Citat:
Ursprungligen postat av
Hejjpadig
På vilket sätt kännetecknar hennes beteende Münchausen för har själv väldigt dålig koll på diagnosen men narcissistiska drag har fler skrivit om...
Vilka är mammorna du syftar, är det i Sverige?
Mycket kan man säga om familjen men hon skulle aldrig skada sina barn, det kan jag aldrig tänka mig faktiskt. Sen är sätter hon behandlat lilla T avskyvärt och genomvidrigt!!
Läkarna på BB Stockholm borde i fall som det här när barnen risker att dö varenda gång sterilisera på rutin.
Ja det är svenska mammor, finns trådar om dom här i forumet (kommer inte ge någonting om jag maskar namnen om man ändå inte känner till vilka det är från start).
Münchausen får du googla själv.
P skadar redan sina befintliga barn psykiskt genom att utsätta dom för enorm oro (tänk att konstant vara livrädd för att mamma ska dö som Ilse när hon är gravid vilket hon är hela tiden), byte av bostad/partners/usel ekonomi etc, fläka ut hela sitt liv (och underliv) på sociala medier när vissa av ungarna är stora nog att följa farsen och för att inte tala om alla dessa månader hon är borta från sina barn pga hennes älskade perioder inneboendes på sjukhus (P kommer inte hem till sina barn de närmaste 10 veckorna iaf, och de kan knappt hälsa på då hon just nu ligger på Danderyd och vältrar sig i självömkan och uppmärksamhet, precis som alla andra med samma diagnos så "doktor-shoppar" dom)
Patricia skadar sina ofödda/nyfödda neobarn genom att ge dom en usel start i livet med massvis av medicinska behandlingar trots att P vet med sig att hon kommer föda tidigt (eller som jag tror, helt enkelt ser till att föda extremt prematur). Barn födda såpass tidigt får nästan alltid problem resten av livet med diagnoser etc.
Jag skulle aldrig med gott samvete utsätta mina barn för detta men P ÄLSKAR uppmärksamheten hon får,varje gång.
Galet sjukt, blir bara äcklad av hela historien.