2006-03-31, 01:57
Medlem
Morientess avatar
Helt otroligt att jag inte kunde hitta en sdan hr trd (Borde dessutom vara klistrad)

Iallafall, hr har vi antagligen startelvan i premiren mot Trinidad & Tobago i VM:

--------------Isaksson
stlund--Mellberg--Lucic--Edman
------------Linderoth-----------
Wilhelmsson-----------Ljungberg
------------Svensson-----------
--------Larsson--Ibrahimovic----

Det man kan kommentera kring den hr uppstllningen r vl att Sverige fort som gat br ska sig efter en ny hgerback, stlund hller helt enkelt inte mttet. Mittfrsvaret har sett aningen darrigt ut men det finns inte mycket bttre alternativ dr och vi fr hoppas att Mellberg tar sig samman d han sett ganska skakig ut bde i ligan och i landslaget p senare tid. Edman r en helt okej vnsterback. Isaksson i mlet r sjlvskriven och en ganska duktig mlvakt.

Mittfltet ser okej ut. Ljungberg har kommit igng p senare tid med sina djupledslpningar och har ntligen frsttt hur man petar bollen frbi mlvakten fr att gra ml. Wilhelmsson r lite lttviktig men kan gra fantastiska saker p egen hand om han har en bra dag. Alexandersson kan ta hans plats annars eftersom Niclas r en stabilare spelare. Dock skulle jag vilja anvnda honom som hgerback d det r en vldigt intelligent spelare som kan positionsspelet och har god teknik.

Innermittfltet med Linderoth och Svensson r inte det starkaste d Linderoth visserligen sliter och kmpar men han r inte srskilt delaktig i det offensiva spelet och han har rtt kantiga ftter. Tvrtom med Anders skulle jag nog sga.
Anfallet r mycket bra, p pappret, men i praktiken har Sveriges anfallare ltt att bli isolerade och frbli anonyma matchen ut. Dock r det tv mycket bra anfallsspelare och om de har en bra dag r det mycket svrstoppade.

Min VM-trupp 2006:

Mlvakter: Andreas Isaksson, Rennes, John Alvbge, Viborg, Bengt Andersson, IFK Gteborg.

Backar: Niclas Alexandersson, IFK Gteborg Mikael Nilsson, Panathinaikos, Olof Mellberg, Aston Villa, Teddy Lucic, Hcken, Petter Hansson, Herenveen, Nils-Eric Johansson, Leicester, Erik Edman, Rennes, Fredrik Stenman, Bayer Leverkusen.

Mittfltare: Christian Wilhelmsson, Anderlecht, Alexander Farnerud, Strasbourg, Fredrik Ljungberg, Arsenal, Tobias Linderoth, FC Kpenhamn, Marcus Lantz, Brndby, Anders Svensson, Elfsborg, Kim Kllstrm, Rennes.

Anfallare: Henrik Larsson, Barcelona, Zlatan Ibrahimovic, Juventus, Marcus Allbck, FC Kpenhamn, Markus Rosenberg, Ajax, Johan Elmander, Brndby

Min startelva
Isaksson
Alexandersson - Mellberg - Lucic - Edman
Wilhelmsson - Kllstrm - Svensson - Ljungberg
Larsson - Ibrahimovic

Uttagningarna motiverar jag shr:
Mlvakterna bestr av givna Isaksson men lite verraskande tar jag med Alvbge och B. Andersson bakom. Alvbge ser jag som en framtida landslagsmlvakt och genom att ta ut honom fr han vrdefull rutin och erfarenheter fr framtiden. Bengt Andersson r en mycket stabil och erfaren mlvakt och en pelare man kan luta sig mot om Isaksson skulle g snder

Backarna: Mest verraskande i backlinjen r vl att Alexandersson fljer med som hgerback istllet fr verskattade stlund och att Nisse Johansson fr en mittbacksreservplats. Jag frstr inte varfr inte Johansson ngonsin fr chansen i landslaget. Han r en mycket duktig mittback som spelat flertalet Premier League-matcher fr Blackburn och dessutom en del i Bundesliga.
Dorsin har tyvrr stannat i utvecklingen medan Stenman gjort precis tvrtom och drfr r det Fredrik som fr flja med som reservvnsterback istllet fr Dorsin

Mittfltarna: Hos Lagerbck impopulre Marcus Lantz fr flja med istllet fr vem andra kanske skulle vlja istllet, Daniel Andersson. Endast 7 mittfltare tar jag med mig och det motiverar jag med att, till exempel Alexandersson och Nilsson kan ta steget upp frn backlinjen och spela mittflt och att Elmander och Larsson p topp ven kan ta steget ner om det behvs. verraskande kanske ocks att Farnerud fr flja med p bekostnad av Tobias Hysn.

Anfallarna: Vill ha med samtliga ur trion Allbck-Elmander-Rosenberg och Jonson r den som fr stanna hemma. Inte mycket att sga om frutom att Larsson och Zlatan r givna p topp.

Diskutera!

Jag tror frvrigt att Sverige ker ut i gruppspelet men jag hoppas givetvis motsatsen!
Citera
2006-03-31, 02:08
Medlem
Vill bara skriva att jag har jvligt svrt fr Lucic, stlund och A Svensson.

