2024-10-22, 21:34
Medlem
Archetyp.*c verkar vara nere. Hur gör man nu för att komma åt sidan?
Citera
2024-10-23, 11:21
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S3
Archetyp.*c verkar vara nere. Hur gör man nu för att komma åt sidan?

Archetyp.cc har varit borta ett längre tag nu. ASNT (Archetyps admin) äger inte sidan längre.
Du kan läsa om det på archetyps forum under "announcements" -> "Archetyp.cc got null-routed".

Hur du kommer åt archetyp nu kan jag inte svara på. Jag skulle kunna ge dig en länk, men med tanke på att detta blir mitt andra inlägg på flashback (med detta konto) så ses jag nog inte som särskilt trovärdig.

Du får antingen leta dig tillbaka ett par sidor i tråden, hoppas på att någon mer trovärdig ger dig länken, eller leta någon annanstans.
Citera
2024-10-24, 15:37
Medlem
sveningmars avatar
Vilken flugsvamp är den äkta?

Om jag följer länken på flugsvamplink.com alltså: dark.pe/flug så har jag 0kr på kontot, men följer jag länken från luffaren har jag en del pengar på kontot vilket verkar skumt.

Länken från fslink (dark.pe/flug) tar mig direkt till inloggnings sidan medans på länkarna från luffaren är det två steg innan man kommer till inloggningen. Dvs skriva flugsvamp.wtf och sen ändra i URL:en.

Vilken är den riktiga?
Citera
2024-10-24, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sveningmar
Vilken flugsvamp är den äkta?

Om jag följer länken på flugsvamplink.com alltså: dark.pe/flug så har jag 0kr på kontot, men följer jag länken från luffaren har jag en del pengar på kontot vilket verkar skumt.

Länken från fslink (dark.pe/flug) tar mig direkt till inloggnings sidan medans på länkarna från luffaren är det två steg innan man kommer till inloggningen. Dvs skriva flugsvamp.wtf och sen ändra i URL:en.

Vilken är den riktiga?

flugsvamp.wtf

Sen klicka på cirkeln, då kommer en .onion länk upp med xxxxx som du ska ersätta med siffrorna som står på skärmen. Klistra in i ny flik.

Så var det iaf tidigare.
Citera
2024-10-24, 21:16
Medlem
sveningmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DDMinc
flugsvamp.wtf

Sen klicka på cirkeln, då kommer en .onion länk upp med xxxxx som du ska ersätta med siffrorna som står på skärmen. Klistra in i ny flik.

Så var det iaf tidigare.

Den länken tog mig också till sidan där jag har pengar så antar att det är den äkta versionen.
Citera
2024-10-24, 21:19
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Den länken tog mig också till sidan där jag har pengar så antar att det är den äkta versionen.

BYT LÖSENORD eftersom du loggat in på en phishing-sida.
Vet inte om Flugsvamp använder PIN för uttag, men om de gör det så byt den med.

Eftersom du loggat in på en fake-sida så har de ju dina loginuppgifter nu.
Citera
2024-10-24, 21:30
Medlem
sveningmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordOfCheese
BYT LÖSENORD eftersom du loggat in på en phishing-sida.
Vet inte om Flugsvamp använder PIN för uttag, men om de gör det så byt den med.

Eftersom du loggat in på en fake-sida så har de ju dina loginuppgifter nu.

Lösenordet är redan ändrat, ska kolla det där med pin men tror inte det är möjligt längre att ta ut pengar från ett köpar-konto.
Citera
2024-10-24, 22:57
Bannlyst
Citat:
Lösenordet är redan ändrat, ska kolla det där med pin men tror inte det är möjligt längre att ta ut pengar från ett köpar-konto.

Byt INTE pin om det går ta ut fortfarande. Då tar dom din pin med om du är inne på fiskarsida.
Citera
2024-10-25, 21:00
Medlem
Citat:

Yes. Känns så.

Tänk på att kolla på dispyter, för många brev som fastnar och många brev som säljarna påstår sig ha skickat som "fastnat"..
Citera
2024-10-26, 20:22
Medlem
Är det säkert att göra växlingen från BTC till XMR direkt i Cake Wallet för att sen handla på Archetyp?
Eller blir det för lätt att spåra?
Citera
2024-10-26, 21:08
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bliavmedsvampen
Är det säkert att göra växlingen från BTC till XMR direkt i Cake Wallet för att sen handla på Archetyp?
Eller blir det för lätt att spåra?

Det som går att spåra är
Dina pengar -> Köp av bitcoin > din överföring till vad det nu blir för exchange som används utav cake wallet. Här tar det stopp och de bitcoins du hade finns nu hos den exchange som bytte ut dina BTC till XMR och är inte längre kopplade till dig.
Allt detta är fullt lagligt, förresten.

När dina BTC är utbytta till XMR så är du inte spårbar längre.

Varför gör du ett BTC -> XMR-byte förresten?
Om du endast vill växla BTC som du redan har till XMR så förstår jag det, men om det endast är för att du är mer van att köpa BTC men vill ha XMR (för att t.ex. handla på archetyp) så föreslår jag att du köper en billigare crypto, typ litecoins, och växlar till XMR. Detta gör att transaktionsavgifterna blir galet mycket billigare.

Kraken ska snart sluta sälja XMR dessutom, så att köpa Litecoins och byta till XMR via cakewallet (eller manuellt via t.ex. ChangeNOW) är mycket billigare.
Senast redigerad av LordOfCheese 2024-10-26 kl. 21:35.
Citera
2024-10-26, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordOfCheese
Det som går att spåra är
Dina pengar -> Köp av bitcoin > din överföring till vad det ny blir för exchange som används utan cake wallet. Här tar det stopp och de bitcoins du hade finns nu hos den exchange som bytte ut dina BTC till XMR och är inte längre kopplade till dig.
Allt detta är fullt lagligt, förresten.

När dina BTC är utbytta till XMR så är du inte spårbar längre.

Varför gör du ett BTC -> XMR-byte förresten?
Om du endast vill växla BTC som du redan har till XMR så förstår jag det, men om det endast är för att du är mer van att köpa BTC men vill ha XMR (för att t.ex. handla på archetyp) så föreslår jag att du köper en billigare crypto, typ litecoins, och växlar till XMR. Detta gör att transaktionsavgifterna blir galet mycket billigare.

Kraken ska snart sluta sälja XMR dessutom, så att köpa Litecoins och byta till XMR via cakewallet (eller manuellt via t.ex. ChangeNOW) är mycket billigare.

Himla bra svar, hatten av!

Jag hade nästan 1000kr i bitcoins som bara legat och så tänkte jag prova Archetyp för första gången.
Och så kändes det för enkelt att växla dom i cakewallet.

Men tusen tack för tipset, ska köra in resten via Litecoins och sen XMR då.
Brukar man köpa via ChangeNOW också? eller har dom höga avgifter för köp?
Senast redigerad av Bliavmedsvampen 2024-10-26 kl. 21:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in