Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Detta var faktiskt något jag inte visste vad gäller Titleist - måste säga att det låter väldigt förvånande med tanke på att de är det främsta wedgemärket i världen idag. Personligen har jag själv aldrig spelat med Callaways wedgar så kan inte ge mitt intryck av dessa.
TaylorMade eller Cobra som jag själv har just nu kan jag däremot inte direkt rekomendera i jämförelse med Titleist och Vokey - det går bara inte.
Fick dock tanken på att du kanske kan skaffa en annan grind på en 56 graders wedge med 11 i bounce och se om du kan leka lite bättre med den runt green. Med rätt grind bör det inte vara några problem att slå ordentliga flopslag både nära och en bit ifrån green.
Jo, det skulle kunna gå. Jag undrar hur det ser ut om man hör av sig till Wedgeworks och beställer en custom wedge. Då borde de ju kunna trolla fram en 60 med 10+ i bounce. Lär ju kosta en del och det är väl inte rätt klubba att lägga ut mycket pengar på då det är den klubba som slits mest...
Som du säger Cobra och Taylormade är inget alternativ. Callaway har ju tappat det också efter att ha slutat med Jaws serien.
Var inne och tittade på Titleist hemsida och ser att de har 58 med 12* bounce för högerspelare men inte för vänster. Då blir man bara less.
Edit: Gick in och tittade på Titleist hemsida igen och ser att de har 60 med 10 bounce för LH. Då är frågan om det blir svårt att komma åt bollen i tuffa lägen med 10 bounce. Alt. beställa en 56 med 6 bounce för att ha för dessa lägen. Är ju inga problem så länge man inte behöver slå ett lobbslag.