2024-10-16, 20:09
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thilla88
Har följt nedan beskrivning (som för övrigt va väldigt bra) men när jag kommer till sista steget där jag ska följa det avkrypterade meddelandet och klistrar in länken jag har fått så kommer jag bara i en loop tillbaks till att logga in igen, jag kommer inte vidare hur jag än gör.
Är det en fejksida som jag hamnat på?

Vad är det du vill göra med Kleopatra?
Citera
2024-10-16, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastuvurpa
Vad är det du vill göra med Kleopatra?

Jag använder inte kleopatra då jag har macbook, använder pgp keychain. Men har nu lyckats skapa och komma in på mitt konto.
Det jag blir lite fundersam över är om de är en äkta sida eller inte. När jag ska verifiera admins signatur på min sida (där jag hämtar min private mirror) så funkar det inte för mig. Verifieringen går inte igenom? Är helt ny på detta med pgp men har testat flera gånger om nu.
Hur vet jag om de är en äkta sida? Har jämfört adresserna och de stämmer, räcker de?
Vågar inte lägga in pengar innan jag vet om de funkar 🙈
Citera
2024-10-17, 15:17
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thilla88
Jag använder inte kleopatra då jag har macbook, använder pgp keychain. Men har nu lyckats skapa och komma in på mitt konto.
Det jag blir lite fundersam över är om de är en äkta sida eller inte. När jag ska verifiera admins signatur på min sida (där jag hämtar min private mirror) så funkar det inte för mig. Verifieringen går inte igenom? Är helt ny på detta med pgp men har testat flera gånger om nu.
Hur vet jag om de är en äkta sida? Har jämfört adresserna och de stämmer, räcker de?
Vågar inte lägga in pengar innan jag vet om de funkar 🙈

Kan jag inte svara på... tyckte det bara verkade massa krångel med PGP och extra program för dig. Det var det jag funderade mest på
Citera
2024-10-19, 16:29
Medlem
Pyramids avatar
Nu när posten är på hugget och norpar många beställningar, hur har ni börjat göra? Är intresserad av deaddrops eller liknande i Stockholm men undrar hur ni som hittat tillfredsställande shoppar (utbud, service och leverans) funnit dessa? FS4 känns så ouppdaterat, så frågan är dels vilka metoder ni gått över till nu när posten är riskabel samt vart man finner shoppar med deaddrop som möjlighet
Citera
2024-10-20, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pyramid
Är intresserad av deaddrops eller liknande i Stockholm men undrar hur ni som hittat tillfredsställande shoppar (utbud, service och leverans) funnit dessa? FS4 känns så ouppdaterat, så frågan är dels vilka metoder ni gått över till nu när posten är riskabel samt vart man finner shoppar med deaddrop som möjlighet
Det fetade är nog orsaken till att du inte hittar bra DD i sthlm..
På Archetyp så har de flesta stora säljare DD i Stockholm och utbudet av varor är stort och varierat. Nu vet inte jag hur det ser ut på FS4 just nu, men överlag har Archetyp alltid haft ett stort övertag både vad gäller säljare och varor samt har överlag väldigt mycket mindre strul än fs4.
Citera
2024-10-21, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pyramid
Nu när posten är på hugget och norpar många beställningar, hur har ni börjat göra? Är intresserad av deaddrops eller liknande i Stockholm men undrar hur ni som hittat tillfredsställande shoppar (utbud, service och leverans) funnit dessa? FS4 känns så ouppdaterat, så frågan är dels vilka metoder ni gått över till nu när posten är riskabel samt vart man finner shoppar med deaddrop som möjlighet

För det fösta skulle jag undvika FS4 helt och hållet, det är uppenbart att det drivs utav säljare som är aktiva där och har extremt dålig koll på både säkerhet och rättvisa vid dispyter. Archetyp är en mycket bättre sida som från början tagit allting mycket mer seriöst.

Det som borde gått upp för alla vid det här laget: undvik de största säljarna. Jag förstår att det är svårt eftersom det är priserna som lockar, men ens egna säkerhet borde inte ha något pris. Det är pengamaskiner som inte kunde brytt sig mindre om sina kunder/anställda/packare etc. Om någon åker fast så fixar de bara nya underhuggare och pga deras storlek återkommer kunderna. Det är även de som åker fast på löpande band på de enklaste misstagen, just av tidigare nämnd anlending, de kunde inte brytt sig mindre om sina kunder.

Det är väldigt lätt att läsa av vilka konton som hör till stora organisationer likt Foxtrot och Rumba. Alla använder missbrukare som anställda(Jönsonligan hade även en pedofil...) och då följer givetvis misstag, Det blir även väldigt enkelt för Postnord att identifiera återkommande paket hur bra deras stealth än må vara. Jönssonligan med Isa Tunc i spetsen delade t.ex. packare/postare med Drugify, de bryr sig om en endaste sak: pengar.

