2024-11-27, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somsvampariskogen
Absolut. Jag berättar hur det ska göras. Betalas det skatt så behöver inte produkten kasseras. Säljer man produkten vidare och tjänar pengar så är det skatt igen. Jag säger inte att P inte sköter detta. Men ja om jag säger så att trovärdigheten har ju fått sig en törn med åren och då har jag ändå följt henne sedan barn nr 1. Så jag väljer att tro vad jag vill. Om hon nu är så driftig så borde hon har fått in massor med pengar och kunnat betala av sina skulder. Har det skötts rätt borde väl KF gjort löneutmätning. Men inkomster är ju offentliga uppgifter så det går väl att ta reda på hur mycket inkomster som kommit in och hur mycket skatt som betalats. Nu tänker inte jag gräva i det för så mycket bryr jag mig inte om det här.

Att samtala med er känns ibland som att tala med en vägg, men ibland vill man ändå försöka få er att reflektera. Att halvera deras boendekostnader skulle verkligen vara en dröm tror jag, men kom ihåg att de har sex barn som bor hemma. Att hitta ett tillräckligt stort boende är ingen enkel uppgift. Dessutom glömmer vi plötsligt bort skulderna; att få ett nytt kontrakt utan kontakter är nästan omöjligt. Så vad kan de egentligen göra åt sina boendekostnader?

Vi har ingen aning om hon har betalat för sitt hår, om det är en gåva eller om det handlar om ett kommande samarbete. Här verkar ni bara vilja spekulera och skapa er egen version av sanningen!

Jag tror inte att hon har haft många samarbeten de senaste åren om man tittar i hennes flöde. Särskilt inte efter att ha förlorat sitt barn. Hon har varit sjukskriven själv och sen kom Ebba och hennes resa, så det har nog inte varit hennes prioritet att betala av sina skulder eller jaga samarbeten. Hennes fokus har istället varit att hålla sig flytande med huvudet över ytan och se till att sina barn har det bra.

Det tycker jag att hon har klarat riktigt bra och ingen i familjen ser ut att lida. Vem här har ens suttit i samma situation och kan förstå vilka mentala och fysiska påfrestningar hon har gått igenom? Nej, fy för den här skammen...
Citera
2024-11-27, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grynetss
Att samtala med er känns ibland som att tala med en vägg, men ibland vill man ändå försöka få er att reflektera. Att halvera deras boendekostnader skulle verkligen vara en dröm tror jag, men kom ihåg att de har sex barn som bor hemma. Att hitta ett tillräckligt stort boende är ingen enkel uppgift. Dessutom glömmer vi plötsligt bort skulderna; att få ett nytt kontrakt utan kontakter är nästan omöjligt. Så vad kan de egentligen göra åt sina boendekostnader?

Hon kunde ju börjat med att inte skaffat ytterligare två barn och försvårat situationen ytterligare med att hitta ett tillräckligt stort boende. De hade kunnat vänta ett par år. Jobba och betala av skulder. Hur ska de göra när de inte längre får bo kvar i huset de hyr?
Citera
2024-11-27, 19:00
Medlem
Citat:
Hon kunde ju börjat med att inte skaffat ytterligare två barn och försvårat situationen ytterligare med att hitta ett tillräckligt stort boende. De hade kunnat vänta ett par år. Jobba och betala av skulder. Hur ska de göra när de inte längre får bo kvar i huset de hyr?

Självklart, men kan du förtydliga hur detta på något sätt kan påverka dig, din familj och ditt liv? Hur kan ni ens investera tid i någon som ni inte värdesätter och ogillar? Jag tror att de kommer att hitta en lösning på sin situation med tiden, det dröjer flera år innan dom behöver se över sin boende situation.
Citera
2024-11-27, 19:39
Medlem
Citat:
Självklart, men kan du förtydliga hur detta på något sätt kan påverka dig, din familj och ditt liv? Hur kan ni ens investera tid i någon som ni inte värdesätter och ogillar? Jag tror att de kommer att hitta en lösning på sin situation med tiden, det dröjer flera år innan dom behöver se över sin boende situation.

Men hallå hur mycket tid tror du att jag ägnar mig åt det här egentligen. Väldigt lite. Men jag har fortfarande rätt till mina åsikter. Det kan ju inte du ta ifrån mig. Men du verkar ju inte tycka något av det hon gör är fel så då är det väl ingen fara. Allt är frid och fröjd med andra ord.
Citera
2024-11-27, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vita.luna
Så om håret inte reklammärkes så innebär det ju att hon betalat det själv. Det är inte rimligt att lägga ett par tusen på det istället för att betala av sina skulder t.ex.

Och om vi börjar ifrån fasta boendekostnader så kan vi ju ta boendet på 18 papp i månaden. Om de gick ner i storleksklass och hamnade på runt kanske 12 tusen, så hade de kunnat betala av 6 tusen i månaden på sina lån t.ex. Men nej, allt ska maxas...

Man har inte råd att betala förskoleavgift, trängselskatt mm. Men en Espressohousefika är det inga problem med. Det som sticker i ögonen är ju bristen på självinsikt och felprioriteringar!

Men allt spelar ju ingen roll... Att skattepengar går åt för att betala Js underhåll spelar ingen roll. Att smälla pengar på hårextensions spelar ingen roll... och det är med den inställningen man hamnar hos fogden med 1,5 milj i skuld och önskar att skattebetalarna ska stå för skuldsanering.

