Citat:
Hur vet du att de sker "helt i onödan"?
Jag kan inte gå runt och tänka på alla missfall främmande människor får, alla aborter främmande människor gör, alla obefruktade ägg som blir mens hos främmande kvinnor, alla spermier som inte kommer fram till varsitt ägg för främmande män... det är den drabbade kvinnan och den drabbade mannens angeläghenhet.
Mord rör levande födda människor. Vad som händer levande födda människor berör. Även om dessa är främlingar för mig.
Men varför påverkar aborter dig? Är du rädd att själv råka bli ett foster som aborteras bort? Eller är du rädd att din kvinna ska abortera bort ert foster? Varför bryr du dig så mycket om främmande pars outvecklade foster som är under 9 veckor?
Jag kan inte gå runt och tänka på alla missfall främmande människor får, alla aborter främmande människor gör, alla obefruktade ägg som blir mens hos främmande kvinnor, alla spermier som inte kommer fram till varsitt ägg för främmande män... det är den drabbade kvinnan och den drabbade mannens angeläghenhet.
Mord rör levande födda människor. Vad som händer levande födda människor berör. Även om dessa är främlingar för mig.
Men varför påverkar aborter dig? Är du rädd att själv råka bli ett foster som aborteras bort? Eller är du rädd att din kvinna ska abortera bort ert foster? Varför bryr du dig så mycket om främmande pars outvecklade foster som är under 9 veckor?
För din information så att du slipper oroa dig för min situation så är jag så pass gammal och har så många barn att jag inte ska ha fler. Min fru är så pass gammal att det inte blir fler barn.
Och jag tror inte på återfödelse så jag är inte rädd för att jag ska aborteras bort.
Du kan väl i stället gissa vilken vecka nedanstående beskriver. Och om du tror att det bara är jag som har etiska motsättningar mot "onödiga" aborter så har du nog väldigt fel.
"Barnet är nu ca 1,5 cm lång och liknar allt mer en liten människa i miniatyr. Fast den här pyttelilla människan har som du ser väldigt konstiga proportioner: huvudet är fortfarande stort i förhållande till överkroppen och mycket större än underkroppen. Men kroppen rätar upp sig allt mer och början på det som ska bli armar, ben och fötter syns nu tydligt. Det är full aktivitet i livmodern, barnet rör sig hela tiden och vilar bara korta stunder åt gången. Rörelseimpulserna från hjärnan når nu ända ut i armar och ben och signaler skickas via nervsystemet ut till musklerna som ger dem instruktioner om hur de ska bete sig. Samtidigt så skickas också information tillbaka till hjärnan från kroppens yttre delar. Att barnet nu kan röra sig är viktigt för vidare utveckling av muskler och leder. Du kan ännu inte känna av rörelserna, men de finns där. Denna veckan anläggs också sinnesorganen, och de viktigaste inre organen - allt till hjärtats regelbundna slag. Nu kan vi också fira att moderkakan är självförsörjande på hormoner."
) var det i princip bara "namn på kroppsdelar, spermie+ägg=barn, kondom är det enda som skyddar mot könssjukdomar, kolla bilder på könsvårtor".