2014-10-10, 00:05
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Hur menar du att det är konstigt?

Bägge är jämnbra men Bahoui är enligt mig något bättre fysiskt sett, att Malmö spelar i Champions League är en sak, att individuella kvalitéer är jämna är en helt annan.

Om något så är det konstigt att Kacaniklic blev inbytt istället för Forsberg.

Jag kan inte svara på hur snillet1 resonerar, men i mitt tycke är Forsberg både tekniskt sett bättre, samt har ett bättre fotbollshuvud, än Bahoui. I min värld väger det upp Bahouis fördelar fysiskt sett. Vad man värderar högst i sin samlade bedömning är mycket, inte bara förvisso, en smakfråga.
Citera
2014-10-10, 00:08
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Northerner
Om förbundet får mer resurser, så kommer det såklart bli bättre.
Satsa på en meriterad bra tränare, det är en bra start i alla fall.
Kolla Belgien tex, 11 miljoner människor, Sverige har nästan 10 miljoner.
Belgien har skjutit i skyarna de sista åren, tack vare spelarna.
Dock går inte deras tränare av för en hacka heller.

Även i Belgien har man ju från högre ort sjösatt ganska rejäla pengar för att satsa långsiktigt på x antal fotbollsprojekt som styrts av förbundet samt idrottspolitiska isntitutioner. Detta har gett resultat nu med en fantastisk generation spelare.

Det är klart att det finns möjlighet att göra något liknande i Sverige, men tyvärr har fotbollen inte heller den folkliga ställningen i Sverige då vi i Sverige ska subventionera alla jävla sporter samt melodifestivaler samt massa annat trams som folk också vill ha.

För att diskutera dagens match lite grann.
Här är ABs betyg på spelarna. Pinsamma enligt mig.

Isaksson - 2
Bengtsson - 2
Granqvist - 3
Antonsson - 2
Olsson - 2
Larsson - 2?!?!?!?!
Källström - 2
Durmaz - 4?!?!?!?!?!?!
Bahoui - 1
Toivonen - 3?!
Zengin - 2
Elmander -2

De som kan få tvåor av mig är väl Durmaz, Toivonen och Isaksson trots hans miss på målet. Backlinjen var ett skämt matchen igenom.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2014-10-10 kl. 00:12.
Citera
2014-10-10, 00:11
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag kan inte svara på hur snillet1 resonerar, men i mitt tycke är Forsberg både tekniskt sett bättre, samt har ett bättre fotbollshuvud, än Bahoui. I min värld väger det upp Bahouis fördelar fysiskt sett. Vad man värderar högst i sin samlade bedömning är mycket, inte bara förvisso, en smakfråga.
Bättre och bättre, som sagt tycker jag dom är jämnstarka där skillnaderna emellan är nästintill minimala i helhet. Att tycka det är konstigt där den ena går före den andra är enligt mig konstigt. Forsberg skulle lika gärna ta en plats mot Liechtenstein men de beror på Hamréns tänkande.
Citera
2014-10-10, 00:13
Medlem
Northerners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Även i Belgien har man ju från högre ort sjösatt ganska rejäla pengar för att satsa långsiktigt på x antal fotbollsprojekt som styrts av förbundet samt idrottspolitiska isntitutioner. Detta har gett resultat nu med en fantastisk generation spelare.

Det är klart att det finns möjlighet att göra något liknande i Sverige, men tyvärr har fotbollen inte heller den folkliga ställningen i Sverige då vi i Sverige ska subventionera alla jävla sporter samt melodifestivaler samt massa annat trams som folk också vill ha.
Nej, det har du rätt i.
Blir det ändring på den fronten, så har Sverige en bra chans skulle jag vilja säga.
Det är ju bara att kolla vilka fördelar detta skulle ge tillbaka till Sverige, om vi nu skulle bli
hyfsat framgångsrika.
Citera
2014-10-10, 00:37
Medlem
Signaturums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Ofattbart att Zengin och Bahoui kan vara bedrövliga i hela matchen medan Forsberg inte ens får hoppa in. MFF som alltså tagit tre poäng av sex möjliga i fucking Champions League har inte en enda spelare på planen, medan FCK som är ett sämre lag avslutade med tre. Att ärkesopan Kacaniclic går före Forsberg är ett skämt.

Håller helt med. Även om Kacaniclic bara fick runt 10 minuter borde han ha spelat bättre, ofattbart att han är så dålig och ändå får chansen.
Tror dock att detta var hans sista riktiga chans i landslaget. Hoppas att Forsberg får chansen i nästa match och verkligen tar den för att för evigt förpassa juggevalpen till bänken.
Citera
2014-10-10, 01:01
Medlem
HAZARD17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Håller helt med. Även om Kacaniclic bara fick runt 10 minuter borde han ha spelat bättre, ofattbart att han är så dålig och ändå får chansen.
Tror dock att detta var hans sista riktiga chans i landslaget. Hoppas att Forsberg får chansen i nästa match och verkligen tar den för att för evigt förpassa juggevalpen till bänken.

