2013-07-30, 18:35
Medlem
Ok tack för svaren angående klubborna! Tänkte mest att jag fick gliringar om stekpannor och liknande i början Men då får väl köra vidare på mina G15 tills köpbegäret blir allt för stort!
Citera
2013-07-30, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Golf handlar så mycket om att ta "rätt" beslut. "Pre shot" rutiner är bland annat en hjälp med det.

Exempel på rutin:
http://www.youtube.com/watch?v=vaTEBm33_Yo

Vad jag menar är att på de hål där jag ofta skjuter i skogen är för att jag har som rutin att skjuta dit, på senare tid har jag ändrat på mina slag. Det är som om jag omedvetet skjuter dit jag sköt förr.

Jag har alltid övningsvingar, jag tänker hur bollen flyger, vilken klubba, vind osv.
Citera
2013-07-30, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
På tal om att skjuta låga scorer:

http://www.golf.se/Folja/Nyheter/201...-lagsta-score/

Fjorton birdies, en eagle och tre par
Tjena

Det låter rätt osannolikt. Ett kompisgäng som hittar på en story och lottar om vem som ska bli världskändis. Inte så svårt att skriva under ett falskt scorekort.

Men annars, ett stort grattis för en välspelad runda.
Citera
2013-07-30, 20:19
Medlem
Nu har jag spelat Skövde, södra banan 2 ggr. Det var breda fairways och stoooora greener som var lätta att träffa, men där slutade det lätta. Massor av blinda hål och konstiga flaggplaceringar bägge gångerna. Banan var i alla fall i mycket fint skick.
Mitt bestående minne kommer att bli alla de trevliga medlemmarna som hejade och småpratade glatt med oss. Mycket bra mat i restaurangen förresten!
Citera
2013-07-30, 20:29
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money22
Nu har jag spelat Skövde, södra banan 2 ggr. Det var breda fairways och stoooora greener som var lätta att träffa, men där slutade det lätta. Massor av blinda hål och konstiga flaggplaceringar bägge gångerna. Banan var i alla fall i mycket fint skick.
Mitt bestående minne kommer att bli alla de trevliga medlemmarna som hejade och småpratade glatt med oss. Mycket bra mat i restaurangen förresten!

Skövde är riktigt rolig, men man behöver ett par rundor innan man kan scora riktigt på banan. Har gjort mina största sänkningar där på 46 och 45 poäng Banan passar mig också som slår långt och snett
Citera
2013-07-30, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Går ej att se videon.

Hade säkerhetsinställningarna på privat, men nu går