Flashback bygger pepparkakshus!
2024-05-03, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majblomman0600
Tänker på första helikopterturen då det redan då ansågs kritiskt. Men ändå flänger P iväg på dagslångt valborgsmässofirande dagar senare. Lämnar man verkligen sitt sjuka barn så om man nu är så traumatiserad och orolig?
De har varvat hemmet med sjukhus ganska tätt nu, tänk om hon hade kunnat ta det lite lugnt när dom väl kommit hem…? Hon måste lida av sån jäkla klåda i röven.

Kanske ingen annan som kan/har möjlighet/ vill släppa allt för att IGEN lösa en situation P och J valt.

Js familj verkar inte finnas med i bilden längre?? och ser bara dom nya vännerna (Gotlandsgänget) när P och J delar besök.

Det måste hända något hela hela tiden har jag märkt för inte ens lugn stund kan det vara i hemmet.
Citera
2024-05-03, 19:53
Medlem
Herregud. Får så ont i magen. Men man är ju inte förvånad. P skulle ha steriliserat sig efter L redan.
Stackars barn.
Citera
2024-05-03, 20:16
Medlem
Som man bäddar får man ligga...tyvärr!

Hon borde vid detta laget vara medveten om att hon inte är gjord för att bära barn och föder för tidigt. Denna situationen är något som hon borde ha varit beredd på när hon ännu en gång valde att bli gravid.
Citera
2024-05-03, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejjpadig
Någon som vet vad för typ av komplikationer eller bestående men som en prematur som E kan få?? Kan immuniseringen orsaka skador på barnet i så fall vad för typ av skador?

Hjärnan är ju röntgad enligt P så hjärnskador kan inte flickan ha även om hon rycker och ögonen ser likgiltiga ut. Tycker det är så fruktansvärt ego att ens våga utsätta ett barn för det här..

Man kan inte se alla skador då hjärnan är såpass omogen, många skador visar sig först när barnet är ett par år gammal.
Jag har själv ett förlossningsskadat barn och hen hade många symptom som E har med kramper,ryckningar etc och läkarna var väldigt tydliga med att man faktiskt inte kan förutse omfattningen av skadorna pga hjärnans elasticitet.
Detta har P garanterat blivit informerad om.

Vill man läsa på vilka skador som dryga 80 % av alla barn som föds innan vecka 30 får senare i livet så är google din bästa vän.

Det finns ingen som helst fördel med att födas såpass tidigt helt enkelt.
Citera
2024-05-03, 20:37
Medlem
Det är oerhört ansvarslöst att sätta sig i den här sitsen gång på gång. Ingen tänker väl att ens barn blir sjuk och att man kommer kastas mellan sjukhus och hem den första tiden. Men i P’s fall var det väldigt mycket som talade för det. Att dom skulle tillbringa första tiden på neo kunde iallafall inte komma som en chock.

Att skaffa fler barn med hennes historik och att dom redan har ett gäng ungar där hemma som blir lidande är inget annat än egoistiskt och ansvarslöst. Hade min mamma blivit så sjuk som P blev och även att bebisen avled så hade jag känt sån stark rädsla och ångest om hon blivit gravid igen, tänker dom någon gång på hur deras andra barn mår i det här?

Den enda gnutta positiva jag kan säga nu är att P checkar ut från Instagram ett tag. Släpp sociala medier och fokusera på barnen och förhoppningsvis så blir bebis bra snart!
Citera
2024-05-03, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Man kan inte se alla skador då hjärnan är såpass omogen, många skador visar sig först när barnet är ett par år gammal.
Jag har själv ett förlossningsskadat barn och hen hade många symptom som E har med kramper,ryckningar etc och läkarna var väldigt tydliga med att man faktiskt inte kan förutse omfattningen av skadorna pga hjärnans elasticitet.
Detta har P garanterat blivit informerad om.

Vill man läsa på vilka skador som dryga 80 % av alla barn som föds innan vecka 30 får senare i livet så är google din bästa vän.

Det finns ingen som helst fördel med att födas såpass tidigt helt enkelt.

Det finns aldrig några garantier när man är gravid och väntar barn men Ps kropp är bevisligen inte gjord för att bära barn utan stöter ut graviditeterna men trots att P och J visste om riskerna så valde dom ändå att aktivit kämpa för en graviditet och ta risken.

Är flickan sjuk eller har fått skador så är det sorgligt men det är inte oväntat direkt heller. Att dom andra barnen klarat sig utan skador är mer undantag jag förstått??
Citera
2024-05-03, 22:01
Medlem
Citat:
Det finns aldrig några garantier när man är gravid och väntar barn men Ps kropp är bevisligen inte gjord för att bära barn utan stöter ut graviditeterna men trots att P och J visste om riskerna så valde dom ändå att aktivit kämpa för en graviditet och ta risken.

Är flickan sjuk eller har fått skador så är det sorgligt men det är inte oväntat direkt heller. Att dom andra barnen klarat sig utan skador är mer undantag jag förstått??

Man vet faktiskt inte om de andra barnen har klarat sig utan skador då de är väldigt unga än, och vad jag har förstått så har alla olika diagnoser så de verkar inte må toppen.
Citera
2024-05-03, 22:07
Medlem
Tycker det är en märklig prioritering att göra sitt konto privat när ens barn läggs in på BIVA och sedan görs offentligt för att vid nästa inläggning göras privat igen.
Med tanke på att det annars inte ses som problematiskt att lägga ut bilder på sitt avlidna barn på ett öppet konto så är det faktiskt lite svårt att föreställa sig att det skulle vara på grund av integritetsskäl.
Citera
2024-05-03, 22:26
Medlem
Citat:
Patriciasrum och J köpte alltså soffor för 64 000 :- men kan inte ens bemöda sig att betala barnomsorg och underhållsbidrag för lilla t utan det går till kronofogden. Vilka parasiter på samhället!!

Varför skulle sofforna säljas??

De fick dem säkert gratis
Citera
2024-05-03, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xltvr
Jag ställer mig lite förundrad till varför det kommer som en chock att E är behov av vård. Kanske har de haft tur att de andra för tidigt födda barnen kunnat åka hem så fort osv osv. Det var ju just detta som var risken med en för tidigt född bebis, som de också visste att de skulle få. sen tycker jag det är jättehemskt att hon inte mår bra och även hemskt att de tror att de måste förklara sig för läsare om vad som händer. Önskar bara de tar en riktig paus nu från sociala medier och bara lägger all kraft på familjen, och framförallt E.

De hade ju tur med L och tänkte väl det skulle gå lika smidigt nu. Dessutom vågade de inte ha kvar henne längre i magen med tanke på vad som hände med i
Citera
2024-05-03, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majblomman0600
Tänker på första helikopterturen då det redan då ansågs kritiskt. Men ändå flänger P iväg på dagslångt valborgsmässofirande dagar senare. Lämnar man verkligen sitt sjuka barn så om man nu är så traumatiserad och orolig?
De har varvat hemmet med sjukhus ganska tätt nu, tänk om hon hade kunnat ta det lite lugnt när dom väl kommit hem…? Hon måste lida av sån jäkla klåda i röven.

Kansue så hon hanterar sorgen? Genom flykt?
Citera
2024-05-03, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Man vet faktiskt inte om de andra barnen har klarat sig utan skador då de är väldigt unga än, och vad jag har förstått så har alla olika diagnoser så de verkar inte må toppen.

Endast w har diagnos och ev lilla t
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in