2014-06-08, 13:23
Medlem
ErPupones avatar
svårt att se att jag ska nå mitt mål i nuläget. Ska boka en lektion för att komma åt problematiken kring inspel 100-20 meter in. Helt bedrövlig därifrån. Puttandet lämnar också mycket att önska..
Citera
2014-06-08, 13:25
Medlem
Iam-Varfors avatar
Bärjade säsongen på 16.7 och är nere på 14.4 Senaste 10-15 rundorna har varit på eller i buffert, alla rundor har jag minst 2 streck, så spelet är bra gäller dock bara att hålla i spelet så man slipper strecka..

Spelade senast i veckan 33 poäng och 5 streck, allt är driverns fel

Målet för året är singel och det ska nog klaras av, har gått hemmabanans första 9 på +2 och sista 9 på +1 som bäst så spelat finns ju där.
Citera
2014-06-08, 17:14
Medlem
En fundering.. Jag köpte ett begränsat set titleist 735 cm och vill putsa upp dem lite för det är lite små repertoar! Vad funkar att putsa dem med?
Citera
2014-06-08, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timpa1980
En fundering.. Jag köpte ett begränsat set titleist 735 cm och vill putsa upp dem lite för det är lite små repertoar! Vad funkar att putsa dem med?

Svinto eller en finare fil för riktiga stenmärken
Citera
2014-06-08, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janssons87
Hur går det med era målsättningar för iår? Har ni sänkt er något?
För mig själv har jag sänkt mig lite grann och är på god väg mot singel-hcp så småningom. Haft en lektion för ett tag sedan som gav mig bra skjuts. Men att gå från 14 till 9 i hcp är tufft och kräver att man inte slarvar.

Jag har sänkt mig från 15, 7 till 13, 9. Genom att tokträna chippning. Och genom att tänka spelstrategi. Jag halar inte upp drivern lika mycket

Målet är singelhcp senast till hösten.
Senast redigerad av Money22 2014-06-08 kl. 19:32.
Citera
2014-06-08, 20:09
Medlem
Citat:
Hur går det med era målsättningar för iår? Har ni sänkt er något?
För mig själv har jag sänkt mig lite grann och är på god väg mot singel-hcp så småningom. Haft en lektion för ett tag sedan som gav mig bra skjuts. Men att gå från 14 till 9 i hcp är tufft och kräver att man inte slarvar.

Jag började med golfen igen för några veckor sedan efter ett 11 år långt uppehåll, slutade när jag var 15 på 29,5 hcp.
Nu fick jag börja från 36 igen å har lyckats ta mig ner till 24,4, har gått 7-8 rundor.
Målet va att hitta rytmen igen, å de har man väl gjort, så nu vet jag inte vad säsongens mål ska bli.
Citera
2014-06-08, 21:49
Medlem
Citat:
Har du tagit lektioner eller är du på rätt väg?

Du menar för att jag spelat så nära men inte sänkt mig?

Nja inte direkt lektion men vet vad jag behöver jobba på och det går sådär. Jag tror jag klarar mig själv, känner inte att jag behöver lektioner just nu i alla fall
Citera
2014-06-09, 11:59
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Du menar för att jag spelat så nära men inte sänkt mig?

Nja inte direkt lektion men vet vad jag behöver jobba på och det går sådär. Jag tror jag klarar mig själv, känner inte att jag behöver lektioner just nu i alla fall

Bettar en hundring på att du skulle nå ditt mål betydligt fortare med hjälp av ett par lektioner.
Citera
2014-06-09, 12:06
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Bettar en hundring på att du skulle nå ditt mål betydligt fortare med hjälp av ett par lektioner.
+1 Hade problem med pullhooks, trodde jag tränade rätt för att få bort det, efter 2 veckor utan resultat så tog jag 1 lektion och vips så slår jag inga pullhooks mer eller nästan iaf
Citera
2014-06-09, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG

Ja absolut, dock kan jag inte ta lektion varje gång jag inte sänker mig.
Citera
2014-06-09, 12:55
Medlem
preben12s avatar
Mitt första mål var att spela 10 rundor i år. Är redan uppe i 7-8 så det målet lär jag uppfylla utan problem.

Handikappsmässigt så vill jag väl under 20. Började på 24 i år efter 5-6 års uppehåll och är nu nere på 22.

Nytt mål för resten av säsongen är att lyckas spela jämnare. Kan gå första 9 på 3-4 slag över banans par för att sedan sista 9 totalt kollapsa och spela som jag aldrig hållt en golfklubba i mitt liv.

Om det är någon specifik del i mitt spel att förbättra så är det utslagen. Spelar okej ute på banan när bollen väl är i spel (vilket tyvärr är alldeles för sällan). Närspelet har alltid varit min starka sida, speciellt puttandet. Så lyckas rädda många hål tack vare bra puttning. Kan jag bara få ordning på utslag och slagen i allmänhet så känns det som jag kan rusa rätt snabbt neråt i hcp.
Citera
2014-06-09, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av preben12
Mitt första mål var att spela 10 rundor i år. Är redan uppe i 7-8 så det målet lär jag uppfylla utan problem.

Handikappsmässigt så vill jag väl under 20. Började på 24 i år efter 5-6 års uppehåll och är nu nere på 22.

Nytt mål för resten av säsongen är att lyckas spela jämnare. Kan gå första 9 på 3-4 slag över banans par för att sedan sista 9 totalt kollapsa och spela som jag aldrig hållt en golfklubba i mitt liv.

Om det är någon specifik del i mitt spel att förbättra så är det utslagen. Spelar okej ute på banan när bollen väl är i spel (vilket tyvärr är alldeles för sällan). Närspelet har alltid varit min starka sida, speciellt puttandet. Så lyckas rädda många hål tack vare bra puttning. Kan jag bara få ordning på utslag och slagen i allmänhet så känns det som jag kan rusa rätt snabbt neråt i hcp.
Haha, låter som mina styrkor och svagheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in