2025-04-27, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miss.Krokodil
Verkligen, tycker så synd om hunden som måste bo hos familjen Kaos. Går det att kontakta kenneln om situationen med de andra 5+ djuren som har åkt in och ut som urvuxna kläder?

Tror inte "kenneln" bryr sig. De föder upp olika "blandis-poo" valpar och skriver att npf familjer får förtur. Sedan kan man undra hur mycket hon betalat för valpen och hur hon försvarar att lägga pengar på det istället för sina skulder. Eller är hon kanske fodervärd?
Citera
2025-04-27, 22:16
Medlem
Allt jag velat säga är redan sagt av andra här innan mig.
Däremot har "djurkunniga" Pannan helt missat att katten är alldeles för ung att vistas ute.
Först när kattungen är ett år kan man BÖRJA vänja den med koppel utanför hemmet.
Den här kattstackaren som redan rymt hemifrån ett par gånger har varelse halsband på sig och mycket tveksamt om den ens är chippad (det var den inte förra gången den rymde och Pannan lade ut en efterlysning).

Pannan är en tvättäkta djursamlare som gärna köper på sig allehanda djur för att sen droppa dom så fort nyhetens behag är över (vilket går väldigt snabbt i trippediagnosfamiljen).

Men men, där rödvinet går in- där går vettet ut.
Citera
2025-04-27, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vita.luna
Jag tror att snacket om att W skulle stå på försäkringen handlar nog om att runda några regler hos Kronofogden. Men det är bara min gissning. Men undrar vilket av barnen som får stå för hundförsäkringen isf?

Det får såklart Ebba göra 😂
Citera
2025-04-27, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2431juli
Inte helt gratis att köpa en hund oavsett om de köper en blandis el renras.
Inte billigt att äga en hund heller. Kostar definitivt mer än underhållet för lilla T🙄.

Nej verkligen inte billigt och absolut inget en skuldsatt ska lägga pengarna på. Bara allt de köpt till hunden nu är ju helt sinnessjukt!? Hur många tusen är inte det?!

Och det kostar tusentals kronor bara att öppna dörren till en veterinär, och det borde P veta efter att hennes katt blev dålig. De hade inte råd med veterinärbesök så hon bad följarna betala för kalaset 🤦‍♀️
Citera
2025-04-27, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miss.Krokodil
Det får såklart Ebba göra 😂

🤣😂
Citera
2025-04-28, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rutirutan
Nej verkligen inte billigt och absolut inget en skuldsatt ska lägga pengarna på. Bara allt de köpt till hunden nu är ju helt sinnessjukt!? Hur många tusen är inte det?!

Och det kostar tusentals kronor bara att öppna dörren till en veterinär, och det borde P veta efter att hennes katt blev dålig. De hade inte råd med veterinärbesök så hon bad följarna betala för kalaset 🤦‍♀️

Och följarna hennes betalade för det veterinär-kalaset!
Vad hände med den katten föresten?
Blev den för tråkig och yxades ihjäl i närmaste skog?
Pannan äger ju redan en hund (enligt ratsit 2023), vad hände med den?

Kan det vara så att hennes ohängda ungar enbart vill ha nytt nytt nytt och så fort djuret blir tråkigt så skaffas det ett till som sen byts ut.

Ingen har missat att jag hatar Pannan och detta slit och släng med djur är en stor anledning. Man bara inte gör så om man inte lider av antisocial personlighetstörning (vilket Patricia gör)
Citera
2025-04-28, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rutirutan

Hon skrev att nu ska de ha en hund och den ska stanna.. undrar om hon fattar att en hund kan, om man har tur leva väldigt länge. Min äldsta hund är 15 år.
Jag har flera hundar och väljer att inte köpa saker i fysisk butik. Allt är typ dubbelt så dyrt mot nätbutikerna. Mina hundars mat kostar 1000 kr i butik medan nätbutiker tar runt 600 kr för samma märke. Så räkna med en massa nätshopping till valpen framöver från henne😁
Citera
2025-04-28, 06:47
Medlem
P söker konstant kickar i livet. Är det inte graviditeter/bebisar så kommer djuren på löpande band som slit och släng.

Hur går det med hennes plugg nu? Med tanke på att hon helt plötsligt ska börja jobba tre dagar i veckan? En ny kick kanske. Med hennes tvära kast när livet blir slentriant så kommer hon aldrig bli klar sjuksköterska.
Citera
2025-04-28, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Och följarna hennes betalade för det veterinär-kalaset!
Vad hände med den katten föresten?
Blev den för tråkig och yxades ihjäl i närmaste skog?
Pannan äger ju redan en hund (enligt ratsit 2023), vad hände med den?

Kan det vara så att hennes ohängda ungar enbart vill ha nytt nytt nytt och så fort djuret blir tråkigt så skaffas det ett till som sen byts ut.

Ingen har missat att jag hatar Pannan och detta slit och släng med djur är en stor anledning. Man bara inte gör så om man inte lider av antisocial personlighetstörning (vilket Patricia gör)

Minns inte var katten tog vägen, inte heller alla andra katter hon haft.. De har liksom suddats ut från sociala medier allteftersom och sen inte nämnts mer.

Följt henne sedan stora flickorna var små och detta är hennes livsstil. Köp- få en kick- dumpa! Gäller allt, år ut och år in 🤷‍♀️ Totalt ansvarslös och borde verkligen börja medicinera och försöka ta ansvar för det hon har.
Citera
2025-04-28, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2431juli
Hon skrev att nu ska de ha en hund och den ska stanna.. undrar om hon fattar att en hund kan, om man har tur leva väldigt länge. Min äldsta hund är 15 år.
Jag har flera hundar och väljer att inte köpa saker i fysisk butik. Allt är typ dubbelt så dyrt mot nätbutikerna. Mina hundars mat kostar 1000 kr i butik medan nätbutiker tar runt 600 kr för samma märke. Så räkna med en massa nätshopping till valpen framöver från henne😁

Klart hon tänker (innan köp) att djuren ska stanna, sen ångrar hon sig om max 6 månader. "Det funkar inte med våra jobb" eller någon annan dum anledning kommer komma. Sånt en normalt funtad människa tänkt på och planerat för. Men det är ju KUL OCH GULLIGT MED EN VALP 🤦‍♀️

Jag var nyligen hos veterinären med min hund och där rök 7000 :-. Ingen stor grej och något som jag vet att jag kommer behöva betala årligen. Utöver vaccination, foder, försäkring, fästingmedel, avmaskningsmedel osv. Men Pannan kanske kommer samarbeta med en veterinär & djurbutik inom kort, förmodligen 🙄
Citera
2025-04-28, 10:20
Medlem
O så var tönten sjukskriven 😂
Citera
2025-04-28, 11:00
Medlem
versalers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chipsfingret
O så var tönten sjukskriven 😂

Undra vad FK tycker om att han har en bebis och tar hand om under tiden han är sjukskriven?
Dom brukar vara hårda med att barn ska vara på förskola eller någon annan har dom om man är för sjuk för att jobba för då är man för sjuk för att ta hand om barn🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in