2013-06-16, 23:19
Medlem
Sebbee8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor
Fö så har jag också problemet med att min pitch 44 grader slår ca 125-130 med den och 80-90 med 56an, har inte råd med wedgar för 1000kr styck så funderar på att köpa från drivers.se vet du King om dom wedgarna är något att hänga i granen? Tänkte mest på cleaveland kopiorna, då min 56/10 är just den cleaveland som den wedgen är kopia på.

Om du letar efter billiga wegdar kan jag rekommendera Dormy Outlet! Dom säljer riktigt schystar wedgear (1-2 år gamla modeller) för ca 500-700kr! Köpte själv en Mizuno MP-T11 där, har blivit den wedge jag använder för i stort sett alla inspel! Funderar på att byta ut hela wedge delen av min bag till dessa!

EDIT: Såg att Drivers.se säljer för ca 400kr.. Ganska stor skillnad på en kopia och en riktigt wegde! Det är ju bara 200kr skillnad.

P.S Dom har även Cleveland Wedgear för ca 700kr (Vet inte vilken modell dock). Dom har inte outlet sortimentet på hemsidan, så du får åka till en och kolla (Om du nu vill )
Senast redigerad av Sebbee8 2013-06-16 kl. 23:27.
Citera
2013-06-16, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saab_90
Vad sur jag blir, beställde och betalade för en putter från golfstoreeurope för 10 dagar sedan. Idag fick jag reda på att den utgår ur sortimentet.
Trots att den fanns i lager när jag la beställningen verkar det alltså som att jag inte kommer få den.
Jag förmodar att jag kommer att få byta ut den mot någon annan till samma kostnad men iallafall.
Skicka ett mail till dom och förklara det som hänt, jag har haft en liknande situation och fick igenom mina villkor utan några konstigheter från deras sida.
Citera
2013-06-16, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bogey-to-birdie
Skicka ett mail till dom och förklara det som hänt, jag har haft en liknande situation och fick igenom mina villkor utan några konstigheter från deras sida.
Jo då, jag skickade iväg ett mail tidigare så nu väntar jag på svar från deras sida.
Citera
2013-06-17, 01:03
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbee8
Om du letar efter billiga wegdar kan jag rekommendera Dormy Outlet! Dom säljer riktigt schystar wedgear (1-2 år gamla modeller) för ca 500-700kr! Köpte själv en Mizuno MP-T11 där, har blivit den wedge jag använder för i stort sett alla inspel! Funderar på att byta ut hela wedge delen av min bag till dessa!

EDIT: Såg att Drivers.se säljer för ca 400kr.. Ganska stor skillnad på en kopia och en riktigt wegde! Det är ju bara 200kr skillnad.

P.S Dom har även Cleveland Wedgear för ca 700kr (Vet inte vilken modell dock). Dom har inte outlet sortimentet på hemsidan, så du får åka till en och kolla (Om du nu vill )

Det var inte farligt, såg dock att jag hade runt 40 mil till närmaste outlet Dom säljer inte 1-2 år gamla klubbor på dom vanliga varuhusen?
Citera
2013-06-17, 01:07
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Det var inte farligt, såg dock att jag hade runt 40 mil till närmaste outlet Dom säljer inte 1-2 år gamla klubbor på dom vanliga varuhusen?

De brukar skicka fjolårsklubbor (nästan alla) till Outlets när säsongen börjar ta slut. På deras hemsida brukar de däremot ha några såna erbjudanden som kan vara bra.
Citera
2013-06-17, 01:23
Medlem
Sebbee8s avatar
Citat:

Oj ja det var ju lite långt

Dom har ju två Cleveland Wedgear på sidan under 800:- Dom borde finns på alla varuhus!
http://www.dormy.se/sortiment/wedgar...ng=pris/sida=1
Citera
2013-06-17, 01:30
Medlem
Sebbee8s avatar
Snyggt Rose! Han har ju lirat grymt bra lör-sön!
Var inte riktigt säker på om han skulle kunna hålla kylan på slutet men de gjorde han ju galant!
Kul för honom!

Måste ju ändå tycka synd om Mickelson! 6:e andra platsen på U.S Open!

Personligen tycker jag nog U.S Open är en av de absolut roligaste tävlingarna att kolla på! Den höga ruffen, de svåra flagg-placeringarna och alla tighta fairways! Riktigt kul att titta på när spelarna får kämpa för birdies och slå dom där slagen som blir något alldeles extra. Inte bara krossa banan.
Senast redigerad av Sebbee8 2013-06-17 kl. 01:38.
Citera
2013-06-17, 04:40
Medlem
Theomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbee8
Snyggt Rose! Han har ju lirat grymt bra lör-sön!
Var inte riktigt säker på om han skulle kunna hålla kylan på slutet men de gjorde han ju galant!
Kul för honom!

Måste ju ändå tycka synd om Mickelson! 6:e andra platsen på U.S Open!

Personligen tycker jag nog U.S Open är en av de absolut roligaste tävlingarna att kolla på! Den höga ruffen, de svåra flagg-placeringarna och alla tighta fairways! Riktigt kul att titta på när spelarna får kämpa för birdies och slå dom där slagen som blir något alldeles extra. Inte bara krossa banan.

Det finns en speciell tråd för att diskutera tävlingsgolf här ;
https://www.flashback.org/t197957
Citera
2013-06-17, 08:14
Medlem
Jag har 16 i hcp och ska i sommar förbättra mig.Har fört rondanalys på mina scorekort, men nu ska jag lägga in dem i en app.

Frågan är hur jag gör med GIR. Har jag en greenträff om jag är inne på green på tre slag på ett par 4 som ger mig ett extraslag?
Citera
2013-06-17, 11:22
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money22
Jag har 16 i hcp och ska i sommar förbättra mig.Har fört rondanalys på mina scorekort, men nu ska jag lägga in dem i en app.

Frågan är hur jag gör med GIR. Har jag en greenträff om jag är inne på green på tre slag på ett par 4 som ger mig ett extraslag?

GIR utgår från samma nivå som par - alltså vad proffsen har. Är du inte på green på två slag på en par fyra så har du med andra ord inte en greenträff.
Citera
2013-06-17, 11:40
Medlem
Sebbee8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theoman
Det finns en speciell tråd för att diskutera tävlingsgolf här ;
https://www.flashback.org/t197957

Sorry, det visste jag inte
Citera
2013-06-17, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
GIR utgår från samma nivå som par - alltså vad proffsen har. Är du inte på green på två slag på en par fyra så har du med andra ord inte en greenträff.

Ok tack! Känns lite snurrigt med det här.Vore ju lättare om jag var scratchspelare

Exempelvis igår.
Långt par 4.Träffar mitt i fairway med drivern.Missar green med ca 20 m till höger.Slår med sw upp på green, bollen studsar en gång och sen i kopp.Birdie m.a.o.Då blir det ingen greenträff och ingen putt i analysen.

Kort par 3.Duffar utslaget.Chippar in på green. 1putt.

Så här höll jag på igår och fick 27 puttar i denna analys. Om jag gör på samma sätt för de senaste 6 ronderna så har jag aldrig mer än 30 puttar eftersom jag har chippat bra. Kan det vara rätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in