2025-06-14, 13:25
Medlem
Generalkosmoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Tror som en del på fs exitscam, låter som era pengar blev honeypotten för ägarna. Varnat för detta innan, ändå satt de flesta o höjde arch till skyarna.

Va blir nästa market alternativ istället för archetype?

En skum grej är att ja län beställning 2-3 dagar innan detta hände hos en stor å populär vendor, men han accepterade aldrig min order. Nästan som att han visste nåt var på g?
Senast redigerad av Generalkosmos 2025-06-14 kl. 13:28.
Citera
2025-06-14, 13:52
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalkosmos

En skum grej är att ja län beställning 2-3 dagar innan detta hände hos en stor å populär vendor, men han accepterade aldrig min order. Nästan som att han visste nåt var på g?

Skapade du ordern på en Torsdag, Fredag eller Lördag?
Av egen erfarenhet (1000+ ordar, sen första SilkRoad - Ross Ulbricht) så brukar inte ordar "röra" på sig under dessa dagar.

Jag tror ASNT antingen klickat på sin "Panic-button" eller blivit haffad.
Efter att ha lurkat på Dread så lutar jag mot det senare - med tanke på att ASNT är Tysk och helt plötsligt börjar använda andra "tecken" än vad som finns på tyska tangentbord, och skiljer sig från vad han brukar använda (tänker på bindestrecket) tyder på att någon kapat hans konto och lossas vara honom.

Av alla marknader jag använt så var Archetyp den bästa.
Jag har skickat Pm till en populär säljare på Archetyp som inte finns på FS4 och frågat vart hon tänker förflytta sig. Jag återkommer med info när/om jag vet vilken marknad som blir bästa alternativet.

Jag litar INTE på FS4 och vill inte gå över till den skitmarknaden.
Citera
2025-06-14, 14:07
Medlem
Generalkosmoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordOfCheese
Av egen erfarenhet (1000+ ordar, sen första SilkRoad - Ross Ulbricht) så brukar inte ordar "röra" på sig under dessa dagar.

Efter att ha lurkat på Dread så lutar jag mot det senare - med tanke på att ASNT är Tysk och helt plötsligt börjar använda andra "tecken" än vad som finns på tyska tangentbord, och skiljer sig från vad han brukar använda (tänker på bindestrecket) tyder på att någon kapat hans konto och lossas vara honom.

Jag har skickat Pm till en populär säljare på Archetyp som inte finns på FS4 och frågat vart hon tänker förflytta sig. Jag återkommer med info när/om jag vet vilken marknad som blir bästa alternativet.

Flugsvamp kmr def göra en exit scam de är ja övertygad om. Faaan de hör med archetype, fanns så ovanliga grejer å bra bulk priser. Ja skicka gärna ett pm om du får reda på va the next big thing blir. Lite kul snuten haffar en sida så dyker 10 nya upp... Legalisera för guds skull idioter

Btw hur ska vi förhålla oss om archetype trots förmodan dyker upp igen?

Ang din fråga skapade ordern i tisdags.
Citera
2025-06-14, 14:24
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Flugsvamp kmr def göra en exit scam de är ja övertygad om. Faaan de hör med archetype, fanns så ovanliga grejer å bra bulk priser. Ja skicka gärna ett pm om du får reda på va the next big thing blir. Lite kul snuten haffar en sida så dyker 10 nya upp... Legalisera för guds skull idioter

Tisdag?? Det är ovanligt. Säger inte att det är misstänksamt men däremot lite ovanligt att en sån order inte blir accepterad timmar efter att den skapats, speciellt om det är av en större säljare.

Jag har vanligtvis PM avaktiverat på Flashback då jag får många PMs av newbs som inte fattar hur man köper crypto eller använder TOR, men jag drar dig ett PM till säljarens egna "subdread" (motsvarighet till subreddit) så du kan ha ögonen på henne också. Jag kommer dock avaktivera PM direkt efter, så du kan tyvärr inte svara på det. Men jag finns här i tråden, oftast på helgerna.

När FS3 stängde ner så fick hon (säljaren jag vagt nämnde ovan) sitt nick kapat på FS4, och deras äckliga admins gjorde inget åt det.
Bubbelmint (en MYCKET aktiv medlem på FS3 forum) samt denna säljare rekommenderade Archetyp, vilket var varför jag gick över till Archetyp istället.

Shit... 5 underbara år med Archetyp... man har blivit lite bortskämd...
Åkte förbi systemet och smuttar på en sjuttis i dess ära.

ASNT, jag vet att du aldrig kommer se detta, men TACK för dessa år! Alla konversationer vi haft, den snabba supporten, den lättnavigerade marknaden och det aktiva forumet... Det är mer än knarket jag kommer sakna.

Jag har alltid handlat för personligt bruk då jag helt enkelt inte känner några andra "brukare" eller säljare IRL.
Det ironiska är att jag självmedicinerar pga skador som jag får via VÅRDEN(!!!).
Jag är dock inte daglig brukare så jag klarar mig - men jävlar vad min "online-persona" tagit skada av detta.

Citat:

TA UT ALLA PENGAR till en NY(!!!!!!!!) plånbok.

MÅSTE du göra en order (tänker på de som självmedicinerar och MÅSTE göra en order) använd Archetyps funktion som gör att du INTE måste föra över pengar till ditt konto:

- Skapa order med inga pengar på kontot
- Få en insättningsadress
- För över crypto från en NY plånbok (gör ALLT för "plausible deniability)
- Vänta på din order

Jag har TUR som inte är daglig brukare.
Jag lider med er andra som är i BEHOV av preparat.
Citera
2025-06-14, 14:28
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:

Alltså, något är fel på mitt konto... jag har testat i flera webbläsare, men så fort jag går in på "Kontrollpanelen -> Redigera Alternativ" så får jag "Error code: 500 Internal Server Error""

Jag kan inte sätta på PM på mitt konto.

Jag gör en chansning:

Detta är inte för att diskutera en säljare, utan för att hålla andra Archetyp-användare "up-to-date" samt ge en bra informationskälla:

http://dreadytofatroptsdj6io7l3xptbe...nion/d/EvaLena

Förlåt till mods. Jag dansar nära linjen till vad som är tillåtet i tråden, men det är många personer som är vilsna just nu så jag uppskattar om ni har överseende.
Citera
2025-06-14, 14:35
Medlem
Murkelpurkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Tror som en del på fs exitscam, låter som era pengar blev honeypotten för ägarna. Varnat för detta innan, ändå satt de flesta o höjde arch till skyarna.
Vad får dig att tro Exitscam? Det är ingenting som pekar på det just nu.
Timingen hade varit sjukt dålig iom att Lottopotten nyligen blev vunnen, de har precis lagt ner massor med arbete att förstärka servrarna efter de extremt intensiva DDOS attackerna de senaste månaderna, hållt på och förberett en server migration, med mera med mera..
Varför ens ha en Maintenance sida uppe? Varför skriva en post på Dread? Varför tillåta auto-withdrawals ända fram till marknaden gick offline? Varför inte stoppa withdrawals men tillåta deposits som andra marknader gjort innan en exit?

Alla tecken pekar på en bust med DNS servrarna flyttade till AWS, Ett konstigt timat "allt är lugnt" meddelande som inte hänger ihop och verkar vara skrivet av någon som inte är YGW, Signat med hans PGP?
Maintenance sidan och webhostingen utav den sidan verkar vara ett halvtaskigt hipp-happ jobb som inte stämmer överens med hur den riktiga Admin skulle ha gjort det, Clearnet domänerna är nere utan anledning... Säkert glömt något.

Vad menar du med att pengarna blev honeypotten för ägarna? Vet du vad en honeypot är?

Citat:

Citat:

Både bindestrecket, apostroferna och anledningen han gav till att han inte varit aktiv de senaste dagarna är väldigt konstiga saker.. och tyder verkligen på att någon annan har kontroll över hans PGP nyckel.

Citat:

Har precis som er alltid haft en dålig känsla om FS4, men de har varit stabila ett bra tag nu.
Men det är stor risk för exit där med, som med alla marknader.
Det kommer nog inte hända på ett litet tag nu iallafall då de vet att de kommer få många nya kunder och vendors från Archetyps nedfall.

Annars verkar nästa stora marknad vara Abacus just nu, men det återstår att se..

Ifall Archetyp kommer upp igen så var extremt försiktiga när ni loggar in, och lita inte på något innan folk som kan det här har undersökt saken grundligt. Var noga med PGP, håll utkik efter konstiga saker, ha bättre OpSec än någonsin, och anta att det är en Honeypot till motsatsen bevisats.

Risken är ju att det redan har varit en honeypot de senaste dagarna innan den gick ner då YGW inte varit aktiv på Dread på 4 dagar, och att DNS servrarna flyttades 1-2 dagar innaninnan "maintenance".
Citera
2025-06-14, 15:26
Medlem
Generalkosmoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murkelpurkel
Vad får dig att tro Exitscam? Det är ingenting som pekar på det just nu.
Timingen hade varit sjukt dålig iom att Lottopotten nyligen blev vunnen, de har precis lagt ner massor med arbete att förstärka servrarna efter de extremt intensiva DDOS attackerna de senaste månaderna, hållt på och förberett en server migration, med mera med mera..
Varför ens ha en Maintenance sida uppe? Varför skriva en post på Dread? Varför tillåta auto-withdrawals ända fram till marknaden gick offline? Varför inte stoppa withdrawals men tillåta deposits som andra marknader gjort innan en exit?

Alla tecken pekar på en bust med DNS servrarna flyttade till AWS, Ett konstigt timat "allt är lugnt" meddelande som inte hänger ihop och verkar vara skrivet av någon som inte är YGW, Signat med hans PGP?
Maintenance sidan och webhostingen utav den sidan verkar vara ett halvtaskigt hipp-happ jobb som inte stämmer överens med hur den riktiga Admin skulle ha gjort det, Clearnet domänerna är nere utan anledning... Säkert glömt något.

Vad menar du med att pengarna blev honeypotten för ägarna? Vet du vad en honeypot är?

Både bindestrecket, apostroferna och anledningen han gav till att han inte varit aktiv de senaste dagarna är väldigt konstiga saker.. och tyder verkligen på att någon annan har kontroll över hans PGP nyckel.

Har precis som er alltid haft en dålig känsla om FS4, men de har varit stabila ett bra tag nu.
Men det är stor risk för exit där med, som med alla marknader.
Det kommer nog inte hända på ett litet tag nu iallafall då de vet att de kommer få många nya kunder och vendors från Archetyps nedfall.

Annars verkar nästa stora marknad vara Abacus just nu, men det återstår att se..

Ifall Archetyp kommer upp igen så var extremt försiktiga när ni loggar in, och lita inte på något innan folk som kan det här har undersökt saken grundligt. Var noga med PGP, håll utkik efter konstiga saker, ha bättre OpSec än någonsin, och anta att det är en Honeypot till motsatsen bevisats.

Risken är ju att det redan har varit en honeypot de senaste dagarna innan den gick ner då YGW inte varit aktiv på Dread på 4 dagar, och att DNS servrarna flyttades 1-2 dagar innaninnan "maintenance".

Väldigt slarvigt jobbat av law enforcement däremot? Tänk om archetype redan varit honeypot månader tillbaka som du sa.
Citera
2025-06-14, 15:44
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Förlåt till mods. Jag dansar nära linjen till vad som är tillåtet i tråden, men det är många personer som är vilsna just nu så jag uppskattar om ni har överseende.

En sann broder och hjälte för tråden är du! Ville bara skriva hur mycket jag uppskattar allt du gör och all info du tillhandahåller för tråden och för dess läsare och för mig. Kommer bevaka tråden och om det är så att Arch gått i graven så hoppas jag vi snart får ett vettigt alternativ till flugsvamp. Men du ska ha en stor eloge, tack.

Mvh
Citera
2025-06-14, 16:09
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flouvonne
En sann broder och hjälte för tråden är du! Ville bara skriva hur mycket jag uppskattar allt du gör och all info du tillhandahåller för tråden och för dess läsare och för mig. Kommer bevaka tråden och om det är så att Arch gått i graven så hoppas jag vi snart får ett vettigt alternativ till flugsvamp. Men du ska ha en stor eloge, tack.

Mvh

Uppskattar det du skrev verkligen. Tack.
Citera
2025-06-14, 16:12
Citat:

Skicka gärna ett PM när du får svar om nästa marknad.
Citera
2025-06-14, 16:17
Medlem
Generalkosmoss avatar
Fan vad Abacus market är whack, fyfan kommer sakna Archetype grovt.. hoppas på nåt mirakel men de ser grovt ut!
Citera
2025-06-14, 16:19
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unknown250
Skicka gärna ett PM när du får svar om nästa marknad.

Absolut!

Jag är för asocial och spenderar för mycket tid online så jag lär hålla koll och återkomma så småningom.
När det sker, dock, kan jag inte svara på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in