Flashback bygger pepparkakshus!
2024-04-05, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Densviskar
Fast vad jag kan se så står dom på varsina bilar?
Så jag hade inte heller köpt allt som skrivs här med hull och hår efter närmre eftertanke. Skulder har dom, det sticker ingen under stolen med! Men vi kan inte heller bara leka gissningslekar och spy ut oss vad vi vill utan rätt fakta… stryker ingen medhårs men gillar inte heller när felaktig info sprids!

Kors i taket, det stämmer. Det borde ligga i KFs intresse..
Citera
2024-04-05, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejjpadig
Kors i taket, det stämmer. Det borde ligga i KFs intresse..

Hans bil är avställd men Patricialjug äger en bil som är värd ca 50 000 så den borde verkligen ligga i KFs intresse.

De är ju sjukt hårda nu på att ta var och varannan persons bilar så verkligen dags att P börjar mätta munnen efter matsäck.
Citera
2024-04-05, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Står dom på två bilar som överstiger 10 000 i värde så ska ju KF få veta det så bilarna kan beslagtas. Bra att du sa det så nån kan tipsa.

Edit: iaf Js bil är avställd och absolut inte den han kör idag.

Inte för att vara den som är den men efter att ha googlat så är det 35000kr per bil och ingen av dom kör något vrålåk indirekt🙈
Citera
2024-04-05, 19:22
Medlem
Skötte J sin ekonomi innan han träffade P med tanke på hans yrkesroll? Betalade han underhåll för lilla T då?
Citera
2024-04-05, 19:23
Citat:
Fast vad jag kan se så står dom på varsina bilar?
Så jag hade inte heller köpt allt som skrivs här med hull och hår efter närmre eftertanke. Skulder har dom, det sticker ingen under stolen med! Men vi kan inte heller bara leka gissningslekar och spy ut oss vad vi vill utan rätt fakta… stryker ingen medhårs men gillar inte heller när felaktig info sprids!
Ja vad konstigt att dom har en varsin bil skriven på sig. Kollar inte KF upp det? När jag jobbade på myndighet hade vi ett system där vi kunde se om personen hade med andra myndigheter att göra, tex om den får CSN, har en bil skriven på sig osv. Det systemet borde KF ha tillgång till.

J köpte sin bil i november, bilen låg ute för 30k. P’s bil är värderad till ca 40k.
Citera
2024-04-05, 19:27
Medlem
Citat:
Inte för att vara den som är den men efter att ha googlat så är det 35000kr per bil och ingen av dom kör något vrålåk indirekt🙈

Vrålåk eller ej, betalar man inte sina skulder får man gå! 😉
Citera
2024-04-05, 19:32
Medlem
Honeybuns avatar
Snacka om att man känner sig lurad! Tills jag hittade den här tråden så känner jag mig grundlurad och vilseledd . P är ju väldigt talförd och har fått sina följare att verkligen tro att de är värsta fina familjen med så bra sammanhållning och att de lever fint osv. Så när man läser här hur den där familjen egentligen är så blir jag helt chockad! Vilken WT familj, verkligen. Stackas stackars barn som måste leva där. Och fler barn blir det hela tiden, sorgligt verkligen.
Citera
2024-04-05, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejjpadig
Vrålåk eller ej, betalar man inte sina skulder får man gå! 😉

Fast det stämmer inte, man är berättigad att ta sig till och från sitt arbete och barnen ska ha en säker väg till skola om det överstiger ett visst antal Km. Deras bilar är i så lågt värde och kanske har diverse fel som behöver repareras innan försäljning, alltså är värdet på bilarna inte överens med det aktuella värdet som står och därav så får dom får behålla sina bilar. Man ska kunna göra en försäljning på bilen och sedan får P & J 35.000 kr kvar att erhålla för att köpa en ny bil. Det hela blir inte värt att göra ett utmätningsförsök på låter det som! Dom har tänkt smart och köpt bilar i den prisklassen dom kommer tillåtas få behålla sina bilar i med andra ord.
Citera
2024-04-05, 19:35
Citat:
Nyfiken i en strut!
Jag är en av dom som hade tid idag för att sitta i en timmas kö till KF. Det jag fick reda på är att det har gjorts ett utmätningsförsök men det finns inga tillgångar att ta utav. Jag fick också reda på att nykomna skulder så som barnomsorg är från 2020-2021 men som inte gått vidare till KF förens nu så det är inte alla borgernärer som släpper sina skulder omgående. Det är väl då P och L skiljde sig så varför har inte pappan isåfall betalat fritids och barnomsorg? Om det tillkommer fler skulder det vet vi inte för vissa skulder kan ligga hos inkasso i år innan dem skickas vidare. Fick även reda på för att få en godkänd skuldsanering så måste man låta alla sina skulder tillfalla till KF, man kan alltså inte betala vissa summor men utesluta andra utan man behöver samla samtligt. Vet inte om båda ansökt om skuldsanering eller inte?!!
Du kanske inte vet svaret, men någon annan kanske vet.

Hur kontrollerar KF om någon har tillgångar, kommer dom på hembesök?
Citera
2024-04-05, 19:36
Angående P’s skulder består ju de flesta av skatteskulder som jag förstått är kopplat till hennes företag som konkade. Hur kan de bli personliga skulder?
Citera
2024-04-05, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstalen21
Angående P’s skulder består ju de flesta av skatteskulder som jag förstått är kopplat till hennes företag som konkade. Hur kan de bli personliga skulder?

För att hon förmodligen haft enskild firma och inte ett AB. Hade hon haft ett AB så hade företaget tagit alla skulder. Vid enskild firma så blir företagets ens personliga och privata skulder, det värsta misstaget man kan göra när detta händer oavsett anledning. Man blir personligt ansvarig för sitt företag, och skatteskulden är 360k+ och den skatteskulden växer i takt med ränta.
Senast redigerad av Densviskar 2024-04-05 kl. 19:41.
Citera
2024-04-05, 19:39
Medlem
Citat:
Fast det stämmer inte, man är berättigad att ta sig till och från sitt arbete och barnen ska ha en säker väg till skola om det överstiger ett visst antal Km. Deras bilar är i så lågt värde och kanske har diverse fel som behöver repareras innan försäljning, alltså är värdet på bilarna inte överens med det aktuella värdet som står och därav så får dom får behålla sina bilar. Man ska kunna göra en försäljning på bilen och sedan får P & J 35.000 kr kvar att erhålla för att köpa en ny bil. Det hela blir inte värt att göra ett utmätningsförsök på låter det som! Dom har tänkt smart och köpt bilar i den prisklassen dom kommer tillåtas få behålla sina bilar i med andra ord.

Vilket arbete? 😆

Vi låter KF avgöra om bilarna är utmätningsbara eller inte. Att P och J gör allt för att undkomma sina skulder vet vi alla redan.

Smarta? Hehe, jag är inte avundsjuk på deras livssituation om man säger så 🥲
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in