2024-02-27, 02:56
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nillern
Har jag tänkt rätt?

Köper btc som jag sedan för in på cakewallet. Skickar dessa till en växlingsida som växlar till XMR (monero) för att sedan skickas vidare till archetyp.

Är monero ospårbart som det sägs? Isf kan man väl öl egentligen köpa monero och sen sätta in Direkt på archetyp

Det funkar bra att gå den vägen. Fördelen är att det är lättare att få tag på BTC, sen kostar konverteringen i Cake Wallet typ 20 öre för krypto värd 2k.
Citera
2024-02-27, 08:48
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Har jag tänkt rätt?

Köper btc som jag sedan för in på cakewallet. Skickar dessa till en växlingsida som växlar till XMR (monero) för att sedan skickas vidare till archetyp.

Är monero ospårbart som det sägs? Isf kan man väl öl egentligen köpa monero och sen sätta in Direkt på archetyp

Varför inte köpa XMR direkt? Varför BTC->XMR->archetyp? Borde det inte vara bättre att kapa ett led? Köra bara XMR->archetyp
Citera
2024-02-27, 08:50
Medlem
Mayordomos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastuvurpa
Varför inte köpa XMR direkt? Varför BTC->XMR->archetyp? Borde det inte vara bättre att kapa ett led? Köra bara XMR->archetyp

Som sagt, BTC är 10 gånger lättare att få tag i snabb och till konkurrenskraftiga priser. Kan hända att man tillochmed sparar lite pengar på att köpa så billig BTC som möjligt och växla till XMR.
Citera
2024-02-27, 09:15
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayordomo
Som sagt, BTC är 10 gånger lättare att få tag i snabb och till konkurrenskraftiga priser. Kan hända att man tillochmed sparar lite pengar på att köpa så billig BTC som möjligt och växla till XMR.

Vad säger man "agree to disagree".

Min erfarenhet är att man torskar det på alla avgifter och BTC är ju den dyraste crypton att växla... vad jag vet. Men om du har crypto och spekulerar lite så funkar din teori... men ska du köpa röka på darknet nu, då är det nog bästa att slippa så många led som möjligt (tycker jag men alla gör som dom vill). Alla har inte XMR då den uppenbarligen är för anonym MEN det finns de som har och skaffa en plånbok där.

Fattar inte varför alla är så nojiga med att någon ska se crypton och dess väg... det man i så fall bör vara orolig för är ju sin försändelse med posten då den är i mer eller mindre klartext!
Citera
2024-02-27, 09:58
Medlem
Citat:
Har jag tänkt rätt?

Citat:
Ursprungligen postat av Bastuvurpa
Att köpa monero direkt, sen förs över till en plånbok och sen archetyp är det absolut billigaste alternativet då det kostar typ nada att göra överföringar med xmr. Så har man redan btc så kan man ju lika gärna krångla med o byta o grejer, men ska man köpa crypto så är xmr billigaste alternativet just nu.
Och nej, man kan inte köra xmr->archetyp. Eller jo man kan, en gång, sedan blir ditt konto bannat. Man måste ALLTID köra:
Xmr->privat wallet->archetyp. Det står klart o tydligt i archetyps regler.
Och det kostar kanske 20 öre att göra 1 transaktion med xmr så man förlorar ingenting på att mellanlanda i sin plånbok (till skillnad från btc som kostar rätt mycket för varje transaktion)
Citera
2024-02-27, 10:54
Medlem
Får ni era leveranser som vanligt?

61 beställningar totalt, 58 lyckade, 3 misslyckade. Sedan början av 2022.

Känslan när man hör det rassla till i brevinkastet är lika underbart varje gång!
Citera
2024-02-27, 11:02
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazetjackisen
Att köpa monero direkt, sen förs över till en plånbok och sen archetyp är det absolut billigaste alternativet då det kostar typ nada att göra överföringar med xmr. Så har man redan btc så kan man ju lika gärna krångla med o byta o grejer, men ska man köpa crypto så är xmr billigaste alternativet just nu.
Och nej, man kan inte köra xmr->archetyp. Eller jo man kan, en gång, sedan blir ditt konto bannat. Man måste ALLTID köra:
Xmr->privat wallet->archetyp. Det står klart o tydligt i archetyps regler.
Och det kostar kanske 20 öre att göra 1 transaktion med xmr så man förlorar ingenting på att mellanlanda i sin plånbok (till skillnad från btc som kostar rätt mycket för varje transaktion)

Jag syftade på att XMR i det här fallet var från egen plånbok.

Har man BTC innan så ja då är det ju bättre att växla denna i stället för köpa nytt såvida inte kursen är mer tilltalande för "ny köp". Det jag syftar på är varför man ska köpa BTC för att i samma sekund växla om denna till XMR mot en mindre avgift... köp XMR direkt i stället, det är det förfarandet jag snackar om.

