Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
I allt utan golf

Carl Pettersson och jag har i alla fall fattat vad det handlar om...
Vet att du sagt det säkert hundra gånger, och jag är dessutom lat så orkar inte bläddra i tråden, men vad spelar du själv?
Förutom Ben hogan apex vilka jag högaktligen respekterar dig för. Det är fina stickor!
Vilka bollar brukar ni spela?
Förr hade jag endast ögon för Titleist Pro V1.
Efter det började jag spela V1x där den primära anledningen av bollbytet förutom att jag slår 430 meter var att jag helt enkelt tyckte den var skönare att putta på.
Det var bara Pro V1 som gällde ett par säsonger. Allt annat var bara skit.
Men nu har jag förstått bättre.
Jag gillar Taylor Mades boll "Penta", Nike One är grym och Bridgestones "blåa" tourboll som jag inte kommer ihåg namnet på var inte dum heller.
Jag gillar inte Wilsons bollar, det har jag aldrig gjort, inte heller Callaways hexagonbollar för de fastnar det så satans mycket skit på
Just det! Srixon Z-star är helt okej och är/(var?) väldigt billig i Staterna så den lirade jag ganska friskt där.
Dagens dumma fråga: Varför har inte Cobra lanserat någon boll?
Eller har de det?
De verkar ju satsa stort på teknologiska lösningar och har väl stabil ekonomi och sån skit. Så varför?
Minns ni Titleist Tour Prestige? Den var så jävla mysig.
Jag brukar säga att den var Pro V1:s föregångare. Kanske felaktigt men vilken skulle det annars varit?
Titleist Balata? Haha! Det måste varit den fragilaste lilla bollen någonsin!
Att jag hade en miljon i hcp då det var den som gällde gjorde inte saken bättre.
Fyfan vad hackad den blev!
Top Flite Magna! Kommer ni ihåg att den var liiite större än en "vanlig" boll?
Molitor 422. Var min favoritboll ett tag. Jag tyckte det var så jävla coolt med numret 422. (fråga mig inte varför.

)
Top Flite Aero. Någon som minns den jäveln eller?
Den skulle tydligen flyga högre vad jag minns. Vad jag däremot är säker på är att på skalet fanns det ett antal äggformade dimples. haha!
Top Flite tour bollarna var länge favoriter för mig när jag var liten.
Det fanns "sd 90" och "sd 100" minns ni? Sd90 var min favorit, varför vet jag inte...
Fanns det inte en Titleistboll med 90/100 märkning också?
Stod detta för rekomenderad svinghastighet eller dyl?
Sist men inte minst; Minns ni Wilsons boll "true"?
Den som garanterat skulle rulla rakt vilket inte en enda konkurrerande boll på marknaden mäktade med?
Den fanns på display i shopparna där den låg i en vattentank med grönt vatten vill jag minnas.
Varför? Inte den blekaste.
Kom på en rolig boll till!
Maxfli Revolutions. Den hade en skithög förstastuds på utslagen minns jag!