2024-04-07, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Samma för mig, tyckte väldigt synd om P från start och hängde med handhjärtans gänget på hennes IG. Har för mig att jag även skänkte pengar till hennes insamling för begravning etc.

Blev däremot fundersam när de åkte utomlands istället för att skänka överskottet till spädbarnsfonden som de lovade.

Jag har följt P i många år och tillhör tyvärr också gruppen som skänkte pengar till insamlingen men hade jag vetat allt jag vet nu hade jag inte bidragit med ett korvöre!!

Har även tagit mig tiden att tittat igenom Ps och Js arkiv under kvällen och tycker mig se ett mönster, P har intensiva och nya bästa vänner i ungefär två år sedan byts vännerna ut. Är det så att P tröttnar eller är det så att vännerna tröttnar på P?? De flesta verkar vara hederliga Svenssons med ett vanligt liv..

J har gått från en tillsynes engagerad och närvarande pappa till att samma stund P blev gravid successivt överge sin son. Man kan se när umgänget blev glesare och tillslut raderas ut helt.

Hur mycket pengar fick dom förresten, någon som vet??
Citera
2024-04-07, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vembryrsig-
Ni behöver inte skriva mer om lilla T. Vi får helt enkelt bara acceptera att J inte vill ta sitt ansvar för lilla T och att han alltid har ursäkter.

P har heller aldrig visat något intresse eller försökt att lära känna lilla T. Tycker det är ganska tydligt att hon inte tycker om honom.

Lilla T's mamma har försökt att ha ett samarbete med J men han fortsätter som sagt att strunta i lilla T. Han struntar totalt i vad familjerätten tycker också. Kort sagt.
Ja, det är helt klart synd om lilla T som saknar sin pappa som inte träffar honom mer än ca 1 gång om året som de ser ut nu men vi ska heller inte glömma bort att det också är synd om mamman som aldrig hade en tanke på att hon skulle bli helt ensamstående utan hjälp.

Lilla T har heller inga diagnoser i sina journaler så tycker inte de borde diskuteras alls och oavsett så är det väl ingen anledning till att strunta i sitt barn? Lilla T är en fantastisk pojke. J kommer nog förstå den förlusten sen och jag hoppas att han kommer förstå bättre.

Förstår att du kanske är nära familjen men det var inte meningen trampa på tårna. Jag bara öppnar upp för andra perspektiv eftersom det är såååå konstigt man skiter i ett barn
Citera
2024-04-07, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejjpadig
Tycker det är väldigt tydligt hur mycket P avskyr lilla T, avsmaken för pojken lyser igenom i Ps inlägg när han förekommer. Att J accepterar situationen är rent sagt förjävligt!!

Vet lilla T om att han fått ett "syskon" igen och finns det några planer på umgänge med lilla T från Js sida den närmaste tiden? Hur ser kontakten ut med övrig familj/släkt från J, hör farmor/farbor/faster av sig till pojken?

Kan inte ens föreställa mig smärtan att gemensamt skaffa ett barn, ha ett fungerande samarbete för att exet sedan överger sonen men blir influenserpappa och tar hand om någon annans barn offentligt.

Diagnos eller ej, det är ALDRIG skäl att överge sitt barn!! Prematurabarn löper större risk för diverse diagnoser så är P så rädd för det skulle hon ha lagt av med barnafödandet för länge länge sen!!

Men js mamma och syskon har väl inte träffat bebisen? Och L har de väl inte heller träffat så mycket?

Det skulle ju kunna vara så att de är besvikna på j och träffar t utan j. Jag känner en sån familj där pappan valde att dra men farmor behöll kontakten
Citera
2024-04-07, 08:04
Medlem
Citat:
Jag har följt P i många år och tillhör tyvärr också gruppen som skänkte pengar till insamlingen men hade jag vetat allt jag vet nu hade jag inte bidragit med ett korvöre!!

Har även tagit mig tiden att tittat igenom Ps och Js arkiv under kvällen och tycker mig se ett mönster, P har intensiva och nya bästa vänner i ungefär två år sedan byts vännerna ut. Är det så att P tröttnar eller är det så att vännerna tröttnar på P?? De flesta verkar vara hederliga Svenssons med ett vanligt liv..

J har gått från en tillsynes engagerad och närvarande pappa till att samma stund P blev gravid successivt överge sin son. Man kan se när umgänget blev glesare och tillslut raderas ut helt.

Vissa av hennes vänner var influensers. Vet inte om ni minns hon iraniern som också hade massa barn. Nu helt plötsligt följer de inte ens varandra.
Citera
2024-04-07, 08:08
Medlem
Ju mer jag läser och skriver här bara slår det mig: fan vad sjukt att ha 5 barn på olika håll och sen bara ok vi kör 2 gemensamma också i denna redan svåra logistik. Herregud det hade jag aldrig vågat. Ni minns när de bodde trångt och grannarna klagade och allt. Det var ju i den vevan de beslöt sig för en gemensam. Jag bara tänker varför vill man inte njuta av sin nya partner och förälskelsefasen de veckor man är barnfri? Fattar inte
Citera
2024-04-07, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Vissa av hennes vänner var influensers. Vet inte om ni minns hon iraniern som också hade massa barn. Nu helt plötsligt följer de inte ens varandra.

Menar du mybabydolls?
Citera
2024-04-07, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweediie
Menar du mybabydolls?

Atousapink numera atousa_esinjectionclinic hon var även med i medier, då hon var nära vän med en tjej som mördandes i ett badkar av sin pojkvän
Citera
2024-04-07, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis

P följer iallafall Atousa fortfarande, både företagskonto och privat
Citera
2024-04-07, 10:46
Medlem
Var väl något över 200 000kr total ifrån insamlingen har jag för mig.

Citat:

Citera
2024-04-07, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av misskay
P följer iallafall Atousa fortfarande, både företagskonto och privat

Då beror det kanske på blockningen

Umgås de?
Citera
2024-04-07, 10:58
Medlem
Citat: