2024-05-25, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Ja men precis, det där är en annons för hennes närmaste granne bredvid.

Enligt KF så är dessvärre 19 000 en skälig hyra när de har två barn på heltid och 4 på halvtid. Även om det är helt helt galet.

Det finns otroligt många barnfamiljer som trängs i små bostäder och som ändå är hårt arbetande samt skuldfria.
Handlar inte om avundsjuka utan om rättvisa. Varför kan man strunta i alla räkningar förutom hyran och sen bara flyta runt ändå som ett par kloakråttor?
Jag vet inte, men jag tycker att barn borde få egna rum. Ska man vara familjehem tex så är ett krav att alla barn har egna rum. Nu måste ju flera barn dela rum?
Citera
2024-05-25, 00:55
Medlem
Undrar verkligen vad Linus tycker om allt egentligen.
Citera
2024-05-25, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Jag vet inte, men jag tycker att barn borde få egna rum. Ska man vara familjehem tex så är ett krav att alla barn har egna rum. Nu måste ju flera barn dela rum?

Det är nog väldigt få storfamiljer som bor såpass att alla barn kan få ett eget rum.
Har själv tre hemmavarande just nu och bor i en 4.5:a. Den yngsta delar rum med mig och pappa.
Det finns knappt större bostäder där vi valt att bo (sthlms innerstad) och känner massvis av föräldrar som bor mycket trängre än vi.
Det är ingen mänsklig rättighet att ha eget rum till dina varannan vecka ungar när du samtidigt låter 90% av dina räkningar gå till fogden.
Citera
2024-05-25, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Undrar verkligen vad Linus tycker om allt egentligen.

Enligt uppgift så gör Linus sitt bästa att hålla sig borta från sociala medier och bara sköta sin del av barnen.
Med så lite kontakt med Pannan som möjligt.

Alla problem med soc, kronofogden etc drabbar ju även honom men han är smart nog att inte göra content av det.
Citera
2024-05-25, 01:50
Medlem
När de flyttar har de betalat över 900.000kr på bara hyra. Exklusive allt som tillkommer.

Hade de varit smarta hade de bott mindre, och betat av skulderna.

Jag klarar att bo litet med mina barn, både heltid och varannan vecka. Folk undrar hur vi kan bo så litet?
Jag älskar mitt hem och har gjort små avskärmningar och små hörn till alla. Det går om man vill, jag vill lägga pengar på saker och kläder till barnen, därav bor jag mindre. Jag arbetar inte heltid utan är mycket med mina barn.

Jag har bott i hus, lgh, radhus, men just nu bor vi litet. Har alla möjligheter att flytta till större senare i livet.
De borde tänka enbart på hur de ska ta sig ur kronofogden för att underlätta för sig och sina barn i framtiden.

Även om de inte är Instagram vänligt att bo mindre/billigare. De borde reda upp sin situation och inte förvärra den, vad gör de när de blir utkastade om två år och fortfarande har betalningsanmärkningar, vart ska de hyra då?
Citera
2024-05-25, 10:43
Medlem
Citat:
De flyttade från gamla kommunen för typ 1,5 år sedan. Och räkningarna är därifrån vad jag förstår när jag läser skuldsaldot.

Inte en endaste förskole-avgift/fritids-avgift betalades för någon av Pannans ungar. Därav den höga summan på ca 56 000. Då ingår ju såklart inkassoavgifter, ränta etc.

Samma sak med underhållet för Joakims son Tristan, det vägrar han också betala så det tickar på med 1800 :- i månaden tills han börjar betala.

Så låter de skulderna öka och vill sedan ha skuldsanering eller att de preskriberas, och slutar med att ngn annan får betala.

Så jäkla fult av dem.
Citera
2024-05-25, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vita.luna
Så låter de skulderna öka och vill sedan ha skuldsanering eller att de preskriberas, och slutar med att ngn annan får betala.

Så jäkla fult av dem.

Stod väl nånstans att Pannan inte kommer få skuldsanering då hon tjänar för bra och låter nya skulder gå till fogden hela tiden.
Hon har ju noll vilja att betala och det ska man visa om man ska få skuldsanering.
Citera
2024-05-25, 22:07
Medlem
Jag har läst en bit bak i tråden och jag måste bara få fråga..
Vad har man för nöje av att kolla upp en person som vissa av er här gör?
Hålla koll på om fogden tagit saker osv.

Jag måste ha missat något! Men har nog med att hålla reda på mej själv 😃

Å nej, jag känner inte någon av personerna som detta handlar om men kan inte låta bli att undra vad man har glädje av att rota i andras liv.
Citera
2024-05-25, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olgiz
Jag har läst en bit bak i tråden och jag måste bara få fråga..
Vad har man för nöje av att kolla upp en person som vissa av er här gör?
Hålla koll på om fogden tagit saker osv.

Jag måste ha missat något! Men har nog med att hålla reda på mej själv 😃

Å nej, jag känner inte någon av personerna som detta handlar om men kan inte låta bli att undra vad man har glädje av att rota i andras liv.

Nu handlar inte tråden om en helt vanlig Svensson utan om en person som försörjer sig genom att influera andra till hur de ska leva sitt liv.

Just denna influenser är ett rövhål på alla sätt och vis och granskas därför som alla andra kändisar/politiker.
Citera
2024-05-25, 22:40
Medlem
Citat:
Nu handlar inte tråden om en helt vanlig Svensson utan om en person som försörjer sig genom att influera andra till hur de ska leva sitt liv.

Just denna influenser är ett rövhål på alla sätt och vis och granskas därför som alla andra kändisar/politiker.

Okej då fattar jag. Tycker det känns olustigt.

Börja följa när de miste Ilse så är inte så insatt och blev helt chockad över vad jag läser här.
Citera
2024-05-25, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olgiz
Okej då fattar jag. Tycker det känns olustigt.

Börja följa när de miste Ilse så är inte så insatt och blev helt chockad över vad jag läser här.

Jag gjorde samma sak, började följa vid Ilse och sen hamnade jag här. Känner mig väldigt lurad.
Citera
2024-05-25, 22:55
Medlem
Pannan verkar ha tappat en hel del följare senaste dygnen. Är det hennes galna blockande som gör sig gällande eller är det folk som inte längre vill stödja hennes galenskap?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in