2016-09-17, 17:45
Medlem
hagsatras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Grattis!
Dags att bli medlem i en klubb? Unipeg ger mycket för pengarna.
Jag tror att klubbmedlemskap krävs för officiellt HCP.

Tackar! Ja det stämmer som du säger. Därför slöt jag medlemskap i en billig klubb tidigare i veckan som ligger i närheten av mig så nu kan jag börja på allvar.
Citera
2016-09-18, 16:56
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagsatra
Tackar! Ja det stämmer som du säger. Därför slöt jag medlemskap i en billig klubb tidigare i veckan som ligger i närheten av mig så nu kan jag börja på allvar.
Du har PM!
Citera
2016-09-18, 19:12
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
För att denna är 1799:- billigare. Och bättre.
https://play.google.com/store/apps/d...ntorra.golfpad

Fördelen med kikare jämfört med klocka är att du kan kolla avståndet till vad som helst.
Fördelen med klocka är att det är snabbare och du kan även se avstånd till något dolt, till exempel om du genar över en trädridå som du inte ser genom eller slår över en kulle mot en dold green.

Fördelen med den appen är att du kan både mäta avstånd till vad som helst och till dolda saker. Det är bara att peka ut på kartan. Samt priset. Nackdelen jämfört med klocka är väl att det kanske tar 1 sekund längre tid om du inte fixar att plocka upp telefonen ur fickan under tiden du går fram mot bollen.
Nu har jag testat den och jag gillar den. Var på en bana jag inte spelat tidigare och hade viss nytta av att kunna se satellitbilden över hålet. Funkade över förväntan, så stort tack för tipset.
Citera
2016-09-18, 22:00
Medlem
Dr_Dollars avatar
Nu är man med i den klubb som de flesta golfare drömmer om...nämligen ==>> 59-klubben

Dock så var det en 4-manna scramble, men ändå.
Citera
2016-09-19, 15:57
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Nu är man med i den klubb som de flesta golfare drömmer om...nämligen ==>> 59-klubben

Dock så var det en 4-manna scramble, men ändå.
Ungefär lika vettigt som när jag brukar skryta om dom två gångerna jag la utslaget på ett 330-meters hål ett par meter förbi pinnen.
Citera
2016-09-19, 17:00
Medlem
Tack för alla svar jag fick på kikaren jag länkande till tidigare.
Jag har redan nu en klocka, och det är värdelöst. Antagligen ligger den kvar hemma på laddning för batteriet är värdelöst och håller absolut max 2 rundor. Oftast bara en runda. Kikaren har man ju i bagen hela tiden.

Och jag har 4 i hcp så är bättre för mig att veta exakt avstånd till flaggan. Istället för framkant, mitt eller bakkant
Citera
2016-09-19, 17:07
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E01
Tack för alla svar jag fick på kikaren jag länkande till tidigare.
Jag har redan nu en klocka, och det är värdelöst. Antagligen ligger den kvar hemma på laddning för batteriet är värdelöst och håller absolut max 2 rundor. Oftast bara en runda. Kikaren har man ju i bagen hela tiden.

Och jag har 4 i hcp så är bättre för mig att veta exakt avstånd till flaggan. Istället för framkant, mitt eller bakkant
För en tid sen så var det en artikel i Svensk golf, någon hade undersökt hur man skulle attackera greenen och även för proffsen så var det mest effektiva i dom flesta fallen att gå för mitten på green och inte att gå för flaggan. Men det är inte lika kul kanske?

Och om jag ska lägga till ytterligare en fördel med appen så är det ju att telefonen glömmer man väldigt sällan hemma och man laddar den ändå regelbundet.
Citera
2016-09-19, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
För en tid sen så var det en artikel i Svensk golf, någon hade undersökt hur man skulle attackera greenen och även för proffsen så var det mest effektiva i dom flesta fallen att gå för mitten på green och inte att gå för flaggan. Men det är inte lika kul kanske?

Och om jag ska lägga till ytterligare en fördel med appen så är det ju att telefonen glömmer man väldigt sällan hemma och man laddar den ändå regelbundet.

Haha, jag är bättre på närspelet än proffsen
Nej men jag har bestämt mig för en kikare. Det kommer bli en. Och billigt gillar man ju alltid. Så, ge mig ett skäl till varför jag inte ska köpa just denna kikaren:

https://www.dormy.se/golftillbehor-1...shot_20-271137
Citera
2016-09-19, 17:37
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Nej men jag har bestämt mig för en kikare. Det kommer bli en. Och billigt gillar man ju alltid. Så, ge mig ett skäl till varför jag inte ska köpa just denna kikaren:

Jag förstår vad du är ute efter, men kikaren ser inte över hinder, och troligen kommer du hitta den mer än en gång med taskiga batterier i bagen. Jag brukar alltid hitta föregående rundors mackor där

Den verkar väl ok, skapligt nedsatt också. Köp den, så kommer du garanterat att hitta den för 995 på Dormys Julrea
Citera
2016-09-19, 18:15
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:

Jag håller med föregående talare.
Vill du ha kikaren, köper du kikaren.
4 hcp är svindlande bra, men proffsen har väl inga kikare (eller klockor för den delen)?
Dags att ställa frågan "vad vill du uppnå med kikaren"?
Citera
2016-09-19, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Jag förstår vad du är ute efter, men kikaren ser inte över hinder, och troligen kommer du hitta den mer än en gång med taskiga batterier i bagen. Jag brukar alltid hitta föregående rundors mackor där

Den verkar väl ok, skapligt nedsatt också. Köp den, så kommer du garanterat att hitta den för 995 på Dormys Julrea
En kikares batteri håller minst 2-3 säsonger. Och man kan alltid skjuta på trädet bredvid hindret så får man en uppfattning av avståndet. För min nuvarande klocka visar bara framkant, mitt och bakkant.
Citera
2016-09-19, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Jag håller med föregående talare.
Vill du ha kikaren, köper du kikaren.
4 hcp är svindlande bra, men proffsen har väl inga kikare (eller klockor för den delen)?
Dags att ställa frågan "vad vill du uppnå med kikaren"?
Nej proffsen har en caddie som är 10 gånger bättre än en kikare/klocka. Jag vet inte, vad jag vill uppnå? Men en del kompisar har kikare och jag gillar grejen. Är lite av en prylbög
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in