2025-08-03, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nintendoKalle
Vara på tivoli och åka karusell med rygg/nackproblem?
Nä, nä Hallerheim du är bara en jävla simulant!
Så sant, så sant!
Det gör man bara inte. Galenskap!
Citera
2025-08-03, 15:24
Medlem
Hade inte diskbråcksmannens förstfödde passat bra där med ”mellisarna”?
Citera
2025-08-03, 16:18
Medlem
Citat:

Nä man blir tydligt tillsagd av både läkare och fysioterapeut att man inte ska utsätta sig för ryck, kraftiga inbromsningar osv. när man har diskbråck i nacken. Har man dessutom så mycket problem som han säger sig ha, såpass att man inte kan jobba, så vill man inte utsätta sig för det heller för den delen.
Citera
2025-08-03, 16:57
Medlem
Citat:

Han har bara problem med nacken eftersom det blev löneutmäting från jobbet. Nått måste ju 🤡 dra till med så han kan suga ut så mycket bidrag som möjligt.
Senast redigerad av Molim 2025-08-03 kl. 17:12.
Citera
2025-08-03, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exspektans
Hade inte diskbråcksmannens förstfödde passat bra där med ”mellisarna”?

Det hade han. Men eftersom han har en jävla loser till pappa som låter fröken P styra så blir de ju som de blir.
Kul om de hade varit tvärtom. Att P:s barn inte hade "passat" in i familjen och bott hos L på heltid och hon skitit i att betala underhåll, de får inte träffa sina syskon eller följa med på semester. Tycker de borde ta den varianten ett tag nu.
Citera
2025-08-03, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrafinken
Nä man blir tydligt tillsagd av både läkare och fysioterapeut att man inte ska utsätta sig för ryck, kraftiga inbromsningar osv. när man har diskbråck i nacken. Har man dessutom så mycket problem som han säger sig ha, såpass att man inte kan jobba, så vill man inte utsätta sig för det heller för den delen.

🤡 har inget diskbråck, snart kommer kronis på att han får pengar från försäkringskassan och då är han plötsligt frisk och kan jobba igen. Sen tar det några månader innan kronis kan göra löneutmätning och då är väl diskbråcket igång igen.
Citera
2025-08-03, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molim
🤡 har inget diskbråck, snart kommer kronis på att han får pengar från försäkringskassan och då är han plötsligt frisk och kan jobba igen. Sen tar det några månader innan kronis kan göra löneutmätning och då är väl diskbråcket igång igen.

Nej, det tror inte jag heller. Eller så har han möjligen något litet som inte ger symtom då han verkar klara allt som han inte ”kan” eller bör göra.
Man kan ju hoppas att läkaren och försäkringskassan är lite mer frågande om det nästa gång det är dags.
Citera
2025-08-03, 18:07
Medlem
Citat:

Jag tänkte faktiskt precis samma. Jag får inte diskbråck och karuseller att gå ihop för fem öre!
Citera
2025-08-03, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vita.luna
Jag tänkte faktiskt precis samma. Jag får inte diskbråck och karuseller att gå ihop för fem öre!

Nej det rimmar väldigt illa, men så är det med en hel del i deras liv.
Citera
2025-08-03, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molim
Det hade han. Men eftersom han har en jävla loser till pappa som låter fröken P styra så blir de ju som de blir.
Kul om de hade varit tvärtom. Att P:s barn inte hade "passat" in i familjen och bott hos L på heltid och hon skitit i att betala underhåll, de får inte träffa sina syskon eller följa med på semester. Tycker de borde ta den varianten ett tag nu.
Det är så sjukt, så sjukt, så sjukt!
Avskum till far
Citera
2025-08-03, 19:22
Medlem
Nu vet jag inte vilken karusell han åkte men det står på flera att man inte ska åka med nack el ryggproblem
Citera
2025-08-03, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Nu vet jag inte vilken karusell han åkte men det står på flera att man inte ska åka med nack el ryggproblem

Spelar ingen roll vilken karusell det är. Har man såpass ont att man inte klarar av jobbet bör man inte heller klara av att åka karusell eller för den delen bära stora ryggsäckar och lattja med barn i en vecka på Böda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in