Citat:
Ursprungligen postat av
vita.luna
+1! Precis detta!!
Jag utgår bara ifrån mina egna tankar, och jag tror verkligen att deras inkomster går direkt till boende och mat, och sedan finns det inte mycket kvar. Det har gjorts försök till utmätning som inte lett till något. Vad vi däremot ser är ett liv i så kallad ”lyx” tack vare hennes sociala medier. Hon får troligtvis fler gratisprodukter och upplevelser varje månad än vad många i övre medelklass köper. Men allt detta kommer ju inte utan kostnad?
Hon har verkligen lyckats med sina sociala medier, och att sticka ut bland alla konton är nog inte lätt. Så vem skulle inte utnyttja en sådan unik möjlighet, särskilt med tanke på deras situation? Ni hänvisar till uppgifter om barnomsorg från 2021, enligt den information som Solstalen själv publicerat. Loui föddes ju 2021, så den skulden påverkar inte barnen just nu och tror inte dom hade haft en plats kvar isåfall.
Jag tycker att många av dessa inlägg andas avundsjuka, även om ni inte direkt är "avundsjuka" på hennes ekonomiska ställning. Men ni reagerar att trots sin situation, lever ett liv som många av oss skulle vilja ha. Det kallas för avundsjuka, och det är missunnsamheten som är så bitter i denna tråd. För VEM hade tackat nej till allt detta ovan…