2016-09-07, 23:45
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Understryker min rant om den klappusle Rohden, 37% skulle t. o. m undertecknad klara av.

Det går inte argumentera emot att det inte bra. Men den statistiken säger annars mest som helhet, om man kollar på hela Sverige och hela Holland. Bara för att Hiljemark hade godkänd procent innebär det inte att han hade ett bra passningsspel, t.ex. Han var snarare en stor anledning till att Sverige hade så låg procent överlag, slog ju inte en enda konstruktiv vältajmad passning utan skapade svåra situationer och spred stress.

Janne säger ändå rätt saker efteråt, förhoppningsvis ser det mycket bättre ut nästa samling överlag, och då är det lättare för debutanter att imponera.
Citera
2016-09-07, 23:55
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Understryker min rant om den klappusle Rohden, 37% skulle t. o. m undertecknad klara av.

Som du ser är det bara tre svenskar som har bättre passningsprocent än sämste holländare. Något märkligt eller hur?
Det som förvånar mig mest är Franssons passningsprocent.
Citera
2016-09-07, 23:57
Bannlyst
Känns sjukt att se Robin Olsen i en svensk landslagstrupp var inte mer än 11 år sen man mötte han i en svettig final mot FC Malmö i Skånecupen och nu spelar han i landslaget.
Citera
2016-09-07, 23:59
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Det går inte argumentera emot att det inte bra. Men den statistiken säger annars mest som helhet, om man kollar på hela Sverige och hela Holland. Bara för att Hiljemark hade godkänd procent innebär det inte att han hade ett bra passningsspel, t.ex. Han var snarare en stor anledning till att Sverige hade så låg procent överlag, slog ju inte en enda konstruktiv vältajmad passning utan skapade svåra situationer och spred stress.

Janne säger ändå rätt saker efteråt, förhoppningsvis ser det mycket bättre ut nästa samling överlag, och då är det lättare för debutanter att imponera.

Vad tror du om Jakob Johansson i landslaget? Sjukt att han är så översedd, det är ju tydligt att t.ex. Rohdén är en sämre fotbollsspelare än honom.

https://www.youtube.com/watch?v=KxqD73TIs3w
Citera
2016-09-08, 00:20
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
visst är det synd att zengin slutat i landslaget för att pappa zlatan inte är med och kan hålla honom i handen längre. annars hade vi haft ett mäktigt alternativ att slänga in.
Borde inte du polisa dina solnavänner istället, de gnäller ju i varenda match?

Tycker du verkligen att Rohden platsar? Jag har sett honom en hel del och han är en habil allsvensk spelare, men det är det många som är, förstår inte hur han kunde bli såld.

När det gäller din favorit Zengin så var ju den där intervjun på skämt, han driver med flashbackexpertisen som jagat bort honom, och vad har vi fått istället, en fullkomlig katastrof i Rohden som lyckas missa fler passningar än vad han lyckas med, men du är väl nöjd nu?
Citera
2016-09-08, 10:41
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Janne pratade en på PK:n om hur han inte fokuserar på anfall/defensiv beroende på motståndare, utan tittar på helheten. Ganska sunt tänkande. Jag tror däremot att han kommer jobba med en 3-5-2 uppställning mot Luxemburg och ta chansen att svetsa samman ett mittfält. För att sedan återgå till 4-4-2 mot Bulgarien. Känns skönt att vi möter just Luxemburg och Bulgarien innan Frankrike i november. Om vi får med oss två bra resultat i Oktober kan det öka självförtroendet i truppen inför årets sista landskamp, och en av de absolut viktigaste matcherna i kvalet. Kommer krävas en felfri insats med betydligt bättre passnings-procent än hemma mot Holland.
Citera
2016-09-08, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Nej, men han var ju så offensiv i MFF. Han var nästan en tredjeanfallare som utgick från vänster. Han gjorde också 14 mål sista säsongen i Malmö. Så offensiv var han.

Han kanske borde testas som ren anfallare i landslaget. Tanken är inte dum. Frågan är bara om det är värt experimentet istället för att spela ihop några av de andra.

