2024-09-30, 12:08
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Så kan man ju i så fall säga om allt. Och inte bara om aborter.

Så vad tycker du om detta?:

- Blir du knuffad och ramlar illa och behöver sjukhusvård = staten betalar. Men är du ute och går när det är halt ute och ramlar och bryter benet = får du betala själv (för du skulle ha tänkt på risken att ramla när det är halt ute, innan du begav dig ut).

- Kör någon över dig på gångvägen = staten betalar för dina sjukhuskostnader. Men blir du påkörd när du går över vägen = får du betala själv (för du skulle ha tänkt på risken att bli påkörd när du gick över vägen, innan du gick över vägen).

Om det är tagna risker som gör att du anser att kvinnor ska betala själva för sina aborter, då ska ju det rimligtvis gälla alla andra tanga risker. Annars är du en hycklare.

Jag antar att du själv utsätter dig för risker? Är ute och går när det är halt tex.... Anser du då att du själv ska betala för kostnaderna för sjukvården när du ramlat och fått lårbensbrott? Det blir rejäla kostnader kan jag påtala för dig. men ska kvinnor betala för sina aborter så....

Och varför ska inte kriminella betala för sina fängelsekostnader tycker du? De om några tar ju risker både för sig själva och andra.

Varför anser du att det enbart är oönskat gravida kvinnor som ska behöva betala helt själva för sina aborter? Jädrigt märkligt du.

Vänligen sluta citera mig, du är efterbliven.
Citera
2024-09-30, 12:15
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH

Det är ju ni manosfär-män som är efterblivna som försöker sätta dit kvinnor på alla möjliga sätt. Ni framstår bara som desperata.

Män borde överhuvudtaget inte ha några åsikter om abort eftersom det inte är ni som går genom graviditet och förlossning och inte tar huvudansvaret för avkomman.
Citera
2024-09-30, 12:29
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Men att det offentliga ska ta ansvar för din sjukvård, du som är fullt kapabel att ta hand om och försörja dig själv, det förstår jag inte.

Kolla upp hur mycket vård och läkemedel verkligen kostar och kom tillbaka sen.
Citera
2024-09-30, 13:21
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Det är ju ni manosfär-män som är efterblivna som försöker sätta dit kvinnor på alla möjliga sätt. Ni framstår bara som desperata.

Män borde överhuvudtaget inte ha några åsikter om abort eftersom det inte är ni som går genom graviditet och förlossning och inte tar huvudansvaret för avkomman.

Manosfär-män? Vad är det?

Jag har åsikter om allt som är skattefinansierat, för det är jag som betalar. Det vore väl konstigt i en demokrati om det fanns områden som man tvingas vara med och finansiera men som man inte tillåts ha åsikter om?

Den feministiska själen visar sitt fula totalitära tryne tryne än en gång: "tig och betala, du har inte rätt att yttra dig.. " Är det ungefär så du känner?
Citera
2024-09-30, 15:45
Medlem
Flammarions avatar
Citat:

Det var vi som byggde samhället tillsammans med barnalstrande kvinnor.
Citera
2024-09-30, 18:06
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

Jag har åsikter om allt som är skattefinansierat, för det är jag som betalar. Det vore väl konstigt i en demokrati om det fanns områden som man tvingas vara med och finansiera men som man inte tillåts ha åsikter om?

Den feministiska själen visar sitt fula totalitära tryne tryne än en gång: "tig och betala, du har inte rätt att yttra dig.. " Är det ungefär så du känner?

Vilka fler grupper tycker du ska betala för sig själva?

Ja jag tycker gott män kan tiga och betala gällande abort. Vi andra betalar ju för alla kriminella män och missbrukare osv osv osv
Citera
2024-09-30, 18:08
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Det var vi som byggde samhället tillsammans med barnalstrande kvinnor.

Ja det var arbetarklassens kvinnor och män som byggde samhället ja.. ....
Citera
2024-09-30, 18:10
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

En hemsk åsikt. Hemsk människa.
Citera
2024-09-30, 18:13
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
En hemsk åsikt. Hemsk människa.

Varför är det en hemsk åsikt? Har jag fel menar du? Tar inte kvinnor den största delen av reproduktionen och ansvaret för sin egen och andras avkomma?
Citera
2024-09-30, 18:13
Medlem
Citat:

Hade du läst mitt inlägg, så hade du förstått vad Jenny9 syftar på och inte behövt ställa vissa av dina frågor i ditt inlägg här nedan. Kanske ska du läsa mitt inlägg ändå? Annars framställer du dig själv som det du påstår att jag är, vill du framställa dig så, verkligen?

Citat:

Jag ska vara snäll mot dig:
Kolla på forumdelen "livsstil", där finns en undergrupp som handlar om manosfär. Läs och lär.

Som sagt: hade du läst mitt inlägg, så hade du bättre förstått Jenny9s svar. Jag uppmanar killar/män att ta mer ansvar när det blivit en oönskad graviditet av sexet mellan dem och deras tjej/kvinna. Om män tog mer ansvar, så skulle det inte bli lika många aborter. Dvs.: killar/män har en hel del att "säga till om". Man tar sitt ansvar helt enkelt. Frågar kvinnan vad hon önskar för att behålla graviditeten. Och verkställer det. Är det giftemål? Ja, men gift dig då med kvinnan du gjort på smällen, var en trogen och kärleksfull make.

Men om killar/män som gjort kvinnor gravida stoppar huvudet i sanden och inte ser till att kvinnan blir trygg med att vara gravid/föda barn/ta hand om avkomman. Så kommer kvinnan göra abort av den oönskade graviditeten.

Vill du minska aborter, så är det killar/män du får prata med. Få dessa att ta mer ansvar. Så behöver en graviditet inte ens sluta i abort.

Men så länge du sitter passivt och bara skriker "kvinnor har ansvar! Kvinnor har ansvar!". Så kommer iaf. jag anse att du inte bidrar till en förändring. Kvinnor vet att de har ansvar redan. De fattar det. Det är inte det som är problemet. Utan problemet ligger i att killar/män faktiskt ser abort som ett bra sätt att slippa bli pappor på... Sticker huvudet i sanden eller låtsas som det regnar. Lämnar kvinnan ensam alt. kräver/vill abort. Så hon tar abortbeslutet. För hon har ingen att dela ansvaret för avkomman med. Vare sig ekonomiskt, praktiskt eller känslomässigt.

För män är det bekvämt när kvinnan gör abort. För kvinnan är det något som kommer påverka henne mer eller mindre och allt annat än bekvämt. Kvinnorna vet vad abort innebär.

Du kan försöka få killar/män att ändra sig här. Men det gör du inte. Du bara fortsätter gapa på kvinnorna... Då kan man faktiskt förstå att kvinnorna till slut undrar över varför du uttalar dig i frågan. Då det inte är du som är gravid, inte du som föder, inte du som ska ta hand om deras avkomma sedan och du försöker inte ens få killar/män som gjort dem på smällen att ta lite jädra ansvar i situationen. Du bara gapar på om kvinnors ansvar... Vilket de redan tar.
Citera
2024-09-30, 18:18
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Varför är det en hemsk åsikt? Har jag fel menar du? Tar inte kvinnor den största delen av reproduktionen och ansvaret för sin egen och andras avkomma?

Jag tycker det är hemskt att du säger att män inte har något att säga till om i abortfrågan.
Citera
2024-09-30, 18:28
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Jag tycker det är hemskt att du säger att män inte har något att säga till om i abortfrågan.

Varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in