2024-10-22, 14:40
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Nej. Vi pratade om abort vilket bör likställas med mord. På det svarade du att vi inte kan låsa in dem i fängelse. Det gamla vanliga vänstertugget med andra ord. Det ska daltas med kriminella och mördare.

Angående gravida kvinnor som medvetet skadar sitt barn med droger och alkohol så är även där ett långt fängelsestraff ett mycket rimligt straff. Det är en sorts grov misshandel mot en människa som är helt försvarslös som ger men för livet med diverse handikapp och missbildningar. Ett helt avskyvärt beteende.

Det borde straffas, men att det inte gör det är bara ett bevis för att vi lever i ett sjukt land. Om någon annan sparkar kvinnan i magen så barnet blir skadat för livet så straffas det, men om kvinnan själv misshandlar sitt barn under graviditeten, genom alkohol och droger, så händer ingenting. Helt bisarrt.

Du säger att det är ett omoraliskt beteende men det kan inte vara ett omoraliskt beteende i din världsbild om du använder dig utav argumentet att kvinnans kropp är någon sorts suverän zon där hon har absolut rätt att döda barnet i sin mage bara för att det befinner sig inuti hennes kropp. Du kan inte äta kakan och ha den kvar. Om det enligt dig är helt moraliskt och inte finns något fel med att medvetet döda sitt barn genom abort för att barnet befinner sig inuti mammans kropp så kan det heller inte finnas något moraliskt fel med att "bara" skada barnet. Det är den logiska slutsatsen men du förstår ju inte logik. Att "bara" skada någon är, och kan aldrig bli, ett lika stort moraliskt fel som att mörda någon.

Vem har pratat om att fängsla människor för otrohet? Absolut ingen. Är du missbrukare själv? Det verkar så med tanke på vad din sjuka hjärna hallucinerar ihop jämt och ständigt.

Det här svaret, som är en fullständig halmgubbe, bevisar ju att ni har noll koll. Det är över för klimakteriefeminister som dig. Det är en helt ny generation som växer upp nu med helt radikalt annorlunda attityder gentemot din feministsekt. Det bästa av allt är ju att det är sådana som du som bidragit starkt till att skapa denna generation, då deras inställning mot feminismen är en motreaktion, mot hur de har blivit behandlade av rent ut sagt ondskefulla feministhäxor som du.

Hon dödade alltså sitt barn medvetet och bör dömas för mord.

Om mannen är delaktig i mordet på sitt barn så bör han givetvis dömas också.
Så vad tycker du att män ska göra för att få ner aborttalen? Förutom att gnälla att kvinnor inte borde ha sex?
Citera
2024-10-22, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Bli inte förvånad då när männen tar ifrån dig dina "rättigheter".

Hon är ju en stark självständig kvinna förstår du. Precis som kvinnorna i Iran. Det är därför kvinnorna i Iran för längesedan med uppbackning av sitt kvinnliga våldskapital tagit sina rättigheter ifrån männen där. Eller vänta nu...
Citera
2024-10-22, 14:44
Medlem
Citat:
Dina bidrag i tråden kan sammanfattas på följande sätt:

1. Din helt subjektiva och arbiträra värdering om andra människor är vad som ska avgöra om den människan har rätt till att leva eller inte. Om någon annan gör den subjektiva värderingen att det är legitimt att döda en annan grupp än foster har du inget försvar mer än "det håller jag inte med om". Du kan inte utefter ditt eget moraliska ramverk visa att det skulle vara något objektivt fel med deras åsikt.

2. Du finner inget moraliskt fel med en kvinna som medvetet konsumerar alkohol och droger under graviditeten i syfte att skada barnet. Om det inte finns något moraliskt fel med att döda barnet genom abort för att barnet befinner sig inuti kvinnans kropp som du säger så kan det heller inte finnas något moraliskt fel med att "bara" skada barnet.

3. Alla människor har inte rätt till liv.

Jag vet inte vad du trodde egentligen när du trodde att det gamla uttjatade idiotargumentet "My body my choice" är något som skulle vara i din favör. Det har nämligen dragits minst hundra gånger i tråden redan och varenda gång har ni abortförespråkare misslyckats totalt med att försvara det.

Du misslyckades också fullständigt - det var därför du direkt började med personangrepp mot mig. Du är med andra ord som vilken tankefattig feminist som helst. Först ger ni ett svagt argument, när det sedan smulas sönder så drar ni igång personangreppen och tramset då ni inte klarar av att försvara era argument. I ditt fall började du direkt svamla och tramsa om undergivenhet och "sexuell osäkerhet". Ingen kan ju dock missa ironin i att du likt en kastrerad lydig hund direkt efter det sökte bekräftelse från ärke-feministen Jenny i tråden.

Jag vet inte om du är dyslektiker, intellektuellt nedsatt eller intellektuellt ohederlig men jag har som sagt skrivit mina ståndpunkter tydligt flera gånger. Att du prompt känner att du måste ändra mina ståndpunkter för att kunna bemöta de säger en del.
Citera
2024-10-22, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Exakt. Och det är inte kul för en bebis att födas abstinent efter heroin och börja sitt bebisliv som heroinberoende. Men abortmotståndarna ser inga sådana nyanser.