Ah just det ja. Ja 4-3-3 kanske hade varit bra, men som sagt, Jan Andersson är nog väldigt inskolad på 4-4-2. Tror inte att det kommer experimenteras speciellt mycket med formationen, men jag tror inte att han hade varit en flopp som en anfallare i ett 4-4-2, då hade det även öppnats upp en plats för t ex någon av våra vänsterbackar(kanske framförallt Olsson) på kanten.
Citera
2016-09-08, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Mot Wales var han bra, men sen har han haft fyra landskamper där det ser ut som om man tagit slumpmässig div.2-ytter och satt i allsvenskan - vilsen, klarar inte tempot och blir av med bollen nästan varje gång. Och det trots att han ändå fuskat ordentligt i försvarsspelet.

Fast Wales försökte ju dock knappt ens i den matchen(som jag förstått det, såg den ej), de ville bara undvika onödiga skador.
Citera
2016-09-08, 12:54
Bannlyst
Mot Luxemburg vill jag se.

Berg - Guidetti
Forsberg - Ekdal - Elm - ?
Wendt - Granqvist - Lindelöf - Lustig
Olsen

Vårt nuvarande innermittfält har för dåliga passnings-fötter. Om Elm är frisk så tycker jag att han borde få chansen.

Frågetecknet kan vara Hult, Sam, Claesson, Ajdarevic, K.Olsson.
Citera
2016-09-08, 13:33
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombis92
Mot Luxemburg vill jag se.

Berg - Guidetti
Forsberg - Ekdal - Elm - ?
Olsen

Vårt nuvarande innermittfält har för dåliga passnings-fötter. Om Elm är frisk så tycker jag att han borde få chansen.

Frågetecknet kan vara Hult, Sam, Claesson, Ajdarevic, K.Olsson.
Visst Luxemburg är inte det svåraste motståndet men Elm som visslingen senast hoppade in i halvtid men innan varit borta, får han vara skadefri nästa år så skulle jag kunna tänka mig att han kan få spela från start.
Ajdarevic måste väl ligga närmare då mot sämre motstånd eller har han gått ner sig totalt från hans vårform?

Elm har ju dock haft matcher där han varit totalt överlägsen men som Mishima skrev skulle jag vilja att han skulle ha en försäsong innan jag ser honom i laget.
Forsberg-Ekdal-Elm-Hiljemark känns fint.

Jäklar vad olika folk bedömer Wendt, vissa ger honom ett ok eller ok+ då han klarade sig trots minimalt hjälp av Foppa medan andra kritiserar Wendt hårt för att de ofta kom runt på hans kant.
Jag tycker varken Wendt imponerade eller spelade sig rätt ut startelvan, mot sämre lag ser jag nog hellre Olsson men frågan är om det inte är värt att välja en vänsterback att köra på, jag vill inte se Olsson mot Frankrike, Nederländerna och andra tuffa matcher.
Citera
2016-09-08, 13:57
Medlem
Nahibos avatar
Guidetti - Berg
Olsson - Lewicki/Johansson - Ekdahl - Hiljemark
Olsen

Vem som ska spela bredvid Ekdahl har jag dålig koll på, Lewicki kan bli bra i framtiden och Johansson har jag alldeles för dålig koll på.

Att ha Olsson och Hiljemark på kanterna skulle kunna funka då Janne vill ha ett 3-5-2 då vi anfaller samtidigt som en av yttermittfältarna flyttar in då ytterbacken bakom kommer upp.

Forsberg kan komma in i andra halvlek och göra sina löpningar, passar bättre då motståndarna är trötta.

Skillnaden som jag hoppas (och tror) på är att vi kommer värdesätta vårat försvar mer än förut för att sedan äta oss in i matchen.
Citera
2016-09-08, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Jag tror ni kan glömma tankar på andra formationer än 4-4-2, åtminstone det närmsta året. Party-Janne tror stenhårt på den formationen och det ska mycket till för att han ska överge den.

Trams. Janne använde sig av 4-3-3 under sin första säsong i Peking.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in