2010-10-01, 14:54
Medlem
Spritzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wedgie
Kan det sluta regna i Wales! Trött på det här nu!
Håller med om det. Men det är väl en viss risk när man spelar i UK.
Citera
2010-10-01, 16:45
Medlem
mishimas avatar
Det här ser ju lovande ut. Hur stor är chansen att det blir något mer spel idag?
Citera
2010-10-01, 17:33
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det här ser ju lovande ut. Hur stor är chansen att det blir något mer spel idag?

Dom ska tydligen starta igen 18:00 svensk tid
Citera
2010-10-01, 18:23
Medlem
Wedgies avatar
Nu är det igång igen!

Fan, gillar Bubba!
Citera
2010-10-01, 18:47
Medlem
Wedgies avatar
Vad sysslar Dustin Johnson med??? Karln slår ju en drive på 310 meter, carry! Om det nu stämmer det Zacke et al. sa.
Citera
2010-10-01, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Kan mycket väl vara så att han siktar på att utbilda sig? En så kallad PGA Professional låter ofta som att man satsar på spelet då det faktiskt innebär en utbildning i första hand. Det jag menar med utbildning är helt enkelt att utbilda sig till instruktör.
Kan inte något alls.
+-4 Ingen aning, Hur stor skillnad har det ?
Utbilda sig, Han ska tydligen jobba på golfbanan sen. Om det nu är viktigt.
Bara det att jag är otroligt skeptisk till att han ska bli proffs och kunna leva på det, Men om han vill så får han väl det, Inte mitt liv som tur är

Men om han nu skulle bli sådär halvbra, Delta i lite mindre tävlingar vinna några mindre tävlningar, Finns det mycket pengar inom sporten redan på lite sämre nivå ?
Senast redigerad av XanX 2010-10-01 kl. 22:31.
Citera
2010-10-02, 12:29
Medlem
4522s avatar
Skulle inte TV10 sända Ryder Cup?
Citera
2010-10-02, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Skulle inte TV10 sända Ryder Cup?

TV10 sänder imorgon.
Citera
2010-10-02, 18:21
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XanX
Kan inte något alls.
+-4 Ingen aning, Hur stor skillnad har det ?
Utbilda sig, Han ska tydligen jobba på golfbanan sen. Om det nu är viktigt.
Bara det att jag är otroligt skeptisk till att han ska bli proffs och kunna leva på det, Men om han vill så får han väl det, Inte mitt liv som tur är

Men om han nu skulle bli sådär halvbra, Delta i lite mindre tävlingar vinna några mindre tävlningar, Finns det mycket pengar inom sporten redan på lite sämre nivå ?

Nej i sådär halvstora tävlingar är det inte särskilt mycket pengar i Sverige så allting pekar för mig på att han kort och gott kommer utbilda sig till instruktör. Han lever alltså på att lära andra spela golf.
Citera
2010-10-02, 19:04
Medlem
Dr_Dollars avatar
Vad tror vi om Europas chanser?

Var inne hos en kompis och kollade idag.
Hansson hade en tuff dag, bröderna Molinari spelade inte alls bra, McIlroy & McDowell skulle ha avgjort på 17:e m.m
USA däremot...det kändes som dom sänkte från alla håll och kanter.

Imorn kl 12:30 visas det på TV10..bara att bänka sig för en (förhoppningsvis) rafflande uppgörelse
Citera
2010-10-02, 19:52
Medlem
Ksprs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Vad tror vi om Europas chanser?

Var inne hos en kompis och kollade idag.
Hansson hade en tuff dag, bröderna Molinari spelade inte alls bra, McIlroy & McDowell skulle ha avgjort på 17:e m.m
USA däremot...det kändes som dom sänkte från alla håll och kanter.

Imorn kl 12:30 visas det på TV10..bara att bänka sig för en (förhoppningsvis) rafflande uppgörelse

Europa har dock ett bra läge inför morgondagens fortsättning av session 3.
Citera
2010-10-03, 02:05
Medlem
Stewie_griffins avatar
Tjena, jag har två frågor..

Hur funkar det med handikapp och sänkning när man spelar utomlands? Bor tillfälligt i skottland och eftersom banorna inter är slopade här och handikappsystemet är väldigt annorlunda undrar jag hur det funkar. Kan ja sänka mig här och i så fall hur?

Eftersom slope saknas så har vad jag förstått mitt handikapp(19,2) räknats som 19 extra slag per 18. Dessutom spelas slaggolf. Gick dock 14 över par idag, kan jag då sänka mig enligt svenska regler?

Min nästa fråga gäller material.. är det värt att skaffa sig en scotty cameron putter? Jag är väldigt sugen på en Scotty Cameron Studio Select Kombi.. Spelar för tillfället med en Ping i-series Anser.. 07/08-modell. För det första ska det sägas att jag vill ha en putter med större huvud än min nuvarande.. men hur stor skillnad är det på själva puttern? Är en Scotty Cameron värd sitt pris?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in