2014-03-25, 18:33
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macaronis
Är nybörjare och är inne på min andra säsong och tänkte spela lite mer seriöst i år och försöka få till en stabil swing och komma ner i hcp. Spelade inte speciellt mycket första året men har 25 i hcp och vill ner till under 20 i hcp vilket jag borde klara. Är 187 cm och 82 pannor, och undrar lite över min swinghastighet. Jag spelar med ping i20 CFS x-stiff med gul prick (mer upright) och tycker de är sköna, men kanske lite för oförlåtande för min del. Undrar om det är värt att skaffa ett par enklare (tänker ping g25) med reg skaft? Aldrig mätt min swinghastighet men j7 landar runt 140m med den svingen jag har nu.

Att du har X-stiff i klubborna när du slår J7 140 meter är ärligt talat något av det sämsta du kan göra. Ligger du på den längden bör stiff passa dig bra, om möjligt är regular bäst. Men det kan vi inte säga utan att veta din svinghastighet. Som i sin tur endast går att mäta "på riktigt".

Citat:
Ursprungligen postat av janssons87
Var i Spanien ska du?

Kommer spela två dagar i Marbella nu och kommer sen arbeta för Nordpoolen Longstay på lite olika klubbar i området runt Almeria. Valle De Este och Desert Springs bland annat, så hoppas på lite spel själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Bigity-Wigity
De där är ju exakt vad man vill höra nu när man bor uppe i norrland..
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
De där är ju exakt vad man vill höra nu när man bor uppe i norrland..

Vi kräver ständiga uppdateringar!

Det är det som är så skönt när ens egen säsong börjar där uppe i Norr i mitten av maj så har man varit igång i en månad drygt. Hoppas visserligen jobba väldigt mycket här nere och tjäna bra med dineras, så det blir inte allt för mycket spel/träning. Men någon timme om dagen är väl ingen omöjlighet.

22 grader i solen här i Marbella idag och 10.00 har jag starttid på Santana! -
Citera
2014-03-25, 18:40
Medlem
InTheBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Då sitter man på flygplatsen och ska åka till Spanien en månad för jobb och golf!
Ha det härligt här hemma i kylan

Ambivalens uppstår varenda gång du ska någonstans och skriver om det. Men du är en av de på forumet man kan gynna det.
Citera
2014-03-25, 19:45
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Att du har X-stiff i klubborna när du slår J7 140 meter är ärligt talat något av det sämsta du kan göra. Ligger du på den längden bör stiff passa dig bra, om möjligt är regular bäst. Men det kan vi inte säga utan att veta din svinghastighet. Som i sin tur endast går att mäta "på riktigt".

Kommer spela två dagar i Marbella nu och kommer sen arbeta för Nordpoolen Longstay på lite olika klubbar i området runt Almeria. Valle De Este och Desert Springs bland annat, så hoppas på lite spel själv.

Det är det som är så skönt när ens egen säsong börjar där uppe i Norr i mitten av maj så har man varit igång i en månad drygt. Hoppas visserligen jobba väldigt mycket här nere och tjäna bra med dineras, så det blir inte allt för mycket spel/träning. Men någon timme om dagen är väl ingen omöjlighet.

22 grader i solen här i Marbella idag och 10.00 har jag starttid på Santana! -

http://www.santanagolf.com/fotos/7.jpg
Det ser faktiskt...helt ok ut

Hoppas du får skoj!
Citera
2014-03-25, 22:27
Medlem
hestenhejs avatar
Jag har fortfarande inte fått svar från golfstoreeurope ska tilläggas.
Citera
2014-03-26, 09:48
Medlem
Citat:

