Citat:
Ursprungligen postat av
Pyramid
Nu när posten är på hugget och norpar många beställningar, hur har ni börjat göra? Är intresserad av deaddrops eller liknande i Stockholm men undrar hur ni som hittat tillfredsställande shoppar (utbud, service och leverans) funnit dessa? FS4 känns så ouppdaterat, så frågan är dels vilka metoder ni gått över till nu när posten är riskabel samt vart man finner shoppar med deaddrop som möjlighet

För det fösta skulle jag undvika FS4 helt och hållet, det är uppenbart att det drivs utav säljare som är aktiva där och har extremt dålig koll på både säkerhet och rättvisa vid dispyter. Archetyp är en mycket bättre sida som från början tagit allting mycket mer seriöst.
Det som borde gått upp för alla vid det här laget: undvik de största säljarna. Jag förstår att det är svårt eftersom det är priserna som lockar, men ens egna säkerhet borde inte ha något pris. Det är pengamaskiner som inte kunde brytt sig mindre om sina kunder/anställda/packare etc. Om någon åker fast så fixar de bara nya underhuggare och pga deras storlek återkommer kunderna. Det är även de som åker fast på löpande band på de enklaste misstagen, just av tidigare nämnd anlending, de kunde inte brytt sig mindre om sina kunder.
Det är väldigt lätt att läsa av vilka konton som hör till stora organisationer likt Foxtrot och Rumba. Alla använder missbrukare som anställda(Jönsonligan hade även en pedofil...) och då följer givetvis misstag, Det blir även väldigt enkelt för Postnord att identifiera återkommande paket hur bra deras stealth än må vara. Jönssonligan med Isa Tunc i spetsen delade t.ex. packare/postare med Drugify, de bryr sig om en endaste sak: pengar.
Och en sak som är gemensamt för alla som varit inblandade i Drugify/Jönsonligan med flera konton, inte en endaste människa har haft en krypterad dator. Det är någonting som tar 45 minuter att fixa även för de mest orutinerade. Det är fullständigt obegripligt år 2024, det borde varit standard sedan det blev populärt i början på 2010-talet. Men de bryr sig som sagt inte, pengarna ska in och säkerhet är något som inte existerar i deras ekvation.
Jag skulle uppmana alla att använda de mindre säljarna som tar saker seriöst och som inte har samma uppmärksamhet på sig utav myndigheter, eller har samma organisationer som de större säljarna. Även fast du som kund kanske tycker att deras stealth är "topnotch" så är det även det som sticker ut i postflödet när det är såna extremt stora mängder paket som ser likadana ut. Det är väldigt lätt att genomskåda de dåliga omdömena för mindre säljare, eftersom de ofta angrips utav de större i perioder. Man får helt enkelt gå på sin egna erfarenhet och inte smutskastningen de utsätts för, eller när de betalar stora namn på forumet att komma med för bra betalt.
Tyvärr är det oftast dessa säljare som använder sig utav deaddrops, vilket fungerar bra, tills de åker fast och listor på köpare och bilder från platser där paket lämnats avslöjas.
Mitt råd till alla är att hitta en pålitlig mindre säljare, som använder en unik stealth, vara redo att betala lite mer och vänta lite längre men att faktiskt värdera sin egen säkerhet. Jag har gjort det men kommer inte att rekommendera någon då jag inte vill göra reklam. Då har jag trots Postnords/Tullen/Polisens insatser inte blivit av med ett endaste paket. Deras stealth kan tyckas simpel, men de verkar ha väldigt bra information om exakt vad Postnord/Tullen/Polisen letar efter, det har absolut ingen utav de större säljarna.