2024-07-31, 23:12
Medlem
Nu när Bloggbevakning bränner lite i Pannans sladdriga röv- då kör hon såklart med Ilse kortet så folk ska sluta hata och omedelbart tycka synd om henne istället.

Så otroligt genomskinligt varje gång hon får minsta kritik.

För inte en endaste person kan skriva något minsta kritiskt åt vare sig henne eller Joakim när de kör "döda barn" content..
Citera
2024-07-31, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Håller verkligen med! Självklart kan han få sakna Ilse, men att säga att hon skulle varit med dom nu och sprungit runt där känns ju lite knäppt. Om Ilse hade funnits kvar hade väl inte Ebba funnits, känns som att han hellre hade velat ha kvar Ilse.
Också mycket märkligt att sakna ett barn som man bara levt några timmar samtidigt som man knappt inte ägnar en tanke på det barn han levt med i flera år!!
Att sakna någon som funnits i några timmar är ganska omöjligt som Fru Krokodil betonade innan. Han saknar tanken på henne och hur det hade varit om hon levt. Han kanske ska släppa det nu när han äntligen fått den dotter han drömt om efter Ps aborter på friska pojkar och istället börja sakna sin son som lever och frodas i allra högsta grad istället.
Citera
2024-07-31, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Nu när Bloggbevakning bränner lite i Pannans sladdriga röv- då kör hon såklart med Ilse kortet så folk ska sluta hata och omedelbart tycka synd om henne istället.

Så otroligt genomskinligt varje gång hon får minsta kritik.

För inte en endaste person kan skriva något minsta kritiskt åt vare sig henne eller Joakim när de kör "döda barn" content..
Där måste jag faktiskt hålla med dig. Varje gång hon blir kritiserad offentligt så läggs det ut saker om Ilses bortgång. Tragiskt att det är så. Hon använder förlusten av ilse som en sköld mot kritik, så att folk ska tycka synd om henne istället. Jag väljer att tycka synd om alla dom friska barn hon aborterat bort samt Jockes son som numera är utan pappa.
Citera
2024-07-31, 23:47
Medlem
Ska vi inte bara vara ärliga och säga såhär: om det hade varit så att det fanns en bra anledning till att Jocke inte har kontakt med sin son så hade både han och P skrivit det på deras Instagram vid detta laget.

Tex, om Ts mamma hade försökt undanhålla sonen från J (vilket man inte kan i Sverige, men ni förstår) eller om mamman hade tagit det till familjerätten, velat ha ensam vårdnad eller vad som, så hade ett snyftinlägg från Jocke sett ut ungefär såhär: min fina son, jag är så ledsen över hur det blivit och ser ut just nu. Pappa lovar att kämpa för dig varje dag och snart ses vi igen. Jag ger aldrig upp om dig min älskade son. 🥺💔🫶
Något sådant inlägg har inte skrivits. Dom är så genomskinliga båda två att det nästan är sorgligt.

Jocke är bra på att snyfta högt, (han har väl lärt sig av P) så hade någon annan än han själv varit anledningen till att han inte träffar sin son, så hade det funnits som snyftinlägg eller stories på Instagram för länge sen.
Så då kan vi ju alla komma överens om att han helt enkelt skaffat en ny familj och då lämnar man tydligen sitt förra bakom sig, som en ovärdig trasdocka.
Citera
2024-07-31, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somosdoslocos
Där måste jag faktiskt hålla med dig. Varje gång hon blir kritiserad offentligt så läggs det ut saker om Ilses bortgång. Tragiskt att det är så. Hon använder förlusten av ilse som en sköld mot kritik, så att folk ska tycka synd om henne istället. Jag väljer att tycka synd om alla dom friska barn hon aborterat bort samt Jockes son som numera är utan pappa.

Ja precis så är det. De har gått en hel sommar utan massa dödscontent men samma sekund hon får kritik så minns hon lägligt de döda.

Otroligt manipulativt men det är exakt sådan Pannan är. Hoppas fler förstår det och inte bara handhjärtar sig igenom skiten.
Citera
2024-07-31, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somosdoslocos
Ska vi inte bara vara ärliga och säga såhär: om det hade varit så att det fanns en bra anledning till att Jocke inte har kontakt med sin son så hade både han och P skrivit det på deras Instagram vid detta laget.

Tex, om Ts mamma hade försökt undanhålla sonen från J (vilket man inte kan i Sverige, men ni förstår) eller om mamman hade tagit det till familjerätten, velat ha ensam vårdnad eller vad som, så hade ett snyftinlägg från Jocke sett ut ungefär såhär: min fina son, jag är så ledsen över hur det blivit och ser ut just nu. Pappa lovar att kämpa för dig varje dag och snart ses vi igen. Jag ger aldrig upp om dig min älskade son. 🥺💔🫶
Något sådant inlägg har inte skrivits. Dom är så genomskinliga båda två att det nästan är sorgligt.

