Citat:
Ursprungligen postat av
R00kie
Är precis i samma sits. Skulle vara kul att höra hur du ska gå till väga?
Jag har haft en tendens att attackera bollen för mycket och som jag tolkat det skapat en massa oreda i ordningsföljden och gett mig olika längd och bollbeteende för varje slag. Har tränat i vinter på att få min handleder stilla (på det sättet har det varit bra med bandage

) och lära mig att rotera höfterna på ett mer konsekvent sätt. Hittills har det gett resultatet att jag slår kortare men har bättre precision,läs bollträff, det är bra och det jag vill. Så fort säsongen börjar ska jag jobba på att återfå längden som den var tidigare. Slog långt i slutet på säsongen och vill ju gärna tro att det ska finnas kvar i år!
Har varit och provputtat lite och den känslan som jag hade förra året var väldigt mycket på plats. Känner mig otroligt trygg där, på gränsen till nonchalant

I övrigt är det ett slag jag ska jobba extra med och det är andraslaget på långa par 4 och par 5 hål, ett slag som ställde till en hel del strul för mig förra sommaren. Jag provade en Mizuno H4 i höstas istället för min vanliga hybrid(som jag oftast slog med) och gillade den skarpt, tror mina ögon/hjärna gillar att se järnklubbor mer än hybrider... Fick bra kontroll och känsla med den, slog dock inte lika långt men hellre på FW än att vara i ruff.
B-T-B