Blandar och ger p sdant stt att det kan ge stortorsk eller VM-guld.

Sen r jag lack p att matcherna spelas nr jag jobbar.
Citera
2006-03-31, 15:48
Medlem
erikbes avatar
Lucic r ju given. Riktigt go gubbe. Sen r det dags att slussa in mittbackar i laget. Risp och Antonsson borde ligga nra till hands. ven Majstorovic ven om han inte r min favorit direkt
Citera
2006-03-31, 16:16
Medlem
arezons avatar
Ja men vrt nya mittbackspar r K. Svensson och A. Granqvist!

Eller ja, kanska Risp/Antonsson - Mellberg men till EM2008 tycker jag helt klart att vi ska ha ftt in dess tv talanger i laget.
Citera
2006-03-31, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Lucic r ju given. Riktigt go gubbe. Sen r det dags att slussa in mittbackar i laget. Risp och Antonsson borde ligga nra till hands. ven Majstorovic ven om han inte r min favorit direkt

Majjo verkar ju ha gtt under jorden sen han flytta frn Malm. (som jag fr vrigt spelat med i moderklubben vergrans IF, den lilla ungdomsligisten)
Citera
2006-03-31, 16:30
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arezon
Ja men vrt nya mittbackspar r K. Svensson och A. Granqvist!

Eller ja, kanska Risp/Antonsson - Mellberg men till EM2008 tycker jag helt klart att vi ska ha ftt in dess tv talanger i laget.

Svensson/Granqvist fr vnta. Risp och Antonsson har ftt rutin av spel i europa till skillnad frn fjunisarna.
Citera
2006-03-31, 16:35
Medlem
Madchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Risp och Antonsson har ftt rutin av spel i europa till skillnad frn fjunisarna.

Drfr br ngon av dem eller Majstorovic slussas in i elvan omdelbums och Lucic fr bli en tillfllig lsning under VM. stlund knns sdr lagom het...
Men Christoffer Andersson d? Han har vl bytt till nt bundesliga-gng... Gr han bra dr under vren kanske han kan ta hgerbacksplatsen... Eller?
Citera
2006-03-31, 16:59
Medlem
erikbes avatar
C Andersson spelar i Lillestrm men gr till Hannover efter VM (tror jag)

Bjrred och Jocke Bjrklund var 20-21 nr de fick debutera i hemma-EM. Nu krvs ju att man r ver 30 och att man har suttit p bnken i landslaget i 10 r
Citera
2006-03-31, 20:08
Medlem
Moonerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morientes
Helt otroligt att jag inte kunde hitta en sdan hr trd...
....
Jag tror frvrigt att Sverige ker ut i gruppspelet men jag hoppas givetvis motsatsen
Hur motiverar du petningen av Linderoth? Kllstrm & Svensson samtidigt r inget jag vill se, Linderoth r kung dr bak!

Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Majjo verkar ju ha gtt under jorden sen han flytta frn Malm. (som jag fr vrigt spelat med i moderklubben vergrans IF, den lilla ungdomsligisten)
Tja, du har vl inte s stor koll p fotbollen utanfr Sverige antar jag..
Citera
2006-03-31, 20:44
Bannlyst
En trupp av klass hade sett ut p fljande vis:

Mlvakter: Andreas Isaksson, John Alvbge, Bengt Andersson alt. Daniel Andersson

Frsvarare: Mikael Nilsson (Alexander stlund i akutfall), Matias Concha, Olof Mellberg, Petter Hansson, Teddy Lucic, Kalle Svensson, Erik Edman, Mikael Dorsin

Mittfltare: Tobias Linderoth, Johan Arneng, Fredrik Ljungberg, Niklas Alexandersson, Christian Wilhelmsson, Tobias Hysn, Kim Kllstrm, Johan Elmander*

Anfallare: Zlatan Ibrahimovic, Henrik Larsson, Markus Rosenberg, Mattias Jonson

Dessvrre lr Allbck, Sidleds-Danne, Chistoffer Andersson, Anders Svensson och Eddie G f flja med. Det r tragiskt. Bara etablerade spelare ska det vara. Grna ska de ha en merit sedan tidigare frn landslaget, t.e.x ett frisparksml eller en vunnen boll. Nr ev. framtida landslagsspelare ska visa vad de gr fr i blgult fr de gra det i en C-trupp i Mellanstern.

Avg, Lagerbck.

*Har en liknande roll i Brndby, slpande forward typ.
Citera
2006-04-01, 12:52
Medlem
Madchilds avatar
Och hr har vi den kommande nationalarenan och AIK:s kommande hemmaplan... Ser jkligt grymt ut!

http://svenskfotboll.se/t2.aspx?p=152141&x=1&a=423814
Citera
2006-04-01, 14:51
Medlem
Morientess avatar
Stelbent landslag

Bara jag som har mrkt att Sverige har ett vldigt stelbent landslag jmfrt med de flesta andra lnderna? Ser vldigt stelt ut nr speciellt Christoffer Andersson och Olof Mellberg tar emot en boll fr att sedan passa den vidare. stlund ska vi inte ens tala om men jag tycker ven Edman har liknande tendenser.

Mer tekniktrning i svensk fotboll tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in