Citat:
Ursprungligen postat av
UyCVswHfsnM2z3nH
Vänligen sluta citera mig, du är efterbliven.
Hade du läst mitt inlägg, så hade du förstått vad Jenny9 syftar på och inte behövt ställa vissa av dina frågor i ditt inlägg här nedan. Kanske ska du läsa mitt inlägg ändå? Annars framställer du dig själv som det du påstår att jag är, vill du framställa dig så, verkligen?
Citat:
Ursprungligen postat av
UyCVswHfsnM2z3nH
Manosfär-män? Vad är det?
Jag har åsikter om allt som är skattefinansierat, för det är jag som betalar. Det vore väl konstigt i en demokrati om det fanns områden som man tvingas vara med och finansiera men som man inte tillåts ha åsikter om?
Den feministiska själen visar sitt fula totalitära tryne tryne än en gång: "tig och betala, du har inte rätt att yttra dig.. " Är det ungefär så du känner?
Jag ska vara snäll mot dig:
Kolla på forumdelen "livsstil", där finns en undergrupp som handlar om manosfär. Läs och lär.
Som sagt: hade du läst mitt inlägg, så hade du bättre förstått Jenny9s svar. Jag uppmanar killar/män att ta mer ansvar när det blivit en oönskad graviditet av sexet mellan dem och deras tjej/kvinna. Om män tog mer ansvar, så skulle det inte bli lika många aborter. Dvs.: killar/män
har en hel del att "säga till om". Man tar sitt ansvar helt enkelt. Frågar kvinnan vad hon önskar för att behålla graviditeten. Och verkställer det. Är det giftemål? Ja, men gift dig då med kvinnan du gjort på smällen, var en trogen och kärleksfull make.
Men om killar/män som gjort kvinnor gravida stoppar huvudet i sanden och inte ser till att kvinnan blir trygg med att vara gravid/föda barn/ta hand om avkomman. Så kommer kvinnan göra abort av den oönskade graviditeten.
Vill du minska aborter, så är det killar/män du får prata med. Få dessa att ta mer ansvar. Så behöver en graviditet inte ens sluta i abort.
Men så länge du sitter passivt och bara skriker "kvinnor har ansvar! Kvinnor har ansvar!". Så kommer iaf. jag anse att du inte bidrar till en förändring. Kvinnor
vet att de har ansvar redan. De fattar det. Det är inte det som är problemet. Utan problemet ligger i att killar/män faktiskt ser abort som ett bra sätt att slippa bli pappor på... Sticker huvudet i sanden eller låtsas som det regnar. Lämnar kvinnan ensam alt. kräver/vill abort. Så hon tar abortbeslutet. För hon har ingen att dela ansvaret för avkomman med. Vare sig ekonomiskt, praktiskt eller känslomässigt.
För män är det bekvämt när kvinnan gör abort. För kvinnan är det något som kommer påverka henne mer eller mindre och allt annat än bekvämt. Kvinnorna vet vad abort innebär.
Du kan försöka få killar/män att ändra sig här. Men det gör du inte. Du bara fortsätter gapa på kvinnorna... Då kan man faktiskt förstå att kvinnorna till slut undrar över varför du uttalar dig i frågan. Då det inte är du som är gravid, inte du som föder, inte du som ska ta hand om deras avkomma sedan
och du försöker inte ens få killar/män som gjort dem på smällen att ta lite jädra ansvar i situationen. Du bara gapar på om kvinnors ansvar... Vilket de redan tar.