Japp, Nils verkar absolut vara en bra och bildad man!

Kontrollera kvinnor handlar det förmodligen också om. Fostren skiter ju i regel dessa abortmotståndarna i när fostren väl är födda. Även läkare som blir mördade av pro-life rörelser, har ju varit foster... Det är knappast att värna livet att mörda levande födda människor.

Jag håller med Jenny! Du verkar vara en bra och bildad man!

Aha, tänker du att du kommer få ligga med abortmotståndarna Joe88, Joamannen, PelleTrollkarl. Och det är därav du skriver som du gör i tråden! Det förklarar dina bissarra inlägg i tråden. Du vet att detta är ett anonymt debattforum va? Och inte Tinder? Dvs. Vi andra är här för att debattera abortfrågan anonymt. Inte för att ragga, så som du är här för att göra.

Och som Ipsi har skrivit. En kvinna måste få välja vad hon stoppar i sin kropp. Även om det så är livmodersammandragande och stannar av graviditeten i vecka 6-9.

Tack det är ömsesidigt
Citera
2024-10-22, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilsKalsonQuisling
Tack det är ömsesidigt

Jag förstår att ni behöver hålla varandra i handen nu när Reiwa har krossat er alla i debatten. Den största utklassning jag sett på länge.

Styrkekramar!
Citera
2024-10-22, 14:53
Medlem
Citat:
Jag vet inte om du är dyslektiker, intellektuellt nedsatt eller intellektuellt ohederlig

Ni feminister verkar alltid tro att personangrepp är ett giltigt argument. Men tack för att du bekräftade det jag skrev tidigare:
Du misslyckades också fullständigt - det var därför du direkt började med personangrepp mot mig. Du är med andra ord som vilken tankefattig feminist som helst. Först ger ni ett svagt argument, när det sedan smulas sönder så drar ni igång personangreppen och tramset då ni inte klarar av att försvara era argument.

Citat:
men jag har som sagt skrivit mina ståndpunkter tydligt flera gånger. Att du prompt känner att du måste ändra mina ståndpunkter för att kunna bemöta de säger en del.

Dina ståndpunkter är precis vad jag skrev. Att du inte tycker om sättet jag presenterar dem på(för vad de verkligen är) är helt irrelevant. Det finns inget felaktigt där utifrån vad du själv skrivit.

Ditt argument om att kvinnans kropp är någon sorts "suverän zon" har fullständigt krossats och du hade inget försvar överhuvudtaget. Det var precis därför du började med personangrepp och inte ens gjorde ett försök att försvara ditt argument.
Citera
2024-10-22, 14:55
Medlem
Citat:
Varenda rättighet du har är beroende av att tillräckligt många män i samhället är villiga att genom sitt våldskapital upprätthålla dessa rättigheter. Nu har ni feminister, till stor del genom ert beteende, skapat en hel generation som kastat feminismen på sophögen och inte kommer lyfta ett finger för att försvara de feministiska idealen och rättigheter ni vill se i samhället.
Du svarade inte på mina frågor.
Citera
2024-10-22, 14:58
Medlem
Citat:
Hon är ju en stark självständig kvinna förstår du. Precis som kvinnorna i Iran. Det är därför kvinnorna i Iran för längesedan med uppbackning av sitt kvinnliga våldskapital tagit sina rättigheter ifrån männen där. Eller vänta nu...
Tycker du den händelseutvecklingen är särskilt trolig i Sverige? Eller vill du bara skrämma kvinnor till lydnad?
Citera
2024-10-22, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Du svarade inte på mina frågor.

Om du saknar intellektet som krävs för att förstå svaret så är det inte mitt problem.
Citera
2024-10-22, 15:01
Medlem
Citat:
Om du saknar intellektet som krävs för att förstå svaret så är det inte mitt problem.
Du saknar förmågan att svara på ett par rätt enkla frågor.
Citera
2024-10-22, 15:01
Medlem
Citat:
Tycker du den händelseutvecklingen är särskilt trolig i Sverige? Eller vill du bara skrämma kvinnor till lydnad?

Nej, det är inte särskilt troligt att Sverige skulle bli som Iran, men poängen flyger ju över huvudet på dig, eftersom att du saknar intellektet som krävs för att greppa lite djupare diskussioner. Poängen är alltså inte att Sverige kommer bli som Iran, poängen är att kvinnan är beroende av att tillräckligt många män är villiga att genom sitt våldskapital upprätthålla deras ideal och rättigheter. Iran var bara ett exempel, för om det inte vore sant att kvinnor är beroende av män för sina rättigheter, så hade kvinnorna i Iran genom sitt kvinnliga våldskapital tagit(inte fått av män) sina rättigheter på egen hand för längesedan.
Citera
2024-10-22, 15:04
Medlem
Citat:
Du saknar förmågan att svara på ett par rätt enkla frågor.

Du frågade "vilka rättigheter?" och i mitt svar så är de två första orden "varenda rättighet". Varenda rättighet du har som kvinna är alltså beroende av att män är villiga att upprätthålla dem.

Vad har du svårt att förstå? Men tack för tipset. Kanske borde jag anpassa mina svar i framtiden och beakta att jag talar med feminister - alltså människor som knappt är att betrakta som människor intelligensmässigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in