2014-03-24, 19:13
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiddeflumm
Så här ser det ut idag med 3 knogar http://www.youtube.com/watch?v=XiCvh4_ukbw& kändes lite annorlunda men tycker mig alla fall själv se att det är lite bättre? försökte även få med höften i sidled som drillen som postades visade. Det kändes i alla fall som att bollen gick rakare, spelade även 9 hål och gick +7 (20poäng)med 4 par. Satta dessutom nytt pr med 7m när jag slog en 3W 212m

Det är ju en väldig förbättring, både med positionen (handleder->klubba) men du kommer ju också ner mycket bättre. Over the top-tendenserna är ju där och du håller kvar vid det (vilket inte är så konstigt), men helt klart steg i rätt riktning. Jag upplever även en lite större rotation (?) även om det kan vara pga en annorlunda kameraposition.

Lite mindre knäböj i setup och lite mer träning på "glida och måla" som jag brukar kalla det så kommer du kunna slå bollen riktigt bra. Positionen på toppen har blivit mycket bättre redan som sagt. Gissar att bollen gick lite rakare med lite skönare bollträff när det stämde? Kanske även lite vänsterskruv för en gångs skull?
Citera
2014-03-24, 19:32
Medlem
fiddeflumms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Det är ju en väldig förbättring, både med positionen (handleder->klubba) men du kommer ju också ner mycket bättre. Over the top-tendenserna är ju där och du håller kvar vid det (vilket inte är så konstigt), men helt klart steg i rätt riktning. Jag upplever även en lite större rotation (?) även om det kan vara pga en annorlunda kameraposition.

Lite mindre knäböj i setup och lite mer träning på "glida och måla" som jag brukar kalla det så kommer du kunna slå bollen riktigt bra. Positionen på toppen har blivit mycket bättre redan som sagt. Gissar att bollen gick lite rakare med lite skönare bollträff när det stämde? Kanske även lite vänsterskruv för en gångs skull?

bra att det går åt rätt håll då är det bara kriga vidare. Tur att jag har 90 hinkar kvar på rangekortet. Bollen gick absolut rakare och även några vänsterskruvar hittar in lite här och var.
Citera
2014-03-24, 20:46
Medlem
hestenhejs avatar
Någon här som upplevt att golfstoreeurope.com har sega leveranstider?
Det står på deras hemsida att varorna packas samma dag (alt. första arbetsdagen tolkar jag det som?) om alla varor i ordern finns på lager.
Jag beställde för 9 dagar sedan (6 arbetsdagar) och enligt hemsidan är inte min order packad än. Det står sedan att två av varorna jag beställde inte finns på lager men det gjorde dem när jag beställde men jag har inte fått något mail om detta.

Mailade nu och frågade så jag får väl svar imorgon men tänkte alltså kolla om någon av er har haft seg förpackning där.
Citera
2014-03-24, 21:14
Medlem
fiddeflumms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hestenhej
Det står på deras hemsida att varorna packas samma dag (alt. första arbetsdagen tolkar jag det som?) om alla varor i ordern finns på lager.
Jag beställde för 9 dagar sedan (6 arbetsdagar) och enligt hemsidan är inte min order packad än. Det står sedan att två av varorna jag beställde inte finns på lager men det gjorde dem när jag beställde men jag har inte fått något mail om detta.

Mailade nu och frågade så jag får väl svar imorgon men tänkte alltså kolla om någon av er har haft seg förpackning där.

tog ca 1 månad för mig. . De skriver att de har varor i lager fast de beställer direkt från leverantören.
Citera
2014-03-24, 22:10
Medlem
Puckotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
I mitt tycke den bästa drillen.

https://www.youtube.com/watch?v=9_htsQqeBZY
Den tackar vi för! Såg ut att vara en bra övning. Ska testa den för att råda bot på min over-the-top.

Citat:

Kollade mina ordrar och ena gången tog det 7 dagar (inte arbetsdagar) innan de skickades. Andra tog det 3.

Berätta gärna vad dom svarar!
Citera
2014-03-25, 09:46
Medlem
Citat:

Jag beställde två par skor därifrån den 11e mars. Fortfarande inte skickade.. Fan sista gången jag köper nåt därifrån.
Citera
2014-03-25, 09:58
Medlem
Är nybörjare och är inne på min andra säsong och tänkte spela lite mer seriöst i år och försöka få till en stabil swing och komma ner i hcp. Spelade inte speciellt mycket första året men har 25 i hcp och vill ner till under 20 i hcp vilket jag borde klara. Är 187 cm och 82 pannor, och undrar lite över min swinghastighet. Jag spelar med ping i20 CFS x-stiff med gul prick (mer upright) och tycker de är sköna, men kanske lite för oförlåtande för min del. Undrar om det är värt att skaffa ett par enklare (tänker ping g25) med reg skaft? Aldrig mätt min swinghastighet men j7 landar runt 140m med den svingen jag har nu.
Citera
2014-03-25, 10:28
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Då sitter man på flygplatsen och ska åka till Spanien en månad för jobb och golf!
Ha det härligt här hemma i kylan
Citera
2014-03-25, 11:20
Medlem
Citat:
Då sitter man på flygplatsen och ska åka till Spanien en månad för jobb och golf!

Stackarn!
Planen var att jag också skulle åkt runt veckorna här men kompisen lyckades såklart skaffa nytt jobb - så det blev inget. Får väl stå hemma och nöta på ranchen istället.

Har åtminstone fått hem en ny bärbag och lite andra grejor från Sportsdirect som man kan pyssla lite med.
Citera
2014-03-25, 11:32
Medlem
Citat:
Var i Spanien ska du?
Citera
2014-03-25, 12:39
Medlem
Bigity-Wigitys avatar
Citat:

De där är ju exakt vad man vill höra nu när man bor uppe i norrland..
Citera
2014-03-25, 18:09
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:

De där är ju exakt vad man vill höra nu när man bor uppe i norrland..

Vi kräver ständiga uppdateringar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in