2024-10-26, 21:38
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bliavmedsvampen
Himla bra svar, hatten av!

Jag hade nästan 1000kr i bitcoins som bara legat och så tänkte jag prova Archetyp för första gången.
Och så kändes det för enkelt att växla dom i cakewallet.

Men tusen tack för tipset, ska köra in resten via Litecoins och sen XMR då.
Brukar man köpa via ChangeNOW också? eller har dom höga avgifter för köp?

Jag köper bara via Kraken (banköverföring med SEPA Instant) så jag vet tyvärr inte hur mycekt det kostar att köpa via, exempelvis, ChangeNOW.
Växlade BTC till XMR i början när FS3 lades ner och alla gick över till Archetyp (hade också BTC över).

(p.s. ändrade mitt tidigare inlägg då jag gjorde 2 felstavningar)

EDIT: Tillägg, jag använde ChangeNOW som exempel tidigare då det är en av de exchanges som cake Wallet använder när man växlar crypto i appen.
Senast redigerad av LordOfCheese 2024-10-26 kl. 22:25.
Citera
2024-10-26, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordOfCheese
Jag köper bara via Kraken (banköverföring med SEPA Instant) så jag vet tyvärr inte hur mycekt det kostar att köpa via, exempelvis, ChangeNOW.
Växlade BTC till XMR i början när FS3 lades ner och alla gick över till Archetyp (hade också BTC över).

EDIT: Tillägg, jag använde ChaneNOW som exempel tidigare då det är en av de exchanges som cake Wallet använder när man växlar crypto i appen.

ChangeNOW hade billigare avgift på LTC så provar där👍
4.6 vs 4.3 LTC. för 300€

Tack för hjälpen, sensei.
Senast redigerad av Bliavmedsvampen 2024-10-26 kl. 22:11.
Citera
2024-10-26, 22:10
Medlem
är det någon mer än jag som inte kommer in på fs nu? unable to connect blir det bara för mig
Citera
2024-10-26, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xperialmus
är det någon mer än jag som inte kommer in på fs nu? unable to connect blir det bara för mig

Provade göra ett konto där tidigare idag. Gick inte alls..
Citera
2024-10-26, 23:49
Citat:

EDIT: Tillägg, jag använde ChangeNOW som exempel tidigare då det är en av de exchanges som cake Wallet använder när man växlar crypto i appen.
Det är risky med bitcoins nu för tiden, banken kan stänga av ens konto vid minsta misstanke .. just sayin!
Citera
2024-10-27, 16:55
Medlem
Vad använder ni för PGP krypteringen?
Citera
2024-10-27, 17:05
Medlem
LordOfCheeses avatar
Är det några fler som får följande felmeddelande när de försöker logga in på Archetyp?

"Error: Something went wrong."

Jag har testat 2 olika konton, och flera mirrors, men får samma felmeddelande så fort jag klickar på "login".

EDIT:
Testade ny identitet i TOR, öppnade en ny mirror (äkta mirror) och testade skapa ett nytt konto, och samma sak där med, så jag antar att servern åkt ner eller något.

EDIT2:
Kikade precis på Dread och archetyps sub och såg att någon annan har samma problem, så antar att alla har.
Senast redigerad av LordOfCheese 2024-10-27 kl. 17:13.
Citera
2024-10-27, 17:11
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Vad använder ni för PGP krypteringen?

Kleopatra fungerar bra.
Citera
2024-10-27, 17:14
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Är det några fler som får följande felmeddelande när de försöker logga in på Archetyp?

"Error: Something went wrong."

Jag har testat 2 olika konton, och flera mirrors, men får samma felmeddelande så fort jag klickar på "login".

EDIT:
Testade ny identitet i TOR, öppnade en ny mirror (äkta mirror) och testade skapa ett nytt konto, och samma sak där med, så jag antar att servern åkt ner eller något.

EDIT2:
Kikade precis på Dread och archetyps sub och såg att någon annan har samma problem, så antar att alla har.

Nu funkar det igen, never mind.
Citera
2024-10-27, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Kleopatra fungerar bra.

Säljarna verkar ju dock skita i PGP?
Citera
2024-10-27, 18:49
Medlem
Citat:
Nu funkar det igen, never mind.

Varit knaus lite fram och tillbaka idag.
Citera
2024-10-27, 18:51
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Säljarna verkar ju dock skita i PGP?

Fattar inte vad du menar, PGP är väl i princip krav idag på Archetyp, åtminstone för säljare. Om du inte har PGP 2FA så är det ganska stor chans att du blir bestulen, skulle tippa mer än 75% risk om du använder regelbundet under ett års tid utan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in