2024-11-27, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grynetss
Ja, ni modiga vardagshjältar, hur många är ni i er syjunta nu? 7-8 stycken när ni är som hetast. Vilka är de som är lite mindre begåvade och som upplevs sorgliga. Alla människor har rätt till sina åsikter, men problemet uppstår när vissa känner behov av att uttrycka sina tankar anonymt och mobba eller vara elaka mot andra för att må bättre själva.

Roligt att du fick in lite förolämpningar där när du bara är här för att sprida ljus och förståelse...
Citera
2024-11-27, 22:10
Medlem
Citat:
Det handlar fortfarande om att få tag på ett kontrakt, antingen genom kontakter eller på annat sätt. Kanske känner du någon som kan hjälpa till istället för att bara sitta här och tänka så mycket. Det är nog inte så enkelt att få tag på ett kontrakt, det förstår till och med den som inte är vassast i lådan.

Den vassaste kniven i lådan verkar inte förstå att man får mätta mun efter matsäck.

Som tidigare kommentar har sagt, så får de börja leta mindre, längre ut och utgå ifrån det. Uppenbarligen har de lyckats fixa ett 18tusen kronors kontrakt, så nog ska de kunna lösa något mindre med.
Citera
2024-11-27, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vita.luna
Den vassaste kniven i lådan verkar inte förstå att man får mätta mun efter matsäck.

Som tidigare kommentar har sagt, så får de börja leta mindre, längre ut och utgå ifrån det. Uppenbarligen har de lyckats fixa ett 18tusen kronors kontrakt, så nog ska de kunna lösa något mindre med.

Men trots allt, kära du. Hur skulle det hjälpa dig? Vad skulle få dig att må bättre om de bestämde sig för att flytta? Jag förstår verkligen inte varför detta bekymrar dig så mycket.
Citera
2024-11-27, 22:58
Medlem
Citat:

Finns massvis med tomma bostäder ute på landet med högst rimliga hyror. De kan lätt komma ner till 9-10 000 för en 4/5:a. Och skär de ner på lyxmaten så går den budgeten att halvera.

Då kan Joakim ha råd med både bensinpengar att besöka sin son och så kan de betala av på sina skulder- så som alla andra människor i detta land.

Varför ska detta patrask leva som kungligheter?
Citera
2024-11-27, 23:00
Medlem
Citat:
Men trots allt, kära du. Hur skulle det hjälpa dig? Vad skulle få dig att må bättre om de bestämde sig för att flytta? Jag förstår verkligen inte varför detta bekymrar dig så mycket.

Att vi skattebetalare slipper betala för såna parasiter som detta par- det hjälper oss alla. Jag har inte det minsta lust att betala för Joakims uteblivna underhåll tex, det var inte jag som knullade till mig den ungen och sen smet med svansen mellan benen.
Citera
2024-11-27, 23:06
Medlem
Citat:

Kära du, du verkar ju dela deras skruvade tankesätt så jag kan förstå att du inte förstår.

Mindre snack om rättigheter och mer snack om ansvar hade varit ett bra ställe att börja på för de två. Och kanske sluta snylta skattepengar, insamlingspengar till döda Ilse, tavelpengar osv osv, listan fortsätter...
Citera
Medlem
Citat:

Det enda du gör nu är att du hjälper att hålla liv i den här tråden och får den att komma ännu längre upp. Har du inte fattat, det finns uppenbarligen ett intresse för P och hennes liv för annars skulle det inte finnas en skvallertråd om henne på fb. Precis som det finns om flera andra kändisar och influencers. Där är P inte unik. Hade hon varit totalt ointressant hade ju folk inte följt henne alls. Varför följer folk ens instagramkonton, Paradiset Hotell och gud vet vad. Är det bara för att beundra och dyrka?
Citera
Medlem
nintendoKalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Då kan Joakim ha råd med både bensinpengar att besöka sin son och så kan de betala av på sina skulder- så som alla andra människor i detta land.

Dessa vider kommer aldrig betala av sina skulder.
Om de sån vann på lotto skulle de skita i det och låta oss andra stå för kalaset.
Genomruttna, oärliga människor helt enkelt 🤷🏻
Citera
2024-11-27, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nintendoKalle
Dessa vider kommer aldrig betala av sina skulder.
Om de sån vann på lotto skulle de skita i det och låta oss andra stå för kalaset.
Genomruttna, oärliga människor helt enkelt 🤷🏻

Ja, det är precis vad jag med tror. Tvi för den typen av människor.
Citera
2024-11-27, 23:31
Medlem
Citat:
Ja, det är precis vad jag med tror. Tvi för den typen av människor.

Detta förstod jag först när hon hade insamlingen till den skadade katten där hon slarvat med försäkringen. Trots att de beviserligen hade pengar till renrasiga valpar, inredning och resor. Jag kände mig grundlurad och ja sedan dess hyser jag ett visst agg mot P som verkar undvika att betala "tråkiga" räkningar. Varför ska jag bry mig? Tänk om alla tänkte så om alla som gör fel om det indirekt inte drabbar dem. Hur skulle samhället se ut då?
Citera
2024-11-28, 01:35
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Finns massvis med tomma bostäder ute på landet med högst rimliga hyror. De kan lätt komma ner till 9-10 000 för en 4/5:a. Och skär de ner på lyxmaten så går den budgeten att halvera.

Varför ska detta patrask leva som kungligheter?

Så du är avundsjuk? Kom som en överraskning faktiskt.

Är du nån taleskvinna via socialen?
Är du inne i flera trådar och spyr?

Skärp dig. Det finns trådar som passar dig bättre än den här, du blir knäpp när du läser.

Jag ser något helt annat än dig.

Uppskattar kontot och fina inlägg.
Citera
2024-11-28, 07:38
Medlem
Lingonpinglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Så du är avundsjuk? Kom som en överraskning faktiskt.

Är du nån taleskvinna via socialen?
Är du inne i flera trådar och spyr?

Skärp dig. Det finns trådar som passar dig bättre än den här, du blir knäpp när du läser.

Jag ser något helt annat än dig.

Uppskattar kontot och fina inlägg.

Stoppa upp dina härskartekniker in your as!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in