Citat:
Ursprungligen postat av
Nelisc
Spelar väl mindre roll vem som betalar av sina skulder och inte, dom lever som en familj och gör alla nöjen tillsammans. Det som folk stör sig på är väl att man ena stunden sitter och gnäller för sina följare att man inte har råd att betala bensinpengar och åka och hälsa på sin son men andra stunden åker man iväg med Ps barn på dyra aktiviteter. Då kanske man inte ska klaga över ekonomin från början. Det har gnällts från de båda över ekonomin flera gånger men ändå är man iväg på aktiviteter väldigt ofta. I min värld går det inte ihop. Man behöver absolut inte skämmas för sina skulder men jag hade skämts över mitt beteende om jag levde vidare mitt liv och gjorde av med massa pengar som om inget hade hänt.
Problemet för er är att det svider att trots deras skulder så kan dom fortfarande åka iväg på grejer, ha fina möbler osv tacka att hon jobbar med sociala medier och ”får” det mesta både i upplevelser och i prylar? Så svenskt så jag tror jag dör. Vad är det för dyra aktiviteter du menar? Det var snack om att dom åkte till badstranden igår och hade en ”upplevelse”. Man får ju hoppas att alla barn får åka till stranden kostnadsfritt under sommaren…. Eller får dom inte göra det heller?
Och apropå gnällandet över ekonomin har jag för mig att det gnälldes på en dyr hyra i augusti förra året då elpriserna stack samtidigt. Det är väl inte konstigt om den hamnat på 20.000 sek som ni uppger här (vad vet ni ens om det?).
Nej ush ni genomsyrar bara bitterhet och det syns genom varje rad som skrivs. Små skvallertackor som egentligen inte vet nånting, om nånting.
Ut i solen med er och omge er av vad som ger er energi.