2024-03-05, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RWCCC
Förstår inte varför du försvarar den här människan. Hon har haft flera riskgraviditeter, ett barn dog, men hon fortsätter skaffa barn efter barn. Inte ok på något sätt. Det är hemskt att utsätta sig själv, barnet i magen och resten av familjen för upprepade trauman.

Försvarar och försvarar. Jag blir bara väldigt fundersam över vad människor kan skriva på nätet. Men alla vi vet att det finns inga människor som vet bättre än vissa kvinnor, framförallt mammor. Mammor har en jävla koll på precis allt och tycker sig ha rätt att tala om vad andra människor bör göra. Fast på nätet då såklart, 99procent av alla som skriver i den här tråden skulle inte våga säga ett knyst i det verkliga livet.
Citera
2024-03-05, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WHOWILLIBE
Försvarar och försvarar. Jag blir bara väldigt fundersam över vad människor kan skriva på nätet. Men alla vi vet att det finns inga människor som vet bättre än vissa kvinnor, framförallt mammor. Mammor har en jävla koll på precis allt och tycker sig ha rätt att tala om vad andra människor bör göra. Fast på nätet då såklart, 99procent av alla som skriver i den här tråden skulle inte våga säga ett knyst i det verkliga livet.

Hahahha skämtar du ?! Folk som säger sin åsikt till dessa influenser på nätet , de blir blockade på deras PK instagram...vilket skämt.. De är ju inte tillgängliga i verkligheten eller hur ?och deras verklighet ser inte ut som på nätet... Tror folk i Allmänhet är less på alla dessa fasader. Många vill vara kändisar och inspirationer till andra fast döljer miljonskulder, missbruk och diagnoser bakom deras låtsas värld.
Citera
2024-03-05, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hahahh0099
Hahahha skämtar du ?! Folk som säger sin åsikt till dessa influenser på nätet , de blir blockade på deras PK instagram...vilket skämt.. De är ju inte tillgängliga i verkligheten eller hur ?och deras verklighet ser inte ut som på nätet... Tror folk i Allmänhet är less på alla dessa fasader. Många vill vara kändisar och inspirationer till andra fast döljer miljonskulder, missbruk och diagnoser bakom deras låtsas värld.

Skulder, missbruk och diagnoser är inget man behöver dela med sig av
Citera
2024-03-05, 10:49
Medlem
Citat:

Nej det har du rätt i men har man öppnat den dörren och öppet talat om det som både P och J har gjort på sina sociala medier är det klart att många reagerar när det sen spenderas som dessa tillhörde övre medelklass?

Verkar ju vara så knapert att inte ens bilen kan lagas utan ett samarbete för faktura får man inte ta med anmärkningar hos KF?
Citera
2024-03-05, 11:57
Medlem
Citat:

Nä exakt hahaha fasaden är viktigt.... Content all the time.
Citera
2024-03-05, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hahahh0099
Nä exakt hahaha fasaden är viktigt.... Content all the time.

Eller så kan man se det som att det har väl varken du, jag eller resten av befolkningen ett skit med att göra? 😂😂 En fasad har väl alla människor, på ett eller annat sätt. Inte fan delar väl jag med mig av min livshistoria till grannar eller vissa kollegor och det tror jag knappast att du gör heller 😁
Citera
2024-03-05, 13:59
Medlem
Citat:
Eller så kan man se det som att det har väl varken du, jag eller resten av befolkningen ett skit med att göra? 😂😂 En fasad har väl alla människor, på ett eller annat sätt. Inte fan delar väl jag med mig av min livshistoria till grannar eller vissa kollegor och det tror jag knappast att du gör heller 😁
Och därför kan inte dina grannar heller kritisera dina beslut att fortsätta belasta samhället istället för att göra nåt vettigt?

Men om man skriver ut det på nätet kan ju folk också kritisera på nätet.. vad är det för ekvation du och alla influensers inte förstår?

Om nån ställer sig på Sergels torg och basunerar ut vilka skulder man har och lever på folks goda vilja i form av donerade pengar och sen struntar i sina befintliga barn för att det inte finns bensin till resan dit? Givetvis hade jag kritiserat det i den personens ansikte. Enklare så, då riskerar man inte att bli blockerad 😂
Citera
2024-03-05, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Vad är det för speciellt med TL?
Vet inte om jag blandar ihop henne med det där WT på landet som var med i någon serie på typ femman för tusen år sen, hon som gökade ur sig ungar och födde upp hundar.
Är det samma skräp eller en ny förmåga?
TL är ju komisk för det är kaos.
WTn på landet är Nathalie. Där är det bara ungar och djur överallt, inget drama direkt, om inget nytt hänt sista åren. Sist jag kollade hennes insta renoverade dom huset…
P verkar ju inte ha någon intregritet alls, vare sig gällande henne själv eller barnen, precis som Linn.
Att prata om saker som missbruk, dålig ekonomi, död mm är väl jättebra i sig, men det går ju att göra det på ett snyggt sätt. Ett sätt som inte gör att barnen hamnar mitt i.
Det borde vara förbjudet att använda sina barn som något slags content över huvudtaget, vare sig privat eller i reklamsyfte om det på minsta lilla vis kan påverka barnet negativt nu eller senare i livet.
Och det måste ju vara en oerhörd stress att allt i ens liv ska upp på sociala medier? Ibland kan det gå dagar för mig utan att jag tar en bild eller öppnar instagram. Att hela tiden fota och redigera och hitta på massa att skriva… och lägger man inte upp regelbundet försvinner man i flödet.
Måste va skönare att sitta 8 timmar och scanna varor på Ica eller rensa rabatter utanför hyreshus och sen hem, laga god mat o slänga sig i soffan med ett glas vin 😌
Citera
2024-03-06, 20:14
Medlem
Haha jag kom in på instagramkontot: Interiorundco och såg att den enda jag följer som följer detta konto är patricia. Bläddrade igenom kontot lite och vad hittade jag där mån tro? Jo! Den lampskärmen Patricia nyss gjorde.
Interiorundco lade ut sin diy för 18 veclor sedan, patricia för tre. Ändå skriver P "tack så himla mycket" när någon skriver att hon är kreativ... kanske skulle vara på sin plata att credda den hon fått idén av???
Citera
2024-03-07, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hadegotthaj
Haha jag kom in på instagramkontot: Interiorundco och såg att den enda jag följer som följer detta konto är patricia. Bläddrade igenom kontot lite och vad hittade jag där mån tro? Jo! Den lampskärmen Patricia nyss gjorde.
Interiorundco lade ut sin diy för 18 veclor sedan, patricia för tre. Ändå skriver P "tack så himla mycket" när någon skriver att hon är kreativ... kanske skulle vara på sin plata att credda den hon fått idén av???

Det enda sanna man kan säga om de i "influenser" som blockar allt och alla är att de har något att dölja. Oftast pga att de gör ett vansinnigt dåligt "jobb" eller har en hel hord av hästflugor i bagaget.

Patricia och hennes sletna karl är levande bevis på det 😂
Citera
2024-03-07, 18:56
Medlem
Nu är det dags för förlossning.....
Citera
2024-03-07, 19:00
Medlem
Jahopp nu gick hennes vatten. Bara jag som får känslan av att detta kommer gå käpprätt åt skogen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in