Och en sak som är gemensamt för alla som varit inblandade i Drugify/Jönsonligan med flera konton, inte en endaste människa har haft en krypterad dator. Det är någonting som tar 45 minuter att fixa även för de mest orutinerade. Det är fullständigt obegripligt år 2024, det borde varit standard sedan det blev populärt i början på 2010-talet. Men de bryr sig som sagt inte, pengarna ska in och säkerhet är något som inte existerar i deras ekvation.

Jag skulle uppmana alla att använda de mindre säljarna som tar saker seriöst och som inte har samma uppmärksamhet på sig utav myndigheter, eller har samma organisationer som de större säljarna. Även fast du som kund kanske tycker att deras stealth är "topnotch" så är det även det som sticker ut i postflödet när det är såna extremt stora mängder paket som ser likadana ut. Det är väldigt lätt att genomskåda de dåliga omdömena för mindre säljare, eftersom de ofta angrips utav de större i perioder. Man får helt enkelt gå på sin egna erfarenhet och inte smutskastningen de utsätts för, eller när de betalar stora namn på forumet att komma med för bra betalt.

Tyvärr är det oftast dessa säljare som använder sig utav deaddrops, vilket fungerar bra, tills de åker fast och listor på köpare och bilder från platser där paket lämnats avslöjas.

Mitt råd till alla är att hitta en pålitlig mindre säljare, som använder en unik stealth, vara redo att betala lite mer och vänta lite längre men att faktiskt värdera sin egen säkerhet. Jag har gjort det men kommer inte att rekommendera någon då jag inte vill göra reklam. Då har jag trots Postnords/Tullen/Polisens insatser inte blivit av med ett endaste paket. Deras stealth kan tyckas simpel, men de verkar ha väldigt bra information om exakt vad Postnord/Tullen/Polisen letar efter, det har absolut ingen utav de större säljarna.
Senast redigerad av bjurskan 2024-10-21 kl. 01:13.
Citera
2024-10-21, 08:36
Medlem
Ja det verkar inte vara så lätt på Fs4 längre, har själv inte varit där på flera år. Men loggade in igår och tänkte göra ett litet köp.

Jag fixade en ny insättningsadress på kontot, och skickade över lite coins från min Cake wallet. Transaktionen står som pending fortfarande, men inne på fs4 så finns det inte längre någon aktiv insättningsadress? trots att den skulle vara giltig fram till ikväll. Betyder det att pengarna försvinner vart?

Jävligt trött på att det ska vara så krångligt att bara handla lite små saker.. Antar att support på FS4 är omöjlig?

hjälp mottages.
Citera
2024-10-21, 19:26
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmmokey
Ja det verkar inte vara så lätt på Fs4 längre, har själv inte varit där på flera år. Men loggade in igår och tänkte göra ett litet köp.

Jag fixade en ny insättningsadress på kontot, och skickade över lite coins från min Cake wallet. Transaktionen står som pending fortfarande, men inne på fs4 så finns det inte längre någon aktiv insättningsadress? trots att den skulle vara giltig fram till ikväll. Betyder det att pengarna försvinner vart?

Jävligt trött på att det ska vara så krångligt att bara handla lite små saker.. Antar att support på FS4 är omöjlig?

hjälp mottages.

Inte för att vara den men tycker du de senaste inläggen pratar gott om FS4?
Citera
2024-10-21, 19:27
Medlem
Citat:
Inte för att vara den men tycker du de senaste inläggen pratar gott om FS4?

Nej, men faktum är att det har fungerat för mig tidigare. Men nu verkar det vara något fiffel med insättningsadressen, tex den jag skapade igår är redan borta osv och min överföring vetifan var den hamnat.

så nu måste jag sätta mig in i någon ny portal och lära mig om den andra sidan som alla pratar om?
Citera
2024-10-21, 19:29
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Nej, men faktum är att det har fungerat för mig tidigare. Men nu verkar det vara något fiffel med insättningsadressen, tex den jag skapade igår är redan borta osv och min överföring vetifan var den hamnat.

så nu måste jag sätta mig på nytt alltså och lära mig om den andra sidan som alla pratar om?

Japp, jag tror du vinner på det i längden faktiskt :-)
Citera
2024-10-21, 19:34
Medlem
Citat:
Japp, jag tror du vinner på det i längden faktiskt :-)

Men är det något nytt som hänt eller? är för dålig på krypto men förstår inte riktigt vem som har fått dessa? flugsvamp tagit pengarna själva? hur kan det i så fall ens finnas säljare där eller någonting.

faktiskt aldrig blivit bestulen på en insättning tidigare sådär.
Citera
2024-10-21, 20:36
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Men är det något nytt som hänt eller? är för dålig på krypto men förstår inte riktigt vem som har fått dessa? flugsvamp tagit pengarna själva? hur kan det i så fall ens finnas säljare där eller någonting.

faktiskt aldrig blivit bestulen på en insättning tidigare sådär.

Ingen aning, har aldrig vart på FS
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in