2015-04-14, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E01
Väldigt konstiga fråga kanske men måste få veta.
Köpte mig en vagnbag nyligen för första gången i mitt liv men vet inte hur jag ska ha klubborna i den. Det finns ett fack/rör/fyrkant för varje enskild klubba. Men blir fan inte nöjd hur jag än har klubborna. Just nu har jag puttern överst. Näst överst har jag från vänster spoon, driver, hybrid.
Nästa steg har jag 4, 5, 6:an och ett fack ledigt. Osv osv. Hur har ni?

Köpte nyligen en bärbag med 14 indelningar å hade samma problem.
slutade med att jag satte de längsta klubborna längst ner i bagen, sen kortare å kortare klubbor ju längre upp man kommer. Var jävligt irriterande när de stora woodsen hängde över järnen man ville åt
Citera
2015-04-14, 18:48
Medlem
Citat:
Köpte mig en vagnbag nyligen för första gången i mitt liv men vet inte hur jag ska ha klubborna i den. Det finns ett fack/rör/fyrkant för varje enskild klubba. Men blir fan inte nöjd hur jag än har klubborna. Just nu har jag puttern överst. Näst överst har jag från vänster spoon, driver, hybrid.

Det vanliga brukar vara att ta de längsta och största klubborna dvs träklubborna överst. Hur man vill ha resten är väl lite individuellt.
Citera
2015-04-14, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Det vanliga brukar vara att ta de längsta och största klubborna dvs träklubborna överst.

Så kör jag med! Ångrar förövrigt att jag inhandlade en 14-way bag förra året. Kändes bra i teorin, i praktiken är det sämre, jobbigare att ta ur/sätta i klubbor samt att de slår mer mot varandra. Nästa bag kommer återigen ha 6-7 klubbfack.
Citera
2015-04-15, 17:42
Medlem
boooyahhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jitte.
Tack för tipsen! Ska kolla lite och se vilken jag bestämmer mig för
Som någon redan har nämnt så kan jag också rekommendera Lycke GK, mycket roligt och framförallt välskött bana.
Citera
2015-04-15, 19:07
Medlem
Citat:

Själv har jag de längsta klubborna till vänster uppifrån å neråt. Detta gör att när jag tittar i baggen så ser jag alla klubborna och behöver inte "leta" efter den rätta klubban.
Citera
2015-04-17, 10:12
Moderator
Semesters avatar
Vilken grind skulle ni rekommendera för en 54 graders gap wedge från Vokey/Titleist? Kommer väl enbart användas i svenska (Stockholm) förhållanden.
Citera
2015-04-18, 09:06
Medlem
Citat:

Tog en bild för att illustrera bättre. Såhär ser det ut i min bag, ställer jag ner den ser jag alla klubbor från samma vinkel. Tycker det funkar väldigt bra.

http://i.imgur.com/T9jKrFQ.jpg
Citera
2015-04-18, 12:46
Medlem
God lördag folket! Det är så att jag funderar på att köpa en ny putter då den gamla jag hade hade jag lånat i ett par år. Har ni erfarenhet av att köpa klubbor via nätet utomlands, tex ebay, aliexpress m.m. så säg gärna till. Jag är student och letar därför på nätet utomlands för att få ett billigt pris, 500-700 kr. Är klubborna på tex. Aliexpress fake eller fungerar dem minst lika bra som original?
Citera
2015-04-18, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antonhbk
God lördag folket! Det är så att jag funderar på att köpa en ny putter då den gamla jag hade hade jag lånat i ett par år. Har ni erfarenhet av att köpa klubbor via nätet utomlands, tex ebay, aliexpress m.m. så säg gärna till. Jag är student och letar därför på nätet utomlands för att få ett billigt pris, 500-700 kr. Är klubborna på tex. Aliexpress fake eller fungerar dem minst lika bra som original?

Hej.
Sponsra inte piratindustrin genom att beställa en kopia från aliexpress. Köp en billig skitputter tills du får råd med en riktig scotty eller vad du nu vill ha.
Citera
2015-04-18, 16:54
Medlem
LampknappeNs avatar
Citat:

Golfstoreeurope samt golfbidder är bra och pålitliga. Har köpt allt från bagar till skor. Lycka till!
Citera
2015-04-18, 23:08
Medlem
J.Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LampknappeN
Golfstoreeurope samt golfbidder är bra och pålitliga. Har köpt allt från bagar till skor. Lycka till!

Golfstoreeurope kan jag bestämt avråda ifrån, beställde lite handskar från dom för ett par månader sen, typ 4 veckor efter beställning kommer det ett mail om att dom har inlett konkurs och om jag har ev krav på återbetalning så ska jag fylla i div formulär och skicka till konkursförvaltaren.

Stay away säger jag, lurendrejeri att dom inte har tagit ner webbsidan än.
Citera
2015-04-19, 01:03
Medlem
Citat:

Jag har handlar wedgar å lite annat från drivers.se, funka klockrent med riktigt bra service. Beställde först ett wedgepaket, de ringde upp ett par timmar efter och förklara att de inte hade några av dem kvar på lagret men jag kunde få ett annat paket för samma peng. Snabb frakt, svenskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in