Jocke är bra på att snyfta högt, (han har väl lärt sig av P) så hade någon annan än han själv varit anledningen till att han inte träffar sin son, så hade det funnits som snyftinlägg eller stories på Instagram för länge sen.
Så då kan vi ju alla komma överens om att han helt enkelt skaffat en ny familj och då lämnar man tydligen sitt förra bakom sig, som en ovärdig trasdocka.

Och han kommer göra exakt samma sak mot Pannan när han ledsnat på att vara hennes barnvakt.

Den här falska cirkusen kommer inte hålla för evigt.
Citera
2024-08-01, 00:10
Medlem
Hur kommer det sig att de kan hyra/köpa hus och köpa saker på avbetalning när de har skulder hos Kronofogden?
Vad arbetar de med?
Citera
2024-08-01, 00:14
Medlem
Härligt att det kommer upp på ytan och att det togs upp på blogg bevakningen. Vem kollar inte upp innan man åker till ett nytt ställe?
Alla gör väl det. Googlar information och ta reda på saker innan man åker iväg.
Och sen offerkoftan gällande Ilse. Så genomskinligt, att de inte förstår det själva säger ju hur frånvända det är mot verkligheten.
Citera
2024-08-01, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Hur kommer det sig att de kan hyra/köpa hus och köpa saker på avbetalning när de har skulder hos Kronofogden?
Vad arbetar de med?

De hyr huset och får saker via samarbeten
Citera
2024-08-01, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
De hyr huset och får saker via samarbeten
De hyr huset trots skulder alltså.
Det är väl bara enstaka saker hon får via samarbeten?
Citera
2024-08-01, 00:43
Medlem
Citat:
De hyr huset trots skulder alltså.
Det är väl bara enstaka saker hon får via samarbeten?
Det är tydligen en mänsklig rättighet att få bo så stort och fint när man har så många barn, även om merparten av dom är där bara 50% av tiden. Det var det någon här som hade tagit reda på. Att dom sedan bara prioriterar att betala typ hyra och mat och fullkomligt skiter i det mesta annars är ju en annan sak. Den här veckan har dom t ex ätit både lax och skaldjur på sin semester, ingen fattigmansmat direkt!
Dessutom planerar Pannan att köpa sig en ny Iphone 15 nu då hennes tre år gamla Iphone 13 börjar lägga av. Visserligen efterlyser hon en bättre begagnad men även en sån lär väl kosta ganska många tusen kronor. 😔
Senast redigerad av MissDolphin 2024-08-01 kl. 01:04.
Citera
2024-08-01, 00:50
Medlem
Citat:
Vad arbetar de med?

P är utbildad frisör. Men hade provanställning på Dagab under grav, tror att den gick över till heltidsanställning. Men detta jobb var ej P speciellt intresserad av, utan tog det för mer stabilitet, dvs högre föräldrapenning. Så oklart om hon kommer att gå tillbaka dit, eller hur länge hon kommer att vara där innan hon byter jobb. Föräldraledig ska hon vara dock rätt länge först.

J jobbade som Försäkringsrådgivare på Länsförsäkringar tills hans spelmissbruk ballade ur, och han lånade pengar av Länsförsäkringar bank som sen gick till fogden. Då bestämdes det att han inte kunde sitta kvar där och han sades upp. Han beslutade då att han alltid drömt om att jobba med händerna, så då ville han bli snickare. Gjorde någon 1 års utbildning (osäker på längden) till snickare på CSN och studiebidrag och drömde om skuldsanering av alla sina tidigare skulder. Nu har fått någon form av lärlingsplats om jag inte fått det om bakfoten.

När Ilse gick bort så fick de säkert en del pengar på försäkringen samt 2 influencers drog igång insamlingar till dem. Insamlingarna nådde ca 200 000kr, som de dels skulle skänka samt redovisa vad de gjorde för pengarna. Hitintills har inget redovisats. Pengarna överfördes troligen till en närstående och i samma veva anskaffades en ny bil... som gissningsvis står på en närstående. Ni kan därefter själva gissa er till vad jag tror...

Huset fick de hyra via kontakter, och där har de ett kontrakt på 3år om jag förstått rätt. Den används lite som en visningslägenhet av hyresvärden, för att visa hur fint man kan inreda den var det någon som skrev tidigare i tråden.

Pengar och prylar kommer in via samarbeten samt att P och J sen säljer prylarna vidare. Mycket av saker som rensas säljs och den inkomsten är skattefri för dem. P har också olika sorts extrainkomster. Nu senast sålde hon tavlor för flera tusentals kronor som ej heller de skattades för. Hon har haft lite sådana projekt längs med vägen. För längesedan så sålde hon t.ex hemmasydda mössor när det var populärt.

Så så får det det att gå runt. Och så visar de upp sitt fantastiskt skuldbelagda liv på instagram, där stackars hederliga människor kliar sig i huvudet och undrar vad de gör för fel när de inte har råd till hälften av vad dessa två finlirare uppvisar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in