Är inte det minsta avundsjuk på människor som beter sig så.

De kan önska sig en skuldsanering bäst de vill för de kommer aldrig i nuläget att få det beviljat. De uppfyller inte de krav som finns på långa vägar
Citera
2024-11-27, 20:06
Medlem
nintendoKalles avatar
Citat:

Hur orkar du investera tid i denna tråden med att försvara två stolta samhällsparasiter?
Det om något är ju jävligt tragiskt.
Dra åt helvete från tråden och låt oss som gillar att gotta oss åt deras elände göra det.
Citera
2024-11-27, 20:15
Medlem
Citat:

Vi har ingen aning om hon har betalat för sitt hår, om det är en gåva eller om det handlar om ett kommande samarbete. Här verkar ni bara vilja spekulera och skapa er egen version av sanningen!

Jag tror inte att hon har haft många samarbeten de senaste åren om man tittar i hennes flöde. Särskilt inte efter att ha förlorat sitt barn. Hon har varit sjukskriven själv och sen kom Ebba och hennes resa, så det har nog inte varit hennes prioritet att betala av sina skulder eller jaga samarbeten. Hennes fokus har istället varit att hålla sig flytande med huvudet över ytan och se till att sina barn har det bra.

Det tycker jag att hon har klarat riktigt bra och ingen i familjen ser ut att lida. Vem här har ens suttit i samma situation och kan förstå vilka mentala och fysiska påfrestningar hon har gått igenom? Nej, fy för den här skammen...

Det är ingen mänsklig rättighet att alla ungar ska ha varsitt rum. Börja med att låta dem t.ex dela rum så halverar du storleken som behövs och kan leta mindre.
Citera
2024-11-27, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nintendoKalle
Hur orkar du investera tid i denna tråden med att försvara två stolta samhällsparasiter?
Det om något är ju jävligt tragiskt.
Dra åt helvete från tråden och låt oss som gillar att gotta oss åt deras elände göra det.

Ja, ni modiga vardagshjältar, hur många är ni i er syjunta nu? 7-8 stycken när ni är som hetast. Vilka är de som är lite mindre begåvade och som upplevs sorgliga. Alla människor har rätt till sina åsikter, men problemet uppstår när vissa känner behov av att uttrycka sina tankar anonymt och mobba eller vara elaka mot andra för att må bättre själva.
Citera
2024-11-27, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vita.luna
Det är ingen mänsklig rättighet att alla ungar ska ha varsitt rum. Börja med att låta dem t.ex dela rum så halverar du storleken som behövs och kan leta mindre.

Det handlar fortfarande om att få tag på ett kontrakt, antingen genom kontakter eller på annat sätt. Kanske känner du någon som kan hjälpa till istället för att bara sitta här och tänka så mycket. Det är nog inte så enkelt att få tag på ett kontrakt, det förstår till och med den som inte är vassast i lådan.
Citera
2024-11-27, 20:54
Medlem
Citat:
Det handlar fortfarande om att få tag på ett kontrakt, antingen genom kontakter eller på annat sätt. Kanske känner du någon som kan hjälpa till istället för att bara sitta här och tänka så mycket. Det är nog inte så enkelt att få tag på ett kontrakt, det förstår till och med den som inte är vassast i lådan.

Hur litet och hur långt från Bålsta kan de tänka sig att bo? När man satt sig i den situationen antar jag att man inser att man inte kan ha en lång kravlista.
Citera
2024-11-27, 21:04
Medlem
Citat:
Hur litet och hur långt från Bålsta kan de tänka sig att bo? När man satt sig i den situationen antar jag att man inser att man inte kan ha en lång kravlista.

Ja, eller så borde de tänka på barnens välmående. Att flytta långt bort från skolan innebär ju kostnader för bil och bensin istället. Så länge de inte har blivit ombedda att flytta har varken du eller jag något att säga om var eller hur de bor. I den här situationen bör barnens behov sättas i första hand. Att deras skulder inte minskar för stunden är nog inte det största problemet i deras liv, även om jag förstår att man vill bli skuldfri en dag. Jag hade dock gjort samma sak; jag skulle bo nära barnens skola så att alla mina barn får sin plats och trivs. Jag har googlat på priser i Bålsta med omnejd och med det sagt så bor dom billigt!
Citera
2024-11-27, 21:31
Medlem
Citat:
Ja, eller så borde de tänka på barnens välmående. Att flytta långt bort från skolan innebär ju kostnader för bil och bensin istället. Så länge de inte har blivit ombedda att flytta har varken du eller jag något att säga om var eller hur de bor. I den här situationen bör barnens behov sättas i första hand. Att deras skulder inte minskar för stunden är nog inte det största problemet i deras liv, även om jag förstår att man vill bli skuldfri en dag. Jag hade dock gjort samma sak; jag skulle bo nära barnens skola så att alla mina barn får sin plats och trivs. Jag har googlat på priser i Bålsta med omnejd och med det sagt så bor dom billigt!

Ja men de är väl jättebra om de hittar ett nytt prisvärt boende nära barnens skola. Men som du säger så växer ju inte sådana på träd som kan ta emot en stor skuldsatt familj. Då finns det väl risk att man måste leta längre bort ?
Men jag önskar dem all lycka till med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in