Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Nej. Men de har inte förutsättningarna där och då att ge ett barn ett bra liv. eller så kanske de helt enkelt inte vill vara ensamstående mammor och mannen som gjort dem gravida vill inte ha barn/vill inte ha ett förhållande med dem.
Kommer vi in i att tvinga kvinnor att föda barn, när kvinnor vill abort. Så kommer vi även behöva tvinga män att gifta sig med kvinnor de inte vill gifta sig med och ta ansvar för barn de inte vill ha. Vi kommer behöva tvinga ihop de två som skapat graviditeten att gemensamt ta ansvar för avkomman. Är det så du vill ha det?
Du kan gå tillbaka och se om du kan hitta att jag någonstans skrivit att jag vill förbjuda abort. Lycka till!
Det jag däremot tycker är att det görs alldeles för många aborter i Sverige. Det borde tas ett större ansvar att inte bli gravid om man inte är beredd på att bli förälder. Jag tycker inte abort är ett bra sätt att ta hand om konsekvenserna av ett oansvarigt beteende.
"Abort är inte bara accepterad som en principiell rättighet utan också integrerad bland kvinnor som ett
möjligt alternativ vid en oönskad graviditet."
Skrivet av en med dr, lektor, institutionen för klinisk vetenskap/obstetrik och gynekologi.