2017-05-29, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Äh, Armenteros blir ju 100% uttagen mot Norge. Bara onödigt att ta in någon helt ny när vi har kvalets kanske viktigaste match på G. Om Armenteros hade varit klasser bättre än de uttagna, så visst, men nu är ju så inte fallet.

Tycker inte folk ska lägga så jävla stor vikt vid målskytte i Eredivisie heller. Otroligt många medelmåttor som öst in mål i Holland utan att kunna leverera alls i bättre ligor.
Armenteros har vart väldigt bra med tanke på laget bakom honom. Är bara Berg som vart mer övertygande av de andra uttagna skulle jag vilja påstå. Dock tycker jag Guidetti får onödigt mycket skit och förtjänar sin plats och Nyman spelar en annan roll. Armenteros borde plockats ut som backup till Berg och intergrerats lite samtidigt. Sen angående mål i Eredivisie, visst är de inte bästa ligan men om du kollar på hans mål är många p.g.a hans egna insats via bra avslut, säker teknik och fin touch. Många mål har varit väldigt stiliga och säkra p.g.a honom. Inte p.g.a ligan suger. Nonchalant och utvärdera så.
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Kanske dags for Armenteros att borja sikta in sig pa det kubanska landslaget istallet.

Ja det skulle inte förvåna mig. Han verkar less på att bli ignorerad om man lyssnar på hands pod med lundh.
Citera
2017-05-29, 16:10
Medlem
outback4s avatar
Hur kan en spelare som aldrig vart med i landslaget bli petad?
Aremanteros borde spela för Grekland t ex..
Bra att Janne inte viker ner sig för alla som kräver invandrare i landlaget,
känns homogent och okej nu
Citera
2017-05-29, 16:10
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Hur kan en spelare som aldrig vart med i landslaget bli petad?
Aremanteros borde spela för Grekland t ex..
Bra att Janne inte viker ner sig för alla som kräver invandrare i landlaget,
känns homogent och okej nu
Armenteros har svensk mamma och kubansk pappa.
Citera
2017-05-29, 16:12
Medlem
Citat:

Ge inte idioten luft att arbeta på. Svara inte på osäkra tjommar som honom.
Citera
2017-05-29, 16:15
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Trodde verkligen att Seb Larsson skulle fimpas för gott efter långtidsskadan, men han verkar hänga kvar... I övrigt inte så mycket att anmärka på.

Vi måste ha en ytter som kan balansera upp mittfältet när Forsberg spelar (för han ska ha ganska fritt spelutrymme framåt). Jag ser ingen som kan göra det bättre än Larsson i dagsläget.
Citera
2017-05-29, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Vi måste ha en ytter som kan balansera upp mittfältet när Forsberg spelar (för han ska ha ganska fritt spelutrymme framåt). Jag ser ingen som kan göra det bättre än Larsson i dagsläget.

Larsson gjorde en bra defensiv match när han spela CDM faktiskt men på kanten ser jag hellre någon annan. Sällan jag tycker Larsson gör sitt jobb bra mer än 1 halvlek och även då känns han otrygg på kanten.
Citera
2017-05-29, 16:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

Måste och måste. Det beror väl helt på vad man har för approach till matchen. I det här VM-kvalet är det bara Frankrike och Holland borta som är matcher där jag känner att vi ska spela ett mer defensivt inriktat lag. Övriga matcher tycker jag absolut att vi ska ställa upp med ett lag som är om inte spelförande, så åtminstone offensivt inriktat på pappret. Dessutom är t.ex. Claesson helt okej defensivt.
Citera
2017-05-29, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Måste och måste. Det beror väl helt på vad man har för approach till matchen. I det här VM-kvalet är det bara Frankrike och Holland borta som är matcher där jag känner att vi ska spela ett mer defensivt inriktat lag. Övriga matcher tycker jag absolut att vi ska ställa upp med ett lag som är om inte spelförande, så åtminstone offensivt inriktat på pappret. Dessutom är t.ex. Claesson helt okej defensivt.

Claesson klarade av det helt ok när han spela där och Samba på andra kanten mot portugal. Sam spelar väldigt likt Forsberg på det sättet. Men då var det väldigt mycket framåt som gällde med. Man körde Seb som CDM så och han gjorde det väldigt bra. Hade gärna sett detta fast Forsberg istället för Sam då med.

Jag personligen tycker Claesson ska spela på högerkanten oavsett vid det här laget.
Citera
2017-05-29, 16:31
Medlem
outback4s avatar
Citat:

Men fortfarande inga landskamper,då är man alltså "petad"??
Citera
2017-05-29, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Men fortfarande inga landskamper,då är man alltså "petad"??

https://gyazo.com/a42516dc997c6839c26007c4757373c7

Du är fan både dum & trög.

Han har representerat Sverige förr och vill fortsätta göra det men får inte chansen trotts fin form.

----

– Han är väldigt, väldigt nära. Jag har pratat med honom innan och peppad honom för jag tycker att han har gjort det väldigt bra.
Sverige möter även Norge i en vänskapsmatch 13 juni och Andersson öppnar för att det kan bli förändringar då.
– Den matchen är en sådan match där det är ett läge där man kan göra något. Vi har inte tagit några sådana beslut, utan är helt fokuserad på Frankrike, säger Andersson.

Verkar bli övervägd mot Norge iaf.
Senast redigerad av znorlax 2017-05-29 kl. 16:52.
Citera
2017-05-29, 16:54
Medlem
Signaturums avatar
Citat:
Kanske dags for Armenteros att borja sikta in sig pa det kubanska landslaget istallet.

Läste i sportbladet att Janne har varit i kontakt med honom, förmodligen har Armenteros fått situationen förklarad i det samtalet.
Truppen måste vara ordentligt samspelt mot Frankrike, att röra om i grytan allt för mycket är för riskabelt.
Han lär få sin chans snart.

Hade som sagt gärna sett Armenteros i truppen, men litar på Janne.
Han har inte svikit hittills.
Senast redigerad av Signaturum 2017-05-29 kl. 16:56.
Citera
2017-05-29, 16:55
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax

Ja det skulle inte förvåna mig. Han verkar less på att bli ignorerad om man lyssnar på hands pod med lundh.

Jag har mer förståelse för sådana spelare som Armenteros som börja komma upp i åldern om de börja titta på andra landslag om de har möjligheten, men har väldigt lite förståelse för sådana som Haksabanovic.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in