Citat:
Ursprungligen postat av
optimize
Hej på er!
Jag börjar känna att det är dags att köpa ett lite finare järnset och har några funderingar..
Jag spelar just nu ett custom fittat wishon 755pc 5-pw set, men är sugen på att lämna GI-världen bakom mig och ta steget till ett lite finare smitt set som jag kommer trivas med lääänge. Jag var och provslog diverse bladklubbor och även några muscle cavity härom dagen utan större problem.
Vad jag undrar är vad ni har att säga om hur ni upplever skillnaden mellan rena blad såsom srixon z 945 och mellantinget mellan blad och cb srixon z 745? Samt även hur mkt skillnad ni upplever mellan vanliga cb och mc?
Bladklubborna kändes ju som bladklubbor ska kännas, men mc varianterna hade jag lite svårt att skapa mig en ordentlig åsikt om..
Det enda jag kan säga är väl att OM du ska spela bladklubbor så MÅSTE du träffa sweetspot för att bollen ska någorlunda nära dit du siktar. Dessa klubbor erbjuder absolut inga förlåtande egenskaper utan varje gång du missar sweetspot så kommer det både att synas och kännas. Det är en ytterst liten skara som faktiskt vinner något på att använda blad istället för små CB's som t.ex Z745. Finns liksom inga nackdelar med att gå på sådana klubbor; du kan slå alla slag du kan göra med ett blad MEN du får ändå ut lite hjälp på de slag där bladklubborna inte erbjuder någon hjälp.
Jag hade personligen jättegärna spelat blad då dom oftast är gudomligt vackra, men jag inser själv att det skulle stjälpa snarare än att hjälpa mitt spel. Jag slår bollen rätt bra och kan manövrera den som jag vill. Du kan ju alltid prova ett komboset? 4-7 Z745 & 8-P Z945.