Naa. Tycker Kaca är rätt bra ändå. Visst fick han inte mycket uträttat idag, men tycker han har en spelstil som är lite annorlunda gentemot många andra svenska spelare.
Citera
2014-10-10, 01:36
Medlem
Signaturums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAZARD17
Naa. Tycker Kaca är rätt bra ändå. Visst fick han inte mycket uträttat idag, men tycker han har en spelstil som är lite annorlunda gentemot många andra svenska spelare.

Spelar ingen roll om han är annorlunda när han inte kan göra något vettigt med sin spelstil.
Blir dessutom ännu mer förvirrande när vi saknar en idé om hur vi ska spela när vi har en spelare som är helt annorlunda och inte kan få något uträttat.
Han var pigg mot Tyskland när vi spelade 4-4 sen har han inte gjort något som är värt att minnas i mina ögon. Hamrén måste sluta basera sin trupp på bedrifter som redan är dammiga.
Ska han hålla på och göra detta är det förvånande att han inte har hört av sig till 94-gänget.
Senast redigerad av Signaturum 2014-10-10 kl. 01:38.
Citera
2014-10-10, 02:05
Medlem
Ferry31s avatar
Det mest tragiska idag är att Sverige var så klart sämre. Ryssland är så otroligt mer bollskickliga, men har lite problem att luckra upp Sveriges försvar, vilket var skönt eftersom det ofta kändes farligt när Ryssland fick rulla runt Sveriges buss. Sverige och andra sidan är så otroligt tröga i omställningarna och har fan inte många idéer i sina anfall. Försökte visserligen komma runt på vänsterkanten och slå in bollen därifrån några gånger, och det ledde till ett mål, men var annars helt värdelöst. Inhoppen var även de värdelösa.

Sett till matchbilden ska Sverige vara otroligt nöjda att man tog en poäng idag och fortfarande har ett bra utgångsläge inför fortsättningen. 2p är ingen katastrof, men pressen kommer vara stor att vinna svåra matcher som typ Moldavien borta och matcherna mot Montenegro. Hoppas på förbättringar sen när Ekdal och Zlatan kommer tillbaka. Två nyckelspelare, så det går inte att förneka att de kommer göra skillnad.
Citera
2014-10-10, 10:00
Medlem
HAZARD17s avatar
Begriper inte varför man inte tog ut Guidetti och Tankovic. Det här nojjandet om att de inte spelar tillräckligt mycket matcher är en myt. Guidetti är klart mycket bättre än Elmander tex.
Citera
2014-10-10, 10:25
Medlem
L-illuminatos avatar
Fan vad jag skrek å svor när Sebastian Larsson brände straffen grannarna måste tro att man har Tourettes.....

Riktigt bra match av Kim tyckte jag han droppa ner mycket och hjälpte mittbackarna. Tråkigt att Bengtsson får spela på fel kant Capello hade läst det och styrde Sveriges uppspel i presspelet ut på högerbacken där det antingen blir dålig vinkel att slå på djupet med vänstern eller ett riskmoment om man vill slå den med höger.

Det Offensiva "MENA mitfälltet" gick hem dock fegar Hamrén med bytet som borde kommit tidigare då Nabil gick på knänan i 5-7min innan han tillslut fick byta....
Elmander borde pensionera sig för landslagets skull Hamrén fattar ju tydligen inte annnars.
Den skott passen som Zengin sköt i andra är en perfekt boll för en sådan som Hrgota att "Hockeystyra" in. DEt här är för nymodigt för Elmander.

Förövrigt tyckte jag att Dzjuba påminde om Elmander (när han va i Toulouse).

Dålig stil av Backe å pressa Durmaz om straffen man måste ha mer magkänsla där (skadar Sverige)....
Citera
2014-10-10, 10:26
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAZARD17
Begriper inte varför man inte tog ut Guidetti och Tankovic. Det här nojjandet om att de inte spelar tillräckligt mycket matcher är en myt. Guidetti är klart mycket bättre än Elmander tex.

Hur bra koll har du på Fotboll känner du änns till Brannimir Hrgota!?
Citera
2014-10-10, 10:33
Medlem
Jag satt på översta etage på kortsidan mitt emot Ukrainaklacken och jag kollade ofta mot bänken och såg inte Hamren stå och försöka få spelarna att agera tuffare. Hade inte Ryssland varit så tafatta framför mål hade Sverige fått storstryk. Sen vill jag se Isaksson kasta ut bollen mer och starta kontring och inte stå och gulla med den. Känns som att om Rosenberg ställt upp hade han satt fler bollar än Toivonen

Roligast igår var de fulla Ryssarna fem rader ner som ställde sig upp och bland annat sa "I am from Russia*hick*" och gav fingret några gånger och en somnade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in