2024-12-08, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grynetss
Det handlar om en person fru krokodilen som har en snedvriden uppfattning och antyder att Ps inlägg om Novalies gips har en sexuell underton. Jag undrar verkligen vilken verklighet hon befinner sig i för att se det på det sättet. Pappan har ett privat konto men delar ändå samma information. Precis som alla andra föräldrar, oavsett om de har 200 eller 200 000 följare, har de rätt att dela vad de vill. Jag tror att ett 13-årigt barn är tillräckligt moget för att förstå vad som publiceras och troligtvis har godkänt det som både av föräldrarna delas.

Du tar upp en händelse från 2022 i ditt inlägg. Det är snart tre år sedan. Har hon delat liknande inlägg om sina barn sedan dess? Inte vad jag har sett, så hon har nog tänkt noga på vad hon väljer att publicera. Vi ser knappt något av hennes barn på hennes sociala medier. Att hon delar bilder på I och pratar om sin sorg är något många uppskattar. För det kan komma en dag då man själv står i samma situation, och att då kunna följa en annan mamma som förstår och har gått igenom liknande känslor kan vara ovärderligt. Det är bara ni här som tycker att det är olämpligt. Jag beklagar att ni har den inställningen. Många föräldrar, oavsett storleken på sina konton, delar om sina barn som har gått bort, och de har all rätt att göra det. Alla barn har rätt att bli ihågkomna, på ett eller annat sätt.

Jag tror också att du, precis som 9 av 10 andra mammor, skulle dela ett inlägg om din dotter om hon brutit benet. Inte för att söka sympati, utan för att vi lever i en värld med sociala medier. Hon är ingen sjuk människa för det, som jag skrev förut. Så otroligt löjligt inlägg gjort av dig.
Men vad menar du? Hur kan du påstå att en 13-åring är tillräckligt mogen för att förstå vad som publiceras? Har du levt under en sten de senaste decennierna? Det är ju just vad en trettonåring inte alls är mogen för. Det är ju knappt så att vuxna förstår vidden av internet och spridningen en bild kan få.
Senast redigerad av Kolini 2024-12-08 kl. 21:10.
Citera
2024-12-08, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grynetss
Nej, precis som du har jag inte sociala medier för att visa upp mig för allmänheten, och jag har inget intresse för det heller. Det är nog en av anledningarna till att jag inte har tusentals följare och skulle aldrig klara av det. De har valt ett liv där allt är öppet, och då får man acceptera att inte alla tycker likadant, så långt är jag med och det köper jag. Men den här tråden är så mycket mer elak än så, och jag får intrycket av att många här inte mår bra. För vem behöver trycka ner någon annan människa för att för stunden må lite bättre själv? Lika lite som du förstår sociala medier finns det de av oss som inte förstår er som känner behov av att vara elaka anonymt. Det handlar inte om att ha olika åsikter längre, det handlar om att trycka ner en människa under fotknölarna som ni inte ens känner. Det för mig är helt ofattbart.
På vilket sätt är den här tråden elak? Allt du hänvisar till är inlägg från en enda användare och trådens alla skribenter kan inte ta ansvar för vad en person skriver. Tråden är viktig, alla influensers borde blir granskade. Majoriteten av oss har ju blivit lurade på pengar genom insamlingar. Hur kan du ens försvara det, fattar inte
Citera
2024-12-09, 07:48
Medlem
Lingonpinglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somosdoslocos
Ja och man ska ju också komma ihåg att det inte är fel på henne, det är vi som belyser problematiken som det är fel på! Dumma vi!!! 🤬🤬🤬
Så är det alltid med dessa människor. Projicering är deras paradgren.
Citera
2024-12-09, 12:02
Medlem
Se där ja. Blurrat stora dotterns fejs idag. Har hon sagt ifrån månne ? 🙌
Citera
2024-12-09, 12:06
Medlem
Måste man vara hemma såhär länge för ett brutet ben?
Citera
2024-12-09, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bordvifte
Se där ja. Blurrat stora dotterns fejs idag. Har hon sagt ifrån månne ? 🙌
Eller så kanske hon börjat vakna lite och börjar fråga sina barn om det är ok att dom publiceras! Man kan ju hoppas.
Citera
2024-12-09, 15:44
Medlem
Hennes väninna bankkvinnan la ju ut och delade något om varför hon inte visar sina barn. Det kanske fick P att vakna lite.
Citera
2024-12-09, 20:17
Medlem
Ska dom flytta tro?
Citera
2024-12-09, 20:22
Medlem
Har J börjat jobba nu trots allt?
Citera
2024-12-09, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karoline76
Ska dom flytta tro?

Förmodligen pga att dom söker hyresvärdar till världens bästa hyservärd (dvs kravet är att du antingen har borgenär eller är bra på inredning å får lite billigare på hyran på så vis. Men då e kravet att du kan erbjuda professionell åsikt i en rabatterad hårklippning (om man tänker på klippning, färgning, inredning å pillning i året.

Men som sagt oavsett. Var närvarande!!!
Citera
2024-12-09, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivak84
Måste man vara hemma såhär länge för ett brutet ben?

Går man i skolan så kan man absolut närvara trots brutet ben. Antingen via webben eller så får man hoppa fram med kryckor samt åka handikapphissen i skolan.
Förutsätter att alla grundskolor är handikappanpassade idag (mina tonåringars skola är en stenhög byggd på 1800 talet och har ändå hiss).

Hur länge tycker Pannan att ungen ska vara hemma från skolan? Får hon vabba även för detta barn och tjäna lite extra eller vad är baktanken?
Citera
2024-12-09, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Går man i skolan så kan man absolut närvara trots brutet ben. Antingen via webben eller så får man hoppa fram med kryckor samt åka handikapphissen i skolan.
Förutsätter att alla grundskolor är handikappanpassade idag (mina tonåringars skola är en stenhög byggd på 1800 talet och har ändå hiss).

Hur länge tycker Pannan att ungen ska vara hemma från skolan? Får hon vabba även för detta barn och tjäna lite extra eller vad är baktanken?

Ja det verkar lite skumt. Det var det jag också funderade på, hur länge ska ungen vara hemma?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in