Citat:
Ursprungligen postat av
InTheBack
Nr.1 + Nr.2 slutar ju ofta i Nr.3.
Självklart är det så.
Citat:
Ursprungligen postat av
Anonymtilldoden
Är ovanstående vanligt när du spelar så är det antagligen inte stackaren som kommer flåsande som äger problemet.
Det är frustrerande som satan att spela bakom människor som varje runda är ute och lirar en major och vägrar släppa förbi. Att få spela i sitt eget tempo borde vara en rättighet för ALLA på golfbanan. Inte bara för stoppklossen
Jag kan bara hålla med om att alla ska få spela sitt tempo. Däremot innebär inte det att alla andra ska behöva öka tempot. Släpp igenom och problemet är löst.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dr_Dollar
Jag har förmodligen lirat lika länge som du är gammal, så kom inte hit och lär mig hur man ska uppföra sig på banan
Dessutom påstod jag
aldrig att
jag skulle vara problemet eller så som du så fint uttryckte det "stoppklossen"
Vad jag menar är att det finns verkligen
ingen anledning att stressa fram under en runda, eller hur?
Vad är det för roligt med det?
Gå till
din boll när du går på fairway, gör dig redo för att slå när det är din tur, söla inte på green...du behöver inte läsa putten från båda hållen bara för Tiger gör det.
Leta bollen i skogen
max 30 sekunder, och är du det
minsta osäker från tee, så slå
alltid en p-boll.
Om alla inklusive
du och PGA-spelaren
kodiak ovanför mig idkar dessa små regler så flyter det på rätt bra.
Jag håller med dig Dollar. Det kommer alltid finnas de som stressar och de som tar sig sin tid. Det finns de som går (fysiskt) fortare och de som går långsammare. Det är inget konstigt med det. Så länge spelarna som vet att det är långsamma ser till att släppa igenom de som är snabbare och kommer bakom så finns det ju inget problem.
Men för att göra diskussionen rättvis ska säga att jag har arbetat på fyra golfklubbar, spelat på fan så många fler och överallt finns samma mönster. Det är inte damer, nybörjare eller pensionärer som tar längst tid på sig - dessa är oftast förbaskat duktiga på att vara redo när det är deras tur, letar väldigt lite boll och tar inte år på sig att läsa greener. Värst är istället - utan tvekan - killar/herrar HCP under 20 i ålder 18-45 som av någon anledning tror de spelar Masters.