Citat:
Ursprungligen postat av
bagarn29
Jag har inget emot Hult på högerkanten men är han inte vänsterspelare?
Vet inte om han spelat något på högerkanten, men det lär inte vara något problem, han är inte bara en inläggsspelare utan kan lika gärna driva inåt och kombinera, som Messi

Skämt åsido såg jag några Elfsborgsmatcher då Hult spelade där, och han hade verkligen lekstuga på sin kant, det var inte helt olikt hur det kunde se ut när Messi och Alves kombinerade i Barcelona. Han har inte varit lika dominant när jag sett honom i hans proffsklubbar, men han har ändå visat att han förtjänar en chans.
Är inte Forsberg högerspringare? Perfekt i så fall att spela de båda på sina naturliga positioner, även om jag tycker att Forsberg spelat sig ur elvan med fyra dåliga matcher på rad.
Det finns ett överflöd av mittfältare som jag gärna ser får chansen - Hult, Ekdal, Olsson, Elm är nog bättre spelare för spelare än det vi hade mot Holland, sen finns Tibbling, Gustafson, Hallberg, Claesson som inte fått chansen än och Lewicki, G. Svensson och fler som visat hög klass och inte skulle göra bort sig. Martin Olsson kanske också kan funka bättre som yttermittfältare även om jag inte gillar hans spelstil. Jakob Johansson har jag inte så bra koll på men det är ju ytterligare ett namn.