Citat:
Är nybörjare och är inne på min andra säsong och tänkte spela lite mer seriöst i år och försöka få till en stabil swing och komma ner i hcp. Spelade inte speciellt mycket första året men har 25 i hcp och vill ner till under 20 i hcp vilket jag borde klara. Är 187 cm och 82 pannor, och undrar lite över min swinghastighet. Jag spelar med ping i20 CFS x-stiff med gul prick (mer upright) och tycker de är sköna, men kanske lite för oförlåtande för min del. Undrar om det är värt att skaffa ett par enklare (tänker ping g25) med reg skaft? Aldrig mätt min swinghastighet men j7 landar runt 140m med den svingen jag har nu.
Att du har X-stiff i klubborna när du slår J7 140 meter är ärligt talat något av det sämsta du kan göra. Ligger du på den längden bör stiff passa dig bra, om möjligt är regular bäst. Men det kan vi inte säga utan att veta din svinghastighet. Som i sin tur endast går att mäta "på riktigt".
Kommer spela två dagar i Marbella nu och kommer sen arbeta för Nordpoolen Longstay på lite olika klubbar i området runt Almeria. Valle De Este och Desert Springs bland annat, så hoppas på lite spel själv.
Citat:
Citat:
Det är det som är så skönt när ens egen säsong börjar där uppe i Norr i mitten av maj så har man varit igång i en månad drygt. Hoppas visserligen jobba väldigt mycket här nere och tjäna bra med dineras, så det blir inte allt för mycket spel/träning. Men någon timme om dagen är väl ingen omöjlighet.
22 grader i solen här i Marbella idag och 10.00 har jag starttid på Santana! -