2015-04-21, 11:45
Medlem
Hej på er!
Jag börjar känna att det är dags att köpa ett lite finare järnset och har några funderingar..

Jag spelar just nu ett custom fittat wishon 755pc 5-pw set, men är sugen på att lämna GI-världen bakom mig och ta steget till ett lite finare smitt set som jag kommer trivas med lääänge. Jag var och provslog diverse bladklubbor och även några muscle cavity härom dagen utan större problem.

Vad jag undrar är vad ni har att säga om hur ni upplever skillnaden mellan rena blad såsom srixon z 945 och mellantinget mellan blad och cb srixon z 745? Samt även hur mkt skillnad ni upplever mellan vanliga cb och mc?

Bladklubborna kändes ju som bladklubbor ska kännas, men mc varianterna hade jag lite svårt att skapa mig en ordentlig åsikt om..
Citera
2015-04-21, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av optimize
Hej på er!
Jag börjar känna att det är dags att köpa ett lite finare järnset och har några funderingar..

Jag spelar just nu ett custom fittat wishon 755pc 5-pw set, men är sugen på att lämna GI-världen bakom mig och ta steget till ett lite finare smitt set som jag kommer trivas med lääänge. Jag var och provslog diverse bladklubbor och även några muscle cavity härom dagen utan större problem.

Vad jag undrar är vad ni har att säga om hur ni upplever skillnaden mellan rena blad såsom srixon z 945 och mellantinget mellan blad och cb srixon z 745? Samt även hur mkt skillnad ni upplever mellan vanliga cb och mc?

Bladklubborna kändes ju som bladklubbor ska kännas, men mc varianterna hade jag lite svårt att skapa mig en ordentlig åsikt om..
Det enda jag kan säga är väl att OM du ska spela bladklubbor så MÅSTE du träffa sweetspot för att bollen ska någorlunda nära dit du siktar. Dessa klubbor erbjuder absolut inga förlåtande egenskaper utan varje gång du missar sweetspot så kommer det både att synas och kännas. Det är en ytterst liten skara som faktiskt vinner något på att använda blad istället för små CB's som t.ex Z745. Finns liksom inga nackdelar med att gå på sådana klubbor; du kan slå alla slag du kan göra med ett blad MEN du får ändå ut lite hjälp på de slag där bladklubborna inte erbjuder någon hjälp.

Jag hade personligen jättegärna spelat blad då dom oftast är gudomligt vackra, men jag inser själv att det skulle stjälpa snarare än att hjälpa mitt spel. Jag slår bollen rätt bra och kan manövrera den som jag vill. Du kan ju alltid prova ett komboset? 4-7 Z745 & 8-P Z945.
Citera
2015-04-22, 19:33
Medlem
Axells avatar
Någon som har tips på någon billig/bra brevlådeklubb för denna säsong?
Citera
2015-04-22, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axell

Bryttsätter GK är nog billigast i Sverige: spelagolf.nu/bli-medlem men kolla in de klubbar du har i närheten. Ibland finns det greenfee-samarbeten som gör att du tjänar in de hundringar dyrare det blir. Bättre att pengarna hamnar på någon klubb i närheten som du kanske kan få nytta av...

spelagolf.nu/bli-medlem
Citera
2015-04-22, 21:05
Medlem
Axells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodiak
Bryttsätter GK är nog billigast i Sverige: spelagolf.nu/bli-medlem men kolla in de klubbar du har i närheten. Ibland finns det greenfee-samarbeten som gör att du tjänar in de hundringar dyrare det blir. Bättre att pengarna hamnar på någon klubb i närheten som du kanske kan få nytta av...

spelagolf.nu/bli-medlem
Okej, tack! Ser att guldmedlemsskap är det enda som innehåller medlemsskap i svenska golfförbundet. Vad för fördelar ger det? Kan jag spela som vanligt och boka rundor på olika klubbar via golf.se och vara bronsmedlem?
Citera
2015-04-22, 21:09
Medlem
Citat:
Okej, tack! Ser att guldmedlemsskap är det enda som innehåller medlemsskap i svenska golfförbundet. Vad för fördelar ger det? Kan jag spela som vanligt och boka rundor på olika klubbar via golf.se och vara bronsmedlem?

Vill du ha billigt så är det greenfee-medlemskapet för 350 kr du ska ha...
Citera
2015-04-22, 21:11
Bannlyst
Citat:

här är ett hett tips om du bor i typ Mellansverige/Stockholms-området

http://www.unipeg.se/ Hett tips för ALLA!
Citera
2015-04-22, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detevigaaviga
här är ett hett tips om du bor i typ Mellansverige/Stockholms-området

http://www.unipeg.se/ Hett tips för ALLA!

Det var bra! 490 kr inkl ett varv på någon av banorna är ju ruskigt billigt. Greenfee brukar ju vara från 350 kr så max 140 kr för ett års medlemsskap om man har möjlighet att nyttja gratisvarvet. Ingen kan ju säga att det är dyrt med medlemsskap i alla fall...
Citera
2015-04-22, 21:21
Bannlyst
Citat:
Det var bra! 490 kr inkl ett varv på någon av banorna är ju ruskigt billigt. Greenfee brukar ju vara från 350 kr så max 140 kr för ett års medlemsskap om man har möjlighet att nyttja gratisvarvet. Ingen kan ju säga att det är dyrt med medlemsskap i alla fall...

Ja precis, länkar till själva "brevlåde"-alternativet

http://www.unipeg.se/bli-medlem/vara...p/play-member/

sjukt billigt för hela medlemskapet också..
Citat:
Sjutton banor på ett medlemskap!

För de sanna entusiasterna. Spela så mycket du vill och orkar, fritt på alla banor, alla dagar, alla tider.

Pris: 5 990 kr (2 990 kr upp till 28 år)
Senast redigerad av Detevigaaviga 2015-04-22 kl. 21:23.
Citera
2015-04-22, 23:22
Medlem
preben12s avatar
Citat:

Citat:

spelagolf.nu/bli-medlem

Ekholmsnäs GK slår Bryttsätter GK med en tia. 340 kr för Greenfee-medlemskap där. Jag var greenfee-medlem där förra året och det funkade kanon.
Citera
2015-04-22, 23:49
Medlem
Axells avatar
Tack för bra svar, tyvärr blir nog inte första rundan för än i maj för min del så behöver inte ta beslut än. Ska kolla närmare på alternativen av klubbar ni har givit mig.
Citera
2015-04-23, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av preben12
Ekholmsnäs GK slår Bryttsätter GK med en tia. 340 kr för Greenfee-medlemskap där. Jag var greenfee-medlem där förra året och det funkade kanon.

Se där... Tänk att medlemsavgiften har negativ utveckling, det blir billigare och billigare. Unipeg om man bor i Sthlm får nog ses som rekordet än...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in