Förstår att det inte är optimalt direkt. Har iof läst att CFS x-stiff är mjukare i jämförelse, motsvarar stiff i många andra typer skaft. Kanske får bli en custom fitting hos dormy trots allt, även om det känns sådär att lägga de pengarna på helt nya klubbor. De övriga klubborna i baggen är Ping G15 fw4 och driver (10,5) båda stiff. Sen har jag rbz stage 2 hybrid i stiff 22 grader också...
Citera
2014-03-26, 10:19
Medlem
Kan det vara en idée att byta skaftet på mina i20's eller kostar det som ett nytt set?
Citera
2014-03-26, 11:08
Medlem
Tänkte bara höra, jag funderar på tävla en hel del detta året. Det är sista året som junior. Jag är på väg neråt i hcpsystemet. Finns det några roliga serier man kan vara med eller liknande. Eller ska man gå vanliga klubbtävlingar schemalagt? Jag spelar i Västra Götaland. Om det är till någon hjälp. Någon som är insatt?
Citera
2014-03-26, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R00kie
Tänkte bara höra, jag funderar på tävla en hel del detta året. Det är sista året som junior. Jag är på väg neråt i hcpsystemet. Finns det några roliga serier man kan vara med eller liknande. Eller ska man gå vanliga klubbtävlingar schemalagt? Jag spelar i Västra Götaland. Om det är till någon hjälp. Någon som är insatt?

Kan tillägga att jag har 13.1 i hcp men är på väg neråt och satsar stenhårt på att ligga stabilt runt 7 när säsongen är över.
Citera
2014-03-26, 13:33
Medlem
Bigity-Wigitys avatar
Citat:

kanske skandia tour?
Citera
2014-03-26, 15:08
Medlem
InTheBacks avatar
Citat:

Nordea Tour Future Series är det jag tänker på först, men då behöver du komma ner runt 5 för att ens få spela. Tävla så mycket det bara går. Lira alla singeltävlingar på klubben och som Bigity skrev spela de skandia tour tävlingar du kan.
Citera
2014-03-26, 18:53
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macaronis
Förstår att det inte är optimalt direkt. Har iof läst att CFS x-stiff är mjukare i jämförelse, motsvarar stiff i många andra typer skaft. Kanske får bli en custom fitting hos dormy trots allt, även om det känns sådär att lägga de pengarna på helt nya klubbor. De övriga klubborna i baggen är Ping G15 fw4 och driver (10,5) båda stiff. Sen har jag rbz stage 2 hybrid i stiff 22 grader också...

Lägg pengarna på att byta driver bara, de andra funkar säkert helt okej!
Att byta skaft i en driver går utan tvekan på 1500 kronor och uppåt, sen är det väl upp till dig om du tycker det kan vara värt det.

Citat:

Kika på Skandia Tour om du fortfarande är junior, visst kommer du troligen vara äldst på de Distrikts eller Regional-tävlingar som finns. Men trots det är det jävligt lärorikt och ofta väldigt kul. Om du bor i Västergötland bör det inte heller vara några problem att du har långt till många tävlingar.

Spelade Santana idag som sagt själv. Inte hållit i klubborna sen 2a januari i någorlunda värme. Förstå min förvåning när jag lyckades peta i en 77a på 40-37, från vit tee! Förövrigt en jävligt rolig golfbana om någon är i Marbella eller Malaga för att spela. Även för den bättre spelaren är den stundtals en best från back tee! 22 grader, sol och lite vind, efter klockan 11.00 var det shorts och piké som gällde!
Citera
2014-03-26, 19:50
Medlem
hestenhejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiddeflumm
tog ca 1 månad för mig. . De skriver att de har varor i lager fast de beställer direkt från leverantören.

Citat:
Ursprungligen postat av Puckott
Kollade mina ordrar och ena gången tog det 7 dagar (inte arbetsdagar) innan de skickades. Andra tog det 3.

Berätta gärna vad dom svarar!

Citat:
Ursprungligen postat av Sune123
Jag beställde två par skor därifrån den 11e mars. Fortfarande inte skickade.. Fan sista gången jag köper nåt därifrån.

Fick svar idag. Det blev "fel"...

Apologies for the delay.
Due to a stock issue we had to order the Titleist bag from the supplier.
We expect to ship the order in the next 3-5 working days. A tracking number will be emailed to you upon dispatch and can then be tracked at www.parcelforce.com

Sorry for any inconvenience caused.

Bagen står fortfarande som "In stock".

Säger som Sune123, sista gången jag köper därifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in