Tjena allihopa! Nu är jag hemma efter en grym USA resa med massor av golf! (Tänkte dela med mig då jag sett många göra det här och jag tycker i alla fall att det är trevligt att höra andras åsikter innan man bestämmer sig)
Jag kan varmt rekommendera väst-kusten om man vill lira golf (Jag var i San Diego), det kändes som om det fanns golfbanor över allt! Och alla var i underbart skick och fint designade!
Jag hann med 5 rundor på 3 veckor.
Genom lite "kontakter" och tur fick jag lira Rancho Santa Fe (Mickelsons hemmabana) 3 gånger!

och vilken bana det var! Fantastiska övnings-faciliteter med bla 3 greeener, 2 driving rangear och ett område bara tillägnat till närspel. Vilket var mitt favorit område! d
Där man kunde slå allt från 60m och neråt pitchar in mot green (plus bunker slag). Själva banan då ? Helt otrolig, allt var i superbt skick, den var utmanande och greenerna var nog bland dom snabbaste som går att hitta! Första rundan gick jag 110 (ganska dåligt, var lite nervös

) men han som bjöd in mig verkade trivas i mitt sällskap så vi lirade den 3 gånger! Sista rundan gick jag min första runda under 100 slag!

Kul att få avsluta med det!
Vi åkte även till Palm Springs (väldigt trevliga priser på sommaren pga värmen)! Det var riktigt bra! Skulle verkligen rekommendera det om man vill spela golf, men åk på vintern! Det var 45 grader som mest när vi va där.
Men där lirade vi i alla fall "Greg Norman Desert Course", vilken var riktigt kul pga den annorlunda miljön! Även den i väldigt bra skick, inte som Rancho Santa Fe men ändå! Kom in på 110 slag, tror att värmen kom ifatt mig på de sista 5 hålen!
Vi spelade också "Jack Nicklaus Tournament Course". Skillnaden mellan banorna var som natt och dag! Greg Norman var ruffen ersatt av öken och Nicklaus var helt grön. Nikclaus banan skulle jag säga hade roligare design men det var häftigt att lira i öken miljö på Greg Norman! Nicklaus var också en riktigt trevlig bana! Man märker att Jack gillade upphöjda greener och vatten!

Slutade med att jag gick 110 på den också, kan nog skylla lite på värmen där med (plus att jag slog typ 7 bollar i alla vatten-hinder

)
Så sammanlagt var det en riktigt lyckad resa! Kommer definitivt åka tillbaka för att spela mer golf!
Kan varmt rekommendera Kalifornien för golfspelande! Det finns så många banor där och alla är i jättebra skick! Jag tror att det är svårt att hitta en dålig bana där.