Eller ja, folk får göra som de vill! Det är inte så att jag säger att mitt förfarande är rätt men jag tycker som sagt att det är sjukt onödigt oavsett billig växling :-)
Citera
2024-02-27, 12:23
Medlem
Satte in pengar igår mitt på dagen på FS men det står fortfarande insättning pågår om man loggar in och kollar. Inte varit med om att det brukar ta sån tid någon som vet vad det kan bero på ?

Skickade från Electrum men var tvungen att stänga ner det innan det stod confiremd på allt men tänker det ska väl inte spela nån roll när man skickat iväg det eller ?
Ville bara höra om någon fått vänta så länge ?
Citera
2024-02-27, 12:42
Medlem
Smittorisks avatar
Nu vet jag inte vad jag ska tro längre. Kanske är det bara jag som kopplar ihop saker konstigt.

Anyway, idag kom postbilen när jag var ute med hundarna i områdets baksida. Vände hem direkt för jag vet vad det är för brev som skall komma.
Gick in med hundarna och fem minuter senare så ser jag brevbäraren tar bild på mina brev.
Jag bor på gaveln och innan jag hann ut så var han borta.

Det finns väl inte en chans att någon brevbärare har rätt att ta kort på mina försändelser? Kanske kollade han bara sin telefon samtidigt som han höll i mitt stora och fina knarkbrev? Jag vet inte.

Men tanken på att de tar kort, samlar information eller vad som sker gör att jag känner lite obehag. Läser man runt lite så ser man ju att det är många paket som saknas från en del stora vendors andra vittnar om att paketen dyker upp efter 3-4 veckor.

Förhoppningsvis är de bara i mitt huvud detta sker. Ska man konfrontera?
Citera
2024-02-27, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smittorisk
Nu vet jag inte vad jag ska tro längre. Kanske är det bara jag som kopplar ihop saker konstigt.

Anyway, idag kom postbilen när jag var ute med hundarna i områdets baksida. Vände hem direkt för jag vet vad det är för brev som skall komma.
Gick in med hundarna och fem minuter senare så ser jag brevbäraren tar bild på mina brev.
Jag bor på gaveln och innan jag hann ut så var han borta.

Det finns väl inte en chans att någon brevbärare har rätt att ta kort på mina försändelser? Kanske kollade han bara sin telefon samtidigt som han höll i mitt stora och fina knarkbrev? Jag vet inte.

Men tanken på att de tar kort, samlar information eller vad som sker gör att jag känner lite obehag. Läser man runt lite så ser man ju att det är många paket som saknas från en del stora vendors andra vittnar om att paketen dyker upp efter 3-4 veckor.

Förhoppningsvis är de bara i mitt huvud detta sker. Ska man konfrontera?
Ta en paus från tjacket, ät och sov lite. Fick du knarksändningen? Isf har du inget att oroa dig för. Hade de identifierat att det var ett knarkbrev hade de tagit den. De har ingen anledning att kartlägga dig och samtidigt ge dig det illegala innehållet om du inte är en grossist. Om du råkar vara en grossist skulle jag oroa mig mindre för brevbäraren och mer för de hemliga agenterna som sitter i buskarna utanför ditt fönster.

Förmodligen skickade brevbäraren en selfie till en kompis eller något och det såg ut som att han fotade ditt paket.

Nästa gång du ser brevbäraren komma är det ingen idé att få panik och springa in. Det om något är ju misstänksamt.
Citera
2024-02-27, 13:06
Medlem
Smittorisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xindrlark
Ta en paus från tjacket, ät och sov lite. Fick du knarksändningen? Isf har du inget att oroa dig för. Hade de identifierat att det var ett knarkbrev hade de tagit den. De har ingen anledning att kartlägga dig och samtidigt ge dig det illegala innehållet om du inte är en grossist. Om du råkar vara en grossist skulle jag oroa mig mindre för brevbäraren och mer för de hemliga agenterna som sitter i buskarna utanför ditt fönster.

Förmodligen skickade brevbäraren en selfie till en kompis eller något och det såg ut som att han fotade ditt paket.

Nästa gång du ser brevbäraren komma är det ingen idé att få panik och springa in. Det om något är ju misstänksamt.

Tack, jag behövde höra det där. Du har helt rätt.
Nejdå, det är inget tjack inblandat.
Citera
2024-02-27, 13:21
Medlem
Thraxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getupnow
Får ni era leveranser som vanligt?

61 beställningar totalt, 58 lyckade, 3 misslyckade. Sedan början av 2022.

Känslan när man hör det rassla till i brevinkastet är lika underbart varje gång!

Ajamen det får jag Beställer enbart från såna jag beställt ifrån i flera år och som varit med sedan flugsvamp 2 & 3. Så jag har fått 8/8 beställningar jag gjort detta året

Haha kan inte förneka den känslan Man blir som en liten unge på julafton när man vaknade upp till julgranen full med julklappar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in