2012-02-15, 12:27
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jckssn
Börjar äntligen närma sig säsong igen och man har ju börjat kika på nya klubbor!
Började golfkarriären ifjol och skaffade då ett Taylormade Burner-set vilket har fungerat riktigt bra, men skulle nu vilja prova ett set som är mindre förlåtande.

Har kikat lite på Nike's Combo-set med Pocket cavity på 4-5, split cavity på 6-7 och bladklubbor på 8-PW.
Har inte hunnit provslå dom än men gillar utseendet vid adressering etc. och vad jag läst mig till så verkar det vara vettiga klubbor även för en medelhandicappare. Anser mig själv ha en bra bollträff vilket även min PRO och andra mer erfarna golfare påpekat.
Någon som har några tips på liknande klubbor som man borde prova, eller kanske invändningar att man är ute på helt fel spår?

De hybrid-seten är alltid fina att titta på och inte särskilt svårspelade. Däremot skulle jag säga att du inte borde köpa innan du provar - Watch it fly before you buy!
Citera
2012-02-15, 18:35
Medlem
Jckssns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
De hybrid-seten är alltid fina att titta på och inte särskilt svårspelade. Däremot skulle jag säga att du inte borde köpa innan du provar - Watch it fly before you buy!

Tycker Nike-setet ser riktigt fint ut, ska kolla ifall min lokala pro ska ta hem dom så man får prova.
Gillar verkligen utseendet vid adressering vid dylika klubbor, mina egna idag känns så klumpiga.
Blir skoj att prova och se skillnaden nu i vår!
Citera
2012-02-15, 20:13
Medlem
LukeDangerfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jckssn
Tycker Nike-setet ser riktigt fint ut, ska kolla ifall min lokala pro ska ta hem dom så man får prova.
Gillar verkligen utseendet vid adressering vid dylika klubbor, mina egna idag känns så klumpiga.
Blir skoj att prova och se skillnaden nu i vår!

Nike is the shit!!!
Citera
2012-02-15, 22:30
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LukeDangerfield
Nike is the shit!!!

I allt utan golf
Citera
2012-02-16, 21:34
Medlem
LukeDangerfields avatar
Citat:
I allt utan golf

Carl Pettersson och jag har i alla fall fattat vad det handlar om...

Vet att du sagt det säkert hundra gånger, och jag är dessutom lat så orkar inte bläddra i tråden, men vad spelar du själv?
Förutom Ben hogan apex vilka jag högaktligen respekterar dig för. Det är fina stickor!

Vilka bollar brukar ni spela?
Förr hade jag endast ögon för Titleist Pro V1.
Efter det började jag spela V1x där den primära anledningen av bollbytet förutom att jag slår 430 meter var att jag helt enkelt tyckte den var skönare att putta på.
Det var bara Pro V1 som gällde ett par säsonger. Allt annat var bara skit.
Men nu har jag förstått bättre.
Jag gillar Taylor Mades boll "Penta", Nike One är grym och Bridgestones "blåa" tourboll som jag inte kommer ihåg namnet på var inte dum heller.

Jag gillar inte Wilsons bollar, det har jag aldrig gjort, inte heller Callaways hexagonbollar för de fastnar det så satans mycket skit på

Just det! Srixon Z-star är helt okej och är/(var?) väldigt billig i Staterna så den lirade jag ganska friskt där.

Dagens dumma fråga: Varför har inte Cobra lanserat någon boll?
Eller har de det?

De verkar ju satsa stort på teknologiska lösningar och har väl stabil ekonomi och sån skit. Så varför?

Minns ni Titleist Tour Prestige? Den var så jävla mysig.
Jag brukar säga att den var Pro V1:s föregångare. Kanske felaktigt men vilken skulle det annars varit?
Titleist Balata? Haha! Det måste varit den fragilaste lilla bollen någonsin!
Att jag hade en miljon i hcp då det var den som gällde gjorde inte saken bättre.
Fyfan vad hackad den blev!

Top Flite Magna! Kommer ni ihåg att den var liiite större än en "vanlig" boll?

Molitor 422. Var min favoritboll ett tag. Jag tyckte det var så jävla coolt med numret 422. (fråga mig inte varför. )

Top Flite Aero. Någon som minns den jäveln eller?
Den skulle tydligen flyga högre vad jag minns. Vad jag däremot är säker på är att på skalet fanns det ett antal äggformade dimples. haha!

Top Flite tour bollarna var länge favoriter för mig när jag var liten.
Det fanns "sd 90" och "sd 100" minns ni? Sd90 var min favorit, varför vet jag inte...
Fanns det inte en Titleistboll med 90/100 märkning också?
Stod detta för rekomenderad svinghastighet eller dyl?

Sist men inte minst; Minns ni Wilsons boll "true"?
Den som garanterat skulle rulla rakt vilket inte en enda konkurrerande boll på marknaden mäktade med?
Den fanns på display i shopparna där den låg i en vattentank med grönt vatten vill jag minnas.
Varför? Inte den blekaste.

Kom på en rolig boll till!
Maxfli Revolutions. Den hade en skithög förstastuds på utslagen minns jag!
Senast redigerad av LukeDangerfield 2012-02-16 kl. 21:41.
Citera
2012-02-16, 22:32
Medlem
Citat:

Vilka bollar brukar ni spela?

