2014-08-18, 19:33
Medlem
Dr_Dollars avatar
Senaste inköpet - Taylor Made Sldr spoon på Dormy
2295:-
...och dra åt helvette vilken skön klubba!

Annars har sommaren varit helt ok.
VG skulle jag ge mig själv.

Har skjutit ganska så stadiga 77 - 79 hela sommaren...vilket är väl båda bra och lite trist.
Skulle vilja komma ner till 75-76...men det är det där lilla extra som inte alls vill ge med sig.

Men bra väder har det varit
Citera
2014-08-18, 19:36
Medlem
Vad händer? Har förlorat all tryck i drivern. Spoonen med 13.5 grader smäller jag på gång efter gång. Har en fantastiskt häng bakom med sjuk skön bollbana. Men med drivern. Den bara dör ingen kraft alls. Jag är inte svag men jag får verkligen ingen fart. Klarar inte ens få iväg den 200m. den där vid 185 ca... men spoonen är helt fantastisk. Jag har tänkt att kapa drivern är det något att tänka på ? Vad är det för fel? Håller jag fel så jag blockerar kraften? Mina järnslag funkar bättre en någonsin och jag maxar längden i varje järn. Men kan inte få samma fart i Driven. Är helt uppgiven.
Citera
2014-08-18, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeerow
Idag har det regnat hela dan och jag ska strax ut och spela så får väl se om jag får nåt fäste. Började spela i år och det har ju varit torrt som fnöske hela sommarn i princip. Men de har rätt rejäla gummidobbar.
Hur gick det?
Citera
2014-08-18, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janssons87
Hur gick det?
Själva rundan var väl inget att hurra över, 15 poäng. Men tycker inte fästet var nåt att anmärka på. Dock har jag inte speciellt bra klipp i driven, säkert en svinghastighet under medel...
Citera
2014-08-19, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janssons87
Vad lirar ni runt i för skor? Är lite sugen på Adidas pure 360 är de något att ha?
Mina tidigare läcker och det är inte så trevligt när de börjar efter en timme och man har minst 3 kvar...

Håll dig borta från Adidas, det är dessa skor och Puma som vi reklamerar mest. Ren skit helt enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av zeerow
Jag har ett par Nike fi impact som jag är rätt nöjd med. Sköna att gå i, ungefär som gympadojor. Men jag har iofs aldrig provat riktiga spikskor så har inte så mycket att jämföra med.

Har dessa skor själv, grymt sköna. Kommer i mängder av nya färger till nästa år också.
Citera
2014-08-20, 22:14
Medlem
Hello boys!

Har 5,5 i Hcp och spelar med wilson staffs FG tour järnklubbor från 2012. Nästa år ska dessa bytas och jag kommer förmodligen välja titleist 714 modell. Frågan är om jag ska ha bladklubbor eller inte. Har en extremt fin bollträff där jag bara smeker gräset. Alltså ingen torv alls. Klarar jag av att ha bladklubbor? Slår en järn8 145m och en pitch 110m idag

Tack för hjälpen
Citera
2014-08-20, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E01
Hello boys!

Har 5,5 i Hcp och spelar med wilson staffs FG tour järnklubbor från 2012. Nästa år ska dessa bytas och jag kommer förmodligen välja titleist 714 modell. Frågan är om jag ska ha bladklubbor eller inte. Har en extremt fin bollträff där jag bara smeker gräset. Alltså ingen torv alls. Klarar jag av att ha bladklubbor? Slår en järn8 145m och en pitch 110m idag

Tack för hjälpen
Träffar du sweetspot ofta och känner att du har rätt bra kontroll på hur du vill slå bollen(fade/draw/högt/lågt/osv) så klarar du nog av bladklubbor. Sen behöver du kanske inte gå direkt på Titleist MB, utan prova CB istället? Alternativt kombinera seten, exempelvis 3-5 Titleist CB/6-P Titleist MB för att få lite extra hjälp med dom längre klubborna. Kika även på Mizuno MP-4, jag personligen tycker den är såååå jävla vacker att titta på.

Men du ska nog prova bladklubbor innan du ger dig på att köpa dom. Klassiska MuscleBacks erbjuder ingen hjälp what-so-ever, så du bör kunna din sak om du ska ge dig på sådana!
Citera
2014-08-20, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av masterhank
Träffar du sweetspot ofta och känner att du har rätt bra kontroll på hur du vill slå bollen(fade/draw/högt/lågt/osv) så klarar du nog av bladklubbor. Sen behöver du kanske inte gå direkt på Titleist MB, utan prova CB istället? Alternativt kombinera seten, exempelvis 3-5 Titleist CB/6-P Titleist MB för att få lite extra hjälp med dom längre klubborna. Kika även på Mizuno MP-4, jag personligen tycker den är såååå jävla vacker att titta på.

