2022-07-06, 15:34
Medlem
DarkFires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Okej, bra att veta. Du har inget argument alltså till varför abort ska vara tillåtet, och inte heller kan du delge vad din position är.

Om du aldrig lägger tid på att diskutera så vad gör du ens här? Flashback är en plats för diskussion och är du inte villig att göra det så finns det ingen mening med att skriva på forumet, om nu inte ditt syfte enbart är att förstöra trådar vill säga.

Fniss, och "oherdeligt" bevisade du direkt.

"Lägger aldrig tid på att diskutera med sådana som diskuterar oherdeligt och är uppenbart fanatiska.
Jag har mycket roligare saker att göra i mitt liv."

Blir i din värld samma sak som
"Du har inget argument alltså till varför abort ska vara tillåtet, och inte heller kan du delge vad din position är."

Precis som när du försöker påstå att någon har definierat det som mord när det i själva verket är du själv som hittade på"

Nä, dags för vattenskoter med ungarna.
Ha det härligt!
Citera
2022-07-06, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DarkFire
Fniss, och "oherdeligt" bevisade du direkt.

Det stavas ohederligt, inte "oherdelight".

Citat:
Ursprungligen postat av DarkFire
Ha det härligt!

Ha det bra, tack för ditt starka bidrag i tråden där du varken presenterade ett argument eller motiverade din position.

Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Du fick ont i livmodern och inte jag.

Det är fysiskt omöjligt för mig att ha ont i en livmoder, eftersom att jag inte har någon livmoder och aldrig kommer ha. Jag skrev tidigare till dig att varenda cell i min kropp innehåller en X- och Y-kromosom, men du förstod inte innebörden av det, eller hur?

Citat:
Ditt sinnesslöa nonsens och halmgubbar påverkar givetvis inte mig alls.

Ändå fortsätter du att svara, utan att bemöta sakfrågan.

Citat:
Att satanister likt Sanger startade abortrörelsen är och förblir allmänkunskap.

Trams. Påståendet blir inte mer sant för att du upprepar det utan att förklara varför eller ge källor, på samma sätt som jorden inte blir plattare bara för att du tror att så är fallet.
Senast redigerad av Reiwa 2022-07-06 kl. 15:48.
Citera
2022-07-06, 15:44
Medlem
Citat:
Jag håller med dig om att kvinnan har rätt till att bestämma över sin egen kropp, men du säger ju att fostret INTE tillhör kvinnans kropp och därmed har hon inget rätt att bestämma över fostret.
Nej jag säger att hon har rätt att bestämma över sin kropp och det gäller lika mycket när fostret inte är en del av hennes kropp.

Sedå gå nu och anmäl mord på polisstationen och när polisen säger att det inte är mord hänvisar du till att staten och lagen.nu definierar det som mord. Återkom och berätta att ditt bristande förstånd gjorde att du skämde ut dig där på polisstationen.

SOU 1989:51 Den gravida kvinnan och fostret – två individer

https://lagen.nu/sou/1989:51

Pinsamma jävla idiot.
Senast redigerad av Ipsi 2022-07-06 kl. 15:50.
Citera
2022-07-06, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nej jag säger att hon har rätt att bestämma över sin kropp och det gäller lika mycket när fostret inte är en del av hennes kropp.

Så kvinnor har rätt att bestämma över andras kroppar är vad du menar? Fostret tillhör inte kvinnans kropp enligt dig själv, ändå ska hon ha rätten att bestämma över det enligt dig.

Då infaller frågan, vad i ditt resonemang är det som säger att jag inte har någon rätt att bestämma över din kropp i så fall om du har rätten att bestämma över andras kroppar? Svaret är; inget. Därmed förespråkar du att det är helt i sin ordning om någon tar sig rätten att bestämma över din kropp och beslutar sig för att döda dig.

Detta är den logiska slutsatsen av ditt resonemang.

Citat:
Pinsamma jävla idiot.

Starkt argument. Att du blir såhär frustrerad vittnar bara om din oförmåga att kunna bemöta det jag skriver, bara så du vet.
Senast redigerad av Reiwa 2022-07-06 kl. 15:54.
Citera
2022-07-06, 16:07
Medlem
Dubbelpost
Senast redigerad av Ipsi 2022-07-06 kl. 16:15.
Citera
2022-07-06, 16:08
Medlem
Citat:
Så kvinnor har rätt att bestämma över andras kroppar är vad du menar? Fostret tillhör inte kvinnans kropp enligt dig själv, ändå ska hon ha rätten att bestämma över det enligt dig.

Då infaller frågan, vad i ditt resonemang är det som säger att jag inte har någon rätt att bestämma över din kropp i så fall om du har rätten att bestämma över andras kroppar? Svaret är; inget. Därmed förespråkar du att det är helt i sin ordning om någon tar sig rätten att bestämma över din kropp och beslutar sig för att döda dig.

Detta är den logiska slutsatsen av ditt resonemang.