Dagens dumma fråga: Varför har inte Cobra lanserat någon boll?
Eller har de det?

Kom på en rolig boll till!
Maxfli Revolutions. Den hade en skithög förstastuds på utslagen minns jag!

Är inne på samma spår som dig V1x eller penta. Ärligt känner jag inte speciellt stor skillnad på v1 och x. Det känns bara skönare att dra "jag lirar på en v1xxxxxxx" på första tee för att sedan dunka i väg en drive 75m längre än hobbygolfarna man spelar med.

Pentan lirade jag på för att det var något extrapris på golfstore så man kunde köpa ut dem galet billigt. Var typ 200kr/ds.

Cobra har en boll, har sett en sådan en gång i mitt långa liv. Aldrig spelat på den men ja, det finns.

Jag tycker det är riktigt komiskt med alla dessa "Top flite soft spin" etc. Sedan dunkar man iväg dem och det låter som drivern ska spricka...
Citera
2012-02-17, 11:44
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Kommer att lira Cobras AMP Forged kommande säsong.

Cobra har varit med på bollmarknaden förut men efter att de bröt med Acushnet (Titleist) så har de inget intresse av det nu åtminstone.

Själv spelar jag V1an av ren vana. Gillar både One och Callaways tourboll men då vi inte säljer någon av de så blir det aldrig att man spelar på dem. Titleist vet man exakt vad man får och det är bra grejer.
Citera
2012-02-17, 16:45
Medlem
Jckssns avatar
Var in som hastigast idag och frågade min lokala handlare när årets demoklubbor skulle dyka upp så man får provslå ett gäng klubbor och det verkade inte alltför långt bort.

Titleist, Ping, Cobra, TM, Callaway skulle tas in. Eventuellt några fler också.
Har alltid dreglat lite extra åt Titleist CB/MB-klubbor. Tycker dom är sjukt snygga. Ska prova slå lite med CB och se om jag mäktar med dom.
Tyvärr har jag råkat knäcka ett revben nu men det kanske hinner läka lämpligt till klubborna dyker upp.

Angående bollar så körde jag ifjol rätt blandat, några köpesbollar, några hittebollar, några scanna osv. Men på slutet av säsongen spelade jag uteslutande med nxt tour.
Gillar den bollen speciellt vid puttning - och puttningen blev bättre när jag använde mig av samma boll hela tiden.
Så det blir nog samma boll nu i början av säsongen - samt köpa mig ett gäng begagnade NXT tour till shag bagen.
Citera
2012-02-17, 17:08
Medlem
LukeDangerfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treamz
Är inne på samma spår som dig V1x eller penta. Ärligt känner jag inte speciellt stor skillnad på v1 och x. Det känns bara skönare att dra "jag lirar på en v1xxxxxxx" på första tee för att sedan dunka i väg en drive 75m längre än hobbygolfarna man spelar med.

Pentan lirade jag på för att det var något extrapris på golfstore så man kunde köpa ut dem galet billigt. Var typ 200kr/ds.

Cobra har en boll, har sett en sådan en gång i mitt långa liv. Aldrig spelat på den men ja, det finns.

Jag tycker det är riktigt komiskt med alla dessa "Top flite soft spin" etc. Sedan dunkar man iväg dem och det låter som drivern ska spricka...

Jag vill minnas att Top Flite var ett ganska stort märke när jag var junis.
De var speciellt stora på bollfronten där det kändes som att det flesta lirade någon form av Top Flite.
Men de hade också ett "tour"-järnset som jag minns från min tidiga ungdom...
Vad har hänt med Top Flite idag? Har de blivit uppköpta? (förlåt mig om jag missat något uppenbart)

Det kändes som att de var ganska stora när man var liten i alla fall, men det kanske berodde på att man hade mycket högre handikapp och att man automatiskt drogs ditåt?
Citera
2012-02-17, 17:32
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Jag vill minnas att Top Flite var ett ganska stort märke när jag var junis.
De var speciellt stora på bollfronten där det kändes som att det flesta lirade någon form av Top Flite.
Men de hade också ett "tour"-järnset som jag minns från min tidiga ungdom...
Vad har hänt med Top Flite idag? Har de blivit uppköpta? (förlåt mig om jag missat något uppenbart)

Det kändes som att de var ganska stora när man var liten i alla fall, men det kanske berodde på att man hade mycket högre handikapp och att man automatiskt drogs ditåt?

Top Flite har varit stora absolut. Både klubbor och bollar har de varit bland de största på men som du säger är de sedan länge uppköpta av Callaway i samma veva köpte de upp Ben Hogans och har ju lyckats döda även det märket. Top Flite finns ju kvar som billiga nybörjarklubbor och bollar X2000/3000 någon?
Citera
2012-02-18, 11:24
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Kul att seatt Phillan är igång även denna helg! C'mon back to back!
Citera
2012-02-18, 12:25
Medlem
LukeDangerfields avatar
Citat:
Kul att seatt Phillan är igång även denna helg! C'mon back to back!

Phil Mickelson är en kristen, chipsfet republikan....

Heja Carl Pettersson!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in