Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Nja jag försöker bara nå fram på din nivå. Inte helt lätt att behöva sänka sig så lågt.
Du förstår inte ens hur korkad du är. Men jag ska göra ett sista, tappert försök. Jag kallar dig och andra korkade för jag har gett upp, ni begriper er inte på logik.
Du sa följande: ''Aborter har skett genom hela mänsklighetens historia, innan etik och moral kom till''.
Det du säger med andra ord, rent logiskt, är att rättfärdigandet delvis vilar på att aborter kom före etik och moral. Hänger du med? För om det inte är ett argument så fyller din poäng 0 funktion. Så jag tolkar det givetvis som ett argument.
För att testa och se om du tror på detta själv så tar jag upp en parallell med samma röda tråd där jag ersätter ordet aborter med våldtäkter. Det är precis samma logik. Enda stora skillnaden är att det nu låter fel enligt dig, vilket innebär att du nu uppvisar att du är logiskt inkonsekvent och tycker att ditt egna logiska argument är helt knäppt.
Det är du som har lagt ribban genom ditt bedrövliga exempel.
Skillnaden är att du är för obegåvad för att förstå att du är logiskt inkonsekvent och istället kontrar du med: ''Korkat att jämföra med våldtäkt. Våldtäkt skadar en annan människa och de flesta länder har lagar mot våldtäkt, mord, osv.''
Frågan är genialisk, den testar din egen tankeprocess för att se om du är logiskt konsekvent och mycket riktigt så gav du vika.
Det spelar ingen roll om jag jämför med våldtäkter haha, hela poängen är att du snackade om att aborter kom före etik och moral. Det är det enda jag behöver förhålla mig till.
Dina andra poänger har redan blivit motargumenterade konsekvent med skicklighet och du har inte lyckats bemöta dem.
Förstår du nu att en smart person som jag blir trött på dumskallar? Du tar frågan ordagrant men ser inte att du kör med dubbla måttstockar när det passar dig.
Sedan säger du: ''Kvinnans kropp, kvinnans beslut. Fri abort fram till en viss vecka är en mänsklig rättighet enligt mig.''
Är du helt körd i skallen? En abort sker på det ofödda fostret via kvinnans kropp. Det är inte ett ingrepp på kvinnan, det är ett ingrepp på fostret. Så inte ens det har du rätt om.
Men det låter på dig som att bara för att fostret är ihopkopplat med mamman så ska kvinnan ha rätt att göra vad hon vill. Har jag förstått dig rätt? Eftersom du då hävdar att bebisen inte är självständig eller vad man nu kan säga det.