Starkt argument. Att du blir såhär frustrerad vittnar bara om din oförmåga att kunna bemöta det jag skriver, bara så du vet.
Nej, jag menar att kvinnor har rätt att bestämma över sina kroppar och äta vilka livmodersammandragande medel de vill och ägna sig åt vilka missfallsframkallande aktiviteter de vill, ditt pinsamma spån.

Seså, iväg nu och anmäl mord på polisstationen. Hänvisa till att staten och lagen.nu definierar det som mord när polisen säger att det inte alls är mord. Du fick länken.
Senast redigerad av Ipsi 2022-07-06 kl. 16:16.
Citera
2022-07-06, 16:18
Medlem
Citat:
Nej, jag menar att kvinnor har rätt att bestämma över sina kroppar

Jag vet, du behöver inte upprepa det för hundrade gången, och här är vi överens.

Citat:
och äta vilka livmodersammandragande medel de vill och äggens sig åt vilka missfallsframkallande aktiviteter de vill, ditt pinsamma spån.

Och här faller ditt argument eftersom att du erkänner att fostret INTE tillhör kvinnans kropp och därmed har hon ingen rätt att bestämma över det eller döda det.

Så återigen kan vi ta en närmare blick på vart ditt resonemang leder oss.

Du säger följande:
1)Kvinnor har rätt att bestämma över sin kropp (korrekt)
2)Ingen har rätt bestämma över någon annans kropp (korrekt)
3)Fostret är INTE kvinnans kropp (korrekt)
4)Trots att ingen får bestämma över andras kroppar och att fostret INTE tillhör kvinnans kropp så ska hon ha rätten att bestämma över det och döda fostret (en felaktig slutsats givet din position i 1, 2 och 3)

Detta resonemang går inte ihop, du gör en logisk kullerbytta här och därmed faller ditt argument. Den enda logiska slutsatsen av ditt eget resonemang är att kvinnan inte har rätten att bestämma över fostrets kropp.

Ditt resonemang leder oss till en position där du förespråkar mord, genom att du förespråkar att människor ska ha rätten att bestämma över andras kroppar, och till och med döda andra.

Ledsen Ipsi, men du kommmer inte undan det här, och det är med dina egna ord och positioner du intagit jag visat att du de facto förespråkar att människor ska ha rätten att döda andra, det vill säga mord.
Citera
2022-07-06, 16:28
Medlem
Citat:
Jag vet, du behöver inte upprepa det för hundrade gången, och här är vi överens.

Och här faller ditt argument eftersom att du erkänner att fostret INTE tillhör kvinnans kropp och därmed har hon ingen rätt att bestämma över det eller döda det.

Så återigen kan vi ta en närmare blick på vart ditt resonemang leder oss.

Du säger följande:
4)Trots att ingen får bestämma över andras kroppar och att fostret INTE tillhör kvinnans kropp så ska hon ha rätten att bestämma över det och döda fostret (en felaktig slutsats givet din position i 1, 2 och 3)

Detta resonemang går inte ihop, du gör en logisk kullerbytta här och därmed faller ditt argument. Den enda logiska slutsatsen av ditt eget resonemang är att kvinnan inte har rätten att bestämma över fostrets kropp.

Ditt resonemang leder oss till en position där du förespråkar mord, genom att du förespråkar att människor ska ha rätten att bestämma över andras kroppar, och till och med döda andra.

Ledsen Ipsi, men du kommmer inte undan det här, och det är med dina egna ord och positioner du intagit jag visat att du de facto förespråkar att människor ska ha rätten att döda andra, det vill säga mord.
Du fick länk till SOU 1989:51 Den gravida kvinnan och fostret - två individer.

Läs och begrunda och påstå sen att staten och lagen.nu definierar abort som mord.

Din pinsamma idiot.
Citera
2022-07-06, 16:31
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:

Läs och begrunda och påstå sen att staten och lagen.nu definierar abort som mord.

Din pinsamma idiot.
Som du uttrycker dig måste även jag välja sida för det faktum att du är en mördare.
Vem fan gav dig rätten att agera gud över någons liv?

Tänk om det ofödda barnet hade vuxit upp och löst cancergåtan?
Det får vi aldrig veta.

Vår stat har fel om aborter.
Citera
2022-07-06, 16:32
Medlem
Citat:

Jag bryr mig inte om din länk eftersom att vi diskuterar DIN POSITION, DITT RESONEMANG och vart det leder oss.

Eftersom att du inte klarar av att visa var mitt resonemang faller här nedan, så är det att betrakta som giltigt; det vill säga att du de facto förespråkar mord.

Du säger följande:

Citera
2022-07-06, 16:33
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Jag bryr mig inte om din länk eftersom att vi diskuterar DIN POSITION, DITT RESONEMANG och vart det leder oss.

Eftersom att du inte klarar av att visa var mitt resonemang faller här nedan, så är det att betrakta som giltigt; det vill säga att du de facto förespråkar mord.

Du säger följande:

Det finns många skumma SOU:er därute.
Men de är BARA SOU:er.
Inte lagtext.
Citera
2022-07-06, 16:38
Medlem
Citat:

Du säger följande:

Så du erkänner att du bara hittade på för att slippa tappa ansiktet när du med en dåres envishet ljög om att jag hade definierat abort som mord?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in