2010-09-09, 18:41
Medlem
Bossibula10s avatar
Spelade idag en 61 runda på hemmabanan härligt när man får till det!
Citera
2010-09-09, 22:09
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossibula10
Spelade idag en 61 runda på hemmabanan härligt när man får till det!

Jisses!
-11...det är helt ok
Citera
2010-09-09, 22:18
Medlem
enoutarns avatar
Tänkte fråga folket lite grann hur ni gör och tänker med avståndsbedömning. Använder ni något typ av hjälpmedel och i så fall vad rekomenderas? Jag känner väl i nuläget att jag absolut inte är tillräckligt duktig för att det skall göra stor skillnad på mitt spel (till en början i varje fall). Jag har dock tanken att det kanske är lättare att utveckla sitt spel om man när man spelar kan följa upp lite bättre slaglängd och så vidare?

Ja, vad säger ni?
Citera
2010-09-09, 22:29
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enoutarn
Tänkte fråga folket lite grann hur ni gör och tänker med avståndsbedömning. Använder ni något typ av hjälpmedel och i så fall vad rekomenderas? Jag känner väl i nuläget att jag absolut inte är tillräckligt duktig för att det skall göra stor skillnad på mitt spel (till en början i varje fall). Jag har dock tanken att det kanske är lättare att utveckla sitt spel om man när man spelar kan följa upp lite bättre slaglängd och så vidare?

Ja, vad säger ni?

Jag använder lasermätare så fort jag får göra det under tävling och gör det alltid när jag spelar sällskapsrond för träningen som det faktiskt ger. Ett måste dock är väl att ha någorlunda koll på hur långt du slår bollen innan du börjar göra detta Men jag skulle helt klart säga att det utvecklar ditt spel.
Citera
2010-09-09, 22:47
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:

Ja, vad säger ni?

Nu kan jag bara se till mig själv, men jag tycker att jag har fått ett bra ögonmått efter x-antal år på banan...sen kollar jag ofta efter vart nånstans 150 pinnen står, och 100 markeringen.
Jag slår runt 135-140 med min J8 och går sen från det läget.
Citera
2010-09-10, 00:03
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Nu kan jag bara se till mig själv, men jag tycker att jag har fått ett bra ögonmått efter x-antal år på banan...sen kollar jag ofta efter vart nånstans 150 pinnen står, och 100 markeringen.

Den inställningen funkar alltid till en viss nivå. Till slut blir det alldeles för farligt och svårt att attackera pinnen och då gäller det att ha koll.
Citera
2010-09-10, 08:54
Medlem
enoutarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Jag använder lasermätare så fort jag får göra det under tävling och gör det alltid när jag spelar sällskapsrond för träningen som det faktiskt ger. Ett måste dock är väl att ha någorlunda koll på hur långt du slår bollen innan du börjar göra detta Men jag skulle helt klart säga att det utvecklar ditt spel.

Klart man måste ha någorlunda koll, men om man tex har gps-avståndsmätare får man ju hjälp att hålla koll på slaglängden
Citera
2010-09-10, 10:05
Medlem
Roherians avatar
Citat:
Den inställningen funkar alltid till en viss nivå. Till slut blir det alldeles för farligt och svårt att attackera pinnen och då gäller det att ha koll.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar

Dr Dollar och jag kör samma grundsyn, samtidigt som jag i många lägen behöver veta lite mer på metern vad jag har kvar. Ligger man dessutom kanske lite snett på banan kan just de metrarna avgöra om inspelet sitter bra eller missar.
Jag äger iofs ingen lasermätare själv, men rider på vågen att många andra har dem. Eller en app till iPhone´n så får man en del hjälp med.
Citera
2010-09-10, 10:45
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Klart man måste ha någorlunda koll, men om man tex har gps-avståndsmätare får man ju hjälp att hålla koll på slaglängden

Mycket sant men den GPS jag prövat är välidgt "grov" i måtten, vist går det att mäta längd på utslagen ganska bestämt med +- ett par meter men den går ju inte upp emot de mer exakta mått som en lasermätare får mot en pinne, ett träd eller en sten om du förstår vad jag menar?

Egentligen tror jag det kommer ner till vilken nivå du spelar på, räcker det för dig att ha ett någorlunda exakt mått upp till green eller till dit dogleggen börjar ja men då funkar en GPS utmärkt. Men som i tidigare exempel, vill du verkligen anfalla en flagga eller kanske se till att du kan slå en viss lina utan att komma för långt så skulle jag alltid välja lasermätaren.
Citera
2010-09-10, 13:46
Medlem
Fick precis mina Titleist 775 - CB, de är i nästintill felfritt skick, dessutom är alla klubbor precis nygreppade. 1500 kr måste ju varit ett riktigt kap!
Citera
2010-09-10, 23:00
Medlem
enoutarns avatar
Citat:
Mycket sant men den GPS jag prövat är välidgt "grov" i måtten, vist går det att mäta längd på utslagen ganska bestämt med +- ett par meter men den går ju inte upp emot de mer exakta mått som en lasermätare får mot en pinne, ett träd eller en sten om du förstår vad jag menar?

Egentligen tror jag det kommer ner till vilken nivå du spelar på, räcker det för dig att ha ett någorlunda exakt mått upp till green eller till dit dogleggen börjar ja men då funkar en GPS utmärkt. Men som i tidigare exempel, vill du verkligen anfalla en flagga eller kanske se till att du kan slå en viss lina utan att komma för långt så skulle jag alltid välja lasermätaren.

Ja, jag behöver ingenting superexakt, för den nivån är jag inte ens nära. Anledningen till att jag frågar är att jag kollat lite i Appstore och där finns det stort utbud av golftillbehör. Vissa verkar mindre bra och många består av "scorekort" och statistik-koll. Däremot fanns det en app som komstade dryga 200kr och jag kan tänka mig att den kan vara ganska givande om man jämför med en "golfgps" som enbart är till för det syftet.
Citera
2010-09-11, 03:00
Medlem
Gottihs avatar
Citat:
jag kollat lite i Appstore och där finns det stort utbud av golftillbehör. Vissa verkar mindre bra och många består av "scorekort" och statistik-koll. Däremot fanns det en app som komstade dryga 200kr och jag kan tänka mig att den kan vara ganska givande om man jämför med en "golfgps" som enbart är till för det syftet.
Golfshot (www.golfshot.com)? Om inte så borde du kolla in den appen. Överlägset bästa golf applikationen just nu. Finns både till iphone och android. Rekomenderar starkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in