2014-08-28, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janssons87
Hybrider utan offset att testa? Snabba svar! Tack.

Pings i-versioner är befriade från detta, gillar min i20 skarpt! Även Titleist och Adams har varianter utan offset.
Citera
2014-08-28, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branson
Pings i-versioner är befriade från detta, gillar min i20 skarpt! Även Titleist och Adams har varianter utan offset.
Tack! Fler får gärna fylla på. Hur är Callaway x2hot med offset på hybrid? Vill ha en rak hederlig hybrid.
Citera
2014-08-28, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branson
Adams gillade jag inte sist jag testade det, får testa Titleist.
Citera
2014-08-28, 13:35
Medlem
Vad många skaft det fanns på Titleist... Vad ska man välja egentligen? Vet att det är personligt men vad är vanligast?
Citera
2014-08-28, 15:20
Medlem
Linuouzs avatar
Har precis upptäckt denna roliga sport och gör enligt mig själv rätt snabba framsteg. Jag provade för första gången i mitt liv på golf för kanske två veckor sedan, och har sedan dess kanske gått fyra 9håls rundor med ungefär 18poäng i snitt, samt tagit en privatlektion och stått på rangen lite såklart. Det jag funderar på är egentligen den snabbaste vägen till grönt kort, som jag uppfattat det så finns det uppspelslektioner man kan boka och det är väl egentligen det jag funderar på, ni som tagit ett sådant "uppspel" vilken nivå var ni på ungefär då rent spelmässigt?

En annan fundering jag har är angående längden på klubborna, har för tillfället spelat med normallånga klubbor men i och med jag är över 190 cm så borde jag kanske satsa på förlängda klubbor? 0,5 - 1 tum, va tror ni? Första köpet blir väl begagnat i och med att jag är såpass ny, något speciellt jag borde tänka på angående val av klubbor?

tack på förhand!
Citera
2014-08-28, 15:41
Medlem
Hej! Har tänkt att införskaffa mig ett par nya klubbor och tänkte att man kunde få lite råd här.
En fw, möjligtvis en femma. Har kollat på TM jetspeed då jag har en sådan driver, men är öppen för förslag. Samt ett par olika wedgar. Spelar just nu med pw, en sw (som ska bytas ut) och en 60graders. Har kollat på vokey och mack daddy. Har fastnat för mack daddyn pga groovsen de har, verkar grymma.
Sen kanske ni har tips på vilket spann man ska ha. Räcker pw, sw och lobwedgen eller ska man ha nåt där emellan?
Mvh
Citera
2014-08-28, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lorre23
Hej! Har tänkt att införskaffa mig ett par nya klubbor och tänkte att man kunde få lite råd här.
En fw, möjligtvis en femma. Har kollat på TM jetspeed då jag har en sådan driver, men är öppen för förslag. Samt ett par olika wedgar. Spelar just nu med pw, en sw (som ska bytas ut) och en 60graders. Har kollat på vokey och mack daddy. Har fastnat för mack daddyn pga groovsen de har, verkar grymma.
Sen kanske ni har tips på vilket spann man ska ha. Räcker pw, sw och lobwedgen eller ska man ha nåt där emellan?
Mvh
Du kan kolla på en GW som är cirka 52 grader. Men det beror helt på var du vill fylla luckan någonstans. Prova och se!

FW kan du testa jetspeed som du sa som är omtyckt. Ping g25/30 och callaway x2hot är också värda att testa.
Citera
2014-08-28, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linuouz
Har precis upptäckt denna roliga sport och gör enligt mig själv rätt snabba framsteg. Jag provade för första gången i mitt liv på golf för kanske två veckor sedan, och har sedan dess kanske gått fyra 9håls rundor med ungefär 18poäng i snitt, samt tagit en privatlektion och stått på rangen lite såklart. Det jag funderar på är egentligen den snabbaste vägen till grönt kort, som jag uppfattat det så finns det uppspelslektioner man kan boka och det är väl egentligen det jag funderar på, ni som tagit ett sådant "uppspel" vilken nivå var ni på ungefär då rent spelmässigt?

En annan fundering jag har är angående längden på klubborna, har för tillfället spelat med normallånga klubbor men i och med jag är över 190 cm så borde jag kanske satsa på förlängda klubbor? 0,5 - 1 tum, va tror ni? Första köpet blir väl begagnat i och med att jag är såpass ny, något speciellt jag borde tänka på angående val av klubbor?

tack på förhand!
Det är individuellt. Jag själv gick aldrig grönt kort kurs utan spelade upp för en pro istället och tog lektioner med honom. Snacka med din lokala pro så kommer ni finns en lämplig lösning för dig.
Citera
2014-08-28, 20:33
Medlem
Puckotts avatar
Skaftfråga: Var inne och kände på en ping G30 idag trä-3. Blev sugen att slå till men det neon-blåa skaftet fick mig att avstå. De hade Tour-skaft som var svart på en del modeller men det var enbart till stiff. Såg sedan på golfstoreeurope att det fanns en jäkla massa alternativ och ett var just: "Ping Tour 65" till regular. Vad jag har kunnat läsa mig till är det lite hårdare än ett vanligt regular-skaft, vilket låter bra i mina öron då jag ligger mellan regular och stiff.

Nu till frågan: Vad är detta för skaft egentligen. Någon som har koll? Bör jag satsa på något annat? . Vet att det är väldigt personligt med skaft. Men jag har noll koll när det kommer till detta. All hjälp uppskattas!

http://www.golfstoreeurope.com/en/Pi...it/k-8810.aspx
Citera
2014-08-29, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puckott
Skaftfråga: Var inne och kände på en ping G30 idag trä-3. Blev sugen att slå till men det neon-blåa skaftet fick mig att avstå. De hade Tour-skaft som var svart på en del modeller men det var enbart till stiff. Såg sedan på golfstoreeurope att det fanns en jäkla massa alternativ och ett var just: "Ping Tour 65" till regular. Vad jag har kunnat läsa mig till är det lite hårdare än ett vanligt regular-skaft, vilket låter bra i mina öron då jag ligger mellan regular och stiff.

Där har du specsen för de olika skaften:
http://www.ping.com/clubs/fairwaysdetail.aspx?id=17122

En sak som jag tycker är lite märklig är att tour-versionen är lättare än den vanliga. Som du säger är allt personligt när det kommer till skaft men själv gillar jag inte såpass lätta skaft, speciellt inte i en fairway wood, blir svårare att hålla ett jämnt tempo i svingen. Baserat på det du säger skulle jag istället titta på Tour 80 skaftet i regular, samma vikt som det du slog men lägre utgångsvinkel. Spelas förmodligen något styvare än det skaft du testa.
Citera
2014-08-29, 11:14
Medlem
fiddeflumms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janssons87
Vad många skaft det fanns på Titleist... Vad ska man välja egentligen? Vet att det är personligt men vad är vanligast?

Diamana s+ series Blue board tror jag det brukar sitta som standard. Iaf för mig som körde på ett stiff skaft.
Citera
2014-08-29, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lorre23
Mvh

Jag spelar med en Spoon på 15 grader och sedan en hybrid på 21. Det passar mig perfekt. Jag har 52graders och en 56graders. Tycker det räcker. Jag har verkligen inte användning för en 60graders. Sen har jag järn4 till P. Kolla på dormy.se om du inte redan har gjort det. Dem startade sin stora höst rea igår. En hel del wedgar och fairwaywoods
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in