2025-06-05, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fucktskada
Försäkringspengar till en minderårig betalas absolut ut till vårdnadshavares konto.
Det gör det absolut inte.. trygghansa som vi har betalar enbart ut till konto i barnets namn. Erfarenhet x 3
Citera
2025-06-05, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Stämmer bra det. Försäkringspengar går in på den som står på och betalar försäkringen, vilket är vårdnadshavarna.
Har själv utnyttjat en barnförsäkring och det gick självklart in på mitt konto.
Då måste det vara olika från bolag till bolag. Trygghansa betalar inte ut pengar till vårdnadshavarenskonto. 3 gånger har mina barn fått ut ersättning och dessa har betalats ut till barnet. Två av barnen hade inget eget konto så vi behövde öppna ett för att pengarna skulle betalas ut.
Citera
2025-06-05, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2431juli
Då måste det vara olika från bolag till bolag. Trygghansa betalar inte ut pengar till vårdnadshavarenskonto. 3 gånger har mina barn fått ut ersättning och dessa har betalats ut till barnet. Två av barnen hade inget eget konto så vi behövde öppna ett för att pengarna skulle betalas ut.

Vid diagnos och att man får omvårdnadsbidrag betalar de ut till vårdnadshavare som fritt får använda pengarna hur den vill. Men vid skada eller ärr kanske det är annorlunda.
Citera
2025-06-05, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somsvampariskogen
Vid diagnos och att man får omvårdnadsbidrag betalar de ut till vårdnadshavare som fritt får använda pengarna hur den vill. Men vid skada eller ärr kanske det är annorlunda.
Ja det är inte omöjligt att det är olika på olika ersättningar. Mina barn har inga diagnoser så det kan jag inte svara på hur det är.
Citera
2025-06-05, 11:03
Medlem
Citat:
Jag har barn med diagnos och vårdbidrag, pengar kommer inte till mig utan till ett överförmyndar konto som barnet får ta del av när den fyller 18
Citera
2025-06-05, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Stämmer bra det. Försäkringspengar går in på den som står på och betalar försäkringen, vilket är vårdnadshavarna.
Har själv utnyttjat en barnförsäkring och det gick självklart in på mitt konto.
Har med utnyttjat barnförsäkring för olika anledningar, pengarna har alla gånger gått till ett låst överförmyndar konto som barnet får tillgång vid 18 års ålder
Citera
2025-06-05, 11:18
Medlem
Citat:
Influencern *m*nd*br*uns fick hem en cavapoo i mars kan den vara från samma "kennel"? Hon har också gjort reklam för försäkringsbolaget Lassie precis som P.

Det här är helt klart den nya trendhunden. Frallorna har snart blivit lika omoderna som chihuahuorna.

Kan det vara så att dom e fodervärdar till hundarna? Typ när dom väl ska ha valpar så kommer det komma upp en ”vill ni ha valpar, kontakta XX” inte för att P kommer att ha hunden tills den får valpar..
Citera
2025-06-05, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasrolig09
Jag har barn med diagnos och vårdbidrag, pengar kommer inte till mig utan till ett överförmyndar konto som barnet får ta del av när den fyller 18

Har du TryggHansa? I så fall har de ändrat det för så var det förr.
Citera
2025-06-05, 12:27
Medlem
Hur fasiken har J mage att åka på utflykt med familjen till Stockholm å gå på nöjesfält. När han är sjukskriven?????
Citera
2025-06-05, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chipchiphejhej
Hur fasiken har J mage att åka på utflykt med familjen till Stockholm å gå på nöjesfält. När han är sjukskriven?????
Han har klarat av väldigt mycket för att ha ett diskbråck😳.
Citera
2025-06-05, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chipchiphejhej

Och såklart lämnas hans bortglömda son hemma. Så vidrigt!
Citera
2025-06-05, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasrolig09

Verkar skilja mellan försäkringsbolagen. Vi fick till mitt konto när försäkringskassan beviljade omvårdnadsbidrag. En stor klumpsumma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in