Men du ska nog prova bladklubbor innan du ger dig på att köpa dom. Klassiska MuscleBacks erbjuder ingen hjälp what-so-ever, så du bör kunna din sak om du ska ge dig på sådana!

Jag har fått för mig att CB inte är en bladklubba? MB:n är så jäkla snygg.
Ska väl inte säga att jag kan kontrollera min slag så där jättemycket. Men slår 99 av 100 med lite fade.
Kommer självklart testa innan jag köper då dem kostar uppemot 10 000kr. Men min hemmaklubb har bara ping, taylormade och cobra. Sen är jag vänsterspelare och då blir utbudet ännu mindre
Citera
2014-08-20, 23:01
Medlem
Citat:
Jag har fått för mig att CB inte är en bladklubba? MB:n är så jäkla snygg.
Ska väl inte säga att jag kan kontrollera min slag så där jättemycket. Men slår 99 av 100 med lite fade.
Kommer självklart testa innan jag köper då dem kostar uppemot 10 000kr. Men min hemmaklubb har bara ping, taylormade och cobra. Sen är jag vänsterspelare och då blir utbudet ännu mindre
Både CB och MB är Titleists utgåvor av bladklubbor. CB erbjuder minimalt med hjälp medans MB är Titleists variant av den traditionella bladklubban där absolut ingen hjälp erbjuds. Bara för att CB är LITE snällare än MB så är det väldigt få som skulle dra nytta av att spela dom, just för att dom är så pass svårspelade. Sen kan jag hålla med om att CB ser groteska ut om man jämför med MB, även fast det inte är någon större skillnad i hur dom presterar!

Får jag bara fråga varför du funderar på att byta till bladklubbor?
Citera
2014-08-21, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av masterhank
Både CB och MB är Titleists utgåvor av bladklubbor. CB erbjuder minimalt med hjälp medans MB är Titleists variant av den traditionella bladklubban där absolut ingen hjälp erbjuds. Bara för att CB är LITE snällare än MB så är det väldigt få som skulle dra nytta av att spela dom, just för att dom är så pass svårspelade. Sen kan jag hålla med om att CB ser groteska ut om man jämför med MB, även fast det inte är någon större skillnad i hur dom presterar!

Får jag bara fråga varför du funderar på att byta till bladklubbor?

Okej. Då är jag med lite. Man kan säga att ap2: orna motsvarar mina FG tour?
Jag har ju haft mina wilson sedan 2012. Och då jag spelar kanske en 4 rundor varje vecka så börjar dem bli slitna och jag känner för nya. Sen förra året köpte jag titleist driver och spoon och är så jäkla nöjd med dessa så därför är jag ju mest sugen på titleist järn.
Varför jag är så himla sugen på blad är bara för att dem är så satans läckra. Bara därför.
Jag vill ha snygga klubbor. Vägrar taylormade, ping och cobra. Ge mig tips på andra klubbor om du har? Bara det att min hemmaklubb kommer inte kunna erbjuda mig att testa något annat än ping, cobra och taylormade
Citera
2014-08-21, 15:42
Medlem
Wedgies avatar
Citat:
Okej. Då är jag med lite. Man kan säga att ap2: orna motsvarar mina FG tour?
Jag har ju haft mina wilson sedan 2012. Och då jag spelar kanske en 4 rundor varje vecka så börjar dem bli slitna och jag känner för nya. Sen förra året köpte jag titleist driver och spoon och är så jäkla nöjd med dessa så därför är jag ju mest sugen på titleist järn.
Varför jag är så himla sugen på blad är bara för att dem är så satans läckra. Bara därför.
Jag vill ha snygga klubbor. Vägrar taylormade, ping och cobra. Ge mig tips på andra klubbor om du har? Bara det att min hemmaklubb kommer inte kunna erbjuda mig att testa något annat än ping, cobra och taylormade

Håller med, jag vill också att det jag tittar ner på ska vara snyggt. Själv spelar jag med Epon Af-Tours, som är fantastiskt snygga (enligt mig), men samtidigt ganska stora för att vara blad.

http://i.imgur.com/rex7pxl.jpg

(inte mina bilder)
Citera
2014-08-21, 20:11
Medlem
Citat:
Hello boys!

Tack för hjälpen

Jag ser inte riktigt anledning att spela bladklubbor när du har 5,5 i HCP oavsett hur bra du slår bollen. Inte ens majoriteten av proffsen spelar blad längre. Varför göra det svårare än vad det redan är? Kolla på CB/Apex pro/TM MC och liknande klubbor att gå på de rena bladen är enbart idioti i mina ögon. Stod själv och velade mellan 714MB och Apex Pro och insåg till sist att den sistnämnda är ett bättre val för scorens skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in