Citat:
Ursprungligen postat av
nomadic
Haha när skrev jag det där inlägget? Måste vara några år sedan eller nåt för kände inte ens igen det. Jag har aldrig varit i närheten av att se killen spela men vidhåller ju ändå att det ska krävas mer än 14 matcher utanför korpnivå, som läget var för honom då, för att nå landslaget...
Hoppas mitt inlägg inte har gnagt i dig för många år nu eftersom du valde att leta upp det istället för att bara skriva om honom.

Nja, det var inte alltför längesedan du skrev inlägget. November 2015 för att vara exakt. Jag valde att citera dig eftersom jag tänkte du kunde vara intresserad av hur det har gått för honom på sistone.
Vid den tiden skulle jag hålla med om att inte var landslagsaktuell. Men när man anses vara en av de bästa spelarna som inte fick möta Arsenal i
2016 MLS All-Star Game har man bevisat att man kan spela på högre nivå än college fotboll.
Vid slutet av varje säsong brukar MLS utse de bästa spelarna från vardera position. Axel är en av
förhandsfavoriterna till titeln "MLS Defender of the Year" för år 2016. Colorado hamnade sist förra året, så det de utfört hittills är inte helt olikt det Leicester utförde i Premier League. I det avseendet är Axel typ lika tongivande som Robert Huth var för de engelska ligamästarna.
FourFourTwo 11 juli 20116:
Citat:
Axel Sjoberg’s 95th-minute winner will raise his profile with those who aren’t watching Colorado week-in, week-out, but in a season where Defender of the Year candidates are just starting to surface, the goal could also offer some much-needed PR. There are a number of reasons why Colorado is on pace to be the best defense in MLS history, but Sjoberg’s contribution deserves a mention. The 25-year-old Swede has been the steadiest part of MLS’ best defense.
Citat:
Ursprungligen postat av
OleYeller
Hur ställer sig MLS till Januari-turnén?
Det där är en bra idé. MLS kör ju vår-höst precis som Allsvenskan, så han skulle kunna vara aktuell för den årliga januari-turnén. Förresten, eftersom du inte sett honom spela sedan hans tid i DIF kan jag rekommendera följande video:
https://www.youtube.com/watch?v=NMpwrmQpsCY