2024-05-24, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mqk
Nu är det ju en grill från rusta som kostar typ 2000 kr dom har och inte en för 10-15 tusen 😂

Då är jag först i kön på närmaste Rusta imorgon 😅
Citera
2024-05-24, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valle123
Är så uppenbart att det är så viktigt och ha en bra fasad utåt att allt är så bra och man har märkes möbler hit och dit.
Samtidigt spricker fasaden här när allt framkommer vad P är för person och att kf är på dem.
Hoppas karma biter dem hårt.

Kronofogden, socialtjänsten, inkasso och skattemyndigheten. Svinkul liv liksom 😂

Det enda som saknas är kriminalvården, tingsrätten och polisen. Men Pannan har ju böter till polisen hon struntat betala så vem vet vilket föreläggande hon signat i farten.
Citera
2024-05-24, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Då är jag först i kön på närmaste Rusta imorgon 😅

Lycka till 🫡😂
Citera
2024-05-24, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Sagt i tråden, de hyr ju iof i första hand från BRF föreningen men i mina ögon blev det i andra hand då det inte är annat än korttidskontrakt.
Föreningen hyr ut de hus som inte blivit sålda, men så gör även de som köpt och inte har råd att betala kalaset.

Så dom kommer flytta om 2 år igen? 😅
Citera
2024-05-24, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweediie
Så dom kommer flytta om 2 år igen? 😅

Ja de fick bara ett fyraårskontrakt enligt uppgift (har ingen anledning att misstro den uppgiften).

Husen skulle säljas men många blev inte sålda så de hyrs ut tills marknaden blivit mer stabil. Sen minns jag inte om Pannan och J hyr av brf direkt eller från en köpare som inväntar bättre tider.

Huset är iaf enbart deras på lån. Sen blir de tvingade att flytta igen.

Känns därför extra illa att para sig som kloakråttor när man vet om att man kommer behöva slita upp hela familjen och hitta ett annat boende om ett par år.
Citera
2024-05-24, 23:12
Medlem
Har skrivit det förr och upprepar mig, jag tycker att det är helt galet att en hyra på 19 papp räknas som skälig! Har du sådana skulder som de har så drar du ner utgifterna till absoluta minimum tills du gjort rätt för dig. En tvåa i en förort som nämnts innan låter då rimligare.

Vad gäller huset så tycker jag mig minnas att P hade ngn deal med hyresvärden/BF att hon skulle hålla den stylead så att de kunde visa den för andra och ha typ som visningsex. Men är inte helt hundra på detta.
Citera
2024-05-24, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vita.luna
Har skrivit det förr och upprepar mig, jag tycker att det är helt galet att en hyra på 19 papp räknas som skälig! Har du sådana skulder som de har så drar du ner utgifterna till absoluta minimum tills du gjort rätt för dig. En tvåa i en förort som nämnts innan låter då rimligare.

Vad gäller huset så tycker jag mig minnas att P hade ngn deal med hyresvärden/BF att hon skulle hålla den stylead så att de kunde visa den för andra och ha typ som visningsex. Men är inte helt hundra på detta.

Minns också samma sak, att hon blev godkänd som hyresgäst trots alla skulder och dåligt bostadsrecord pga att hon skulle göra reklam för bostaden.

Vilka är de hon hyr ifrån? Och hur många läsare har denna tråd 😂

Man vill verkligen flytta in till ett ställe som precis fick gräsmatta, är fylld av tunga maskiner (ses på hennes bilder, senaste när hon låter en sjuårig flicka springa runt ute och fotas i bara trosor) och omkostnaderna är så jäkla dyra så kronofogden är där och plockar möblemanget var och varannan dag.
Citera
2024-05-24, 23:51
Medlem
En fundering. Har de bytt kommun? För i vår kommun om barnomsorgen inte betalas så blir det ingen barnomsorg förrän skulden är betald .
Så funderar på om det är den gamla kommunen skulden ligger hos?
Citera
2024-05-24, 23:51
Medlem
Såhär såg annonsen för grannfastigheten ut. Så gissar på liknande för den som de hyrde.

Hyra: 19000 kr/mån
Rum: 6
Yta: 205 m²
Hyrdes ut: 2023-06-29
Lupinvägen 21 är en spatiös nybyggd parhushalva i 3 våningar (suterränghus). Den är belägen i det barnvänliga området Viby Äng, Bålsta. Avståndet till Bålsta station med pendeltåg mot Stockholm och till centrum är ca 4 km. Avståndet till Stockholm centrum är ca 40 km (E18). Västerås och Arlanda ligger ca 25 km bort. Inom gångavstånd finns busshållplats, skola, förskola och Viby motionsspår (som även har mountainbikespår, frisbeegolf och skidspår vintertid). I suterrängvåningen finns garage (med elektrisk takskjutport), ett stort förråd samt ett rymligt badrum med torktumlare och tvättmaskin. När man kommer upp till plan 2 som man antingen når genom den invändiga trappan eller genom altandörren i marknivå, så välkomnas man av den öppna planlösningen med det rymliga och välutrustade köket och vardagsrummet. Där finns även en braskamin för att ge mysfaktor och minska elförbrukningen vintertid, ett badrum med badkar och ett sovrum/arbetsrum. Det är stora fönsterpartier mot tomten med en dubbel altandörr som leder ut till en stor uteplats och sommartid förlänger uteplatsen och tomten vardagsrummet. Våningsplanet är för social samvaro. Plan 3 med fantastisk utsikt över ängsmark mot söder består av ett mysigt allrum, och 3 sovrum och ett duschrum/WC.Det finns också en infälld terrass man kan gå ut på genom allrummet och ena sovrummet med utsikt mot en gemensamhetsyta med lekpark. Huset är utrustat med solpaneler som minskar elförbrukningen och alla rum har golvvärme. Fiber är indraget i huset och ett nätverk har dragits med datauttag i alla sovrum och allrum. Bostaden hyrs ut i maximalt 4 år och kommer därefter att avyttras.

https://m.kvalster.se/Habo/Uthyres/L...oogle_vignette
Citera
2024-05-25, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellekaninflicka
En fundering. Har de bytt kommun? För i vår kommun om barnomsorgen inte betalas så blir det ingen barnomsorg förrän skulden är betald .
Så funderar på om det är den gamla kommunen skulden ligger hos?

De flyttade från gamla kommunen för typ 1,5 år sedan. Och räkningarna är därifrån vad jag förstår när jag läser skuldsaldot.

Inte en endaste förskole-avgift/fritids-avgift betalades för någon av Pannans ungar. Därav den höga summan på ca 56 000. Då ingår ju såklart inkassoavgifter, ränta etc.

Samma sak med underhållet för Joakims son Tristan, det vägrar han också betala så det tickar på med 1800 :- i månaden tills han börjar betala.
Citera
2024-05-25, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vita.luna
Såhär såg annonsen för grannfastigheten ut. Så gissar på liknande för den som de hyrde.

Hyra: 19000 kr/mån
Rum: 6
Yta: 205 m²
Hyrdes ut: 2023-06-29
Lupinvägen 21 är en spatiös nybyggd parhushalva i 3 våningar (suterränghus). Den är belägen i det barnvänliga området Viby Äng, Bålsta. Avståndet till Bålsta station med pendeltåg mot Stockholm och till centrum är ca 4 km. Avståndet till Stockholm centrum är ca 40 km (E18). Västerås och Arlanda ligger ca 25 km bort. Inom gångavstånd finns busshållplats, skola, förskola och Viby motionsspår (som även har mountainbikespår, frisbeegolf och skidspår vintertid). I suterrängvåningen finns garage (med elektrisk takskjutport), ett stort förråd samt ett rymligt badrum med torktumlare och tvättmaskin. När man kommer upp till plan 2 som man antingen når genom den invändiga trappan eller genom altandörren i marknivå, så välkomnas man av den öppna planlösningen med det rymliga och välutrustade köket och vardagsrummet. Där finns även en braskamin för att ge mysfaktor och minska elförbrukningen vintertid, ett badrum med badkar och ett sovrum/arbetsrum. Det är stora fönsterpartier mot tomten med en dubbel altandörr som leder ut till en stor uteplats och sommartid förlänger uteplatsen och tomten vardagsrummet. Våningsplanet är för social samvaro. Plan 3 med fantastisk utsikt över ängsmark mot söder består av ett mysigt allrum, och 3 sovrum och ett duschrum/WC.Det finns också en infälld terrass man kan gå ut på genom allrummet och ena sovrummet med utsikt mot en gemensamhetsyta med lekpark. Huset är utrustat med solpaneler som minskar elförbrukningen och alla rum har golvvärme. Fiber är indraget i huset och ett nätverk har dragits med datauttag i alla sovrum och allrum. Bostaden hyrs ut i maximalt 4 år och kommer därefter att avyttras.

https://m.kvalster.se/Habo/Uthyres/L...oogle_vignette

Ja men precis, det där är en annons för hennes närmaste granne bredvid.

Enligt KF så är dessvärre 19 000 en skälig hyra när de har två barn på heltid och 4 på halvtid. Även om det är helt helt galet.

Det finns otroligt många barnfamiljer som trängs i små bostäder och som ändå är hårt arbetande samt skuldfria.
Handlar inte om avundsjuka utan om rättvisa. Varför kan man strunta i alla räkningar förutom hyran och sen bara flyta runt ändå som ett par kloakråttor?
Citera
2024-05-25, 00:41
Medlem
Och så ska de visa upp deras nya soffa de köpt. Allt ska se sååå fint ut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här