Citat:
Ursprungligen postat av
fiddeflumm
Så här ser det ut idag med 3 knogar
http://www.youtube.com/watch?v=XiCvh4_ukbw& kändes lite annorlunda men tycker mig alla fall själv se att det är lite bättre? försökte även få med höften i sidled som drillen som postades visade. Det kändes i alla fall som att bollen gick rakare, spelade även 9 hål och gick +7 (20poäng)med 4 par. Satta dessutom nytt pr med 7m när jag slog en 3W 212m

Det är ju en väldig förbättring, både med positionen (handleder->klubba) men du kommer ju också ner mycket bättre. Over the top-tendenserna är ju där och du håller kvar vid det (vilket inte är så konstigt), men helt klart steg i rätt riktning. Jag upplever även en lite större rotation (?) även om det kan vara pga en annorlunda kameraposition.
Lite mindre knäböj i setup och lite mer träning på "glida och måla" som jag brukar kalla det så kommer du kunna slå bollen riktigt bra. Positionen på toppen har blivit mycket bättre redan som sagt. Gissar att bollen gick lite rakare med lite skönare bollträff när det stämde? Kanske även lite vänsterskruv för en gångs skull?