Citat:
Ursprungligen postat av
bombis92
Mot Luxemburg vill jag se.
Berg - Guidetti
Forsberg - Ekdal - Elm - ?
Wendt - Granqvist - Lindelöf - Lustig
Olsen
Vårt nuvarande innermittfält har för dåliga passnings-fötter. Om Elm är frisk så tycker jag att han borde få chansen.
Frågetecknet kan vara Hult, Sam, Claesson, Ajdarevic, K.Olsson.
Visst Luxemburg är inte det svåraste motståndet men Elm som visslingen senast hoppade in i halvtid men innan varit borta, får han vara skadefri nästa år så skulle jag kunna tänka mig att han kan få spela från start.
Ajdarevic måste väl ligga närmare då mot sämre motstånd eller har han gått ner sig totalt från hans vårform?
Elm har ju dock haft matcher där han varit totalt överlägsen men som Mishima skrev skulle jag vilja att han skulle ha en försäsong innan jag ser honom i laget.
Forsberg-Ekdal-Elm-Hiljemark känns fint.
Jäklar vad olika folk bedömer Wendt, vissa ger honom ett ok eller ok+ då han klarade sig trots minimalt hjälp av Foppa medan andra kritiserar Wendt hårt för att de ofta kom runt på hans kant.
Jag tycker varken Wendt imponerade eller spelade sig rätt ut startelvan, mot sämre lag ser jag nog hellre Olsson men frågan är om det inte är värt att välja en vänsterback att köra på, jag vill inte se Olsson mot Frankrike, Nederländerna och andra tuffa matcher.