Citat:
Absolut. Jag berättar hur det ska göras. Betalas det skatt så behöver inte produkten kasseras. Säljer man produkten vidare och tjänar pengar så är det skatt igen. Jag säger inte att P inte sköter detta. Men ja om jag säger så att trovärdigheten har ju fått sig en törn med åren och då har jag ändå följt henne sedan barn nr 1. Så jag väljer att tro vad jag vill. Om hon nu är så driftig så borde hon har fått in massor med pengar och kunnat betala av sina skulder. Har det skötts rätt borde väl KF gjort löneutmätning. Men inkomster är ju offentliga uppgifter så det går väl att ta reda på hur mycket inkomster som kommit in och hur mycket skatt som betalats. Nu tänker inte jag gräva i det för så mycket bryr jag mig inte om det här.
Att samtala med er känns ibland som att tala med en vägg, men ibland vill man ändå försöka få er att reflektera. Att halvera deras boendekostnader skulle verkligen vara en dröm tror jag, men kom ihåg att de har sex barn som bor hemma. Att hitta ett tillräckligt stort boende är ingen enkel uppgift. Dessutom glömmer vi plötsligt bort skulderna; att få ett nytt kontrakt utan kontakter är nästan omöjligt. Så vad kan de egentligen göra åt sina boendekostnader?
Vi har ingen aning om hon har betalat för sitt hår, om det är en gåva eller om det handlar om ett kommande samarbete. Här verkar ni bara vilja spekulera och skapa er egen version av sanningen!
Jag tror inte att hon har haft många samarbeten de senaste åren om man tittar i hennes flöde. Särskilt inte efter att ha förlorat sitt barn. Hon har varit sjukskriven själv och sen kom Ebba och hennes resa, så det har nog inte varit hennes prioritet att betala av sina skulder eller jaga samarbeten. Hennes fokus har istället varit att hålla sig flytande med huvudet över ytan och se till att sina barn har det bra.
Det tycker jag att hon har klarat riktigt bra och ingen i familjen ser ut att lida. Vem här har ens suttit i samma situation och kan förstå vilka mentala och fysiska påfrestningar hon har gått igenom? Nej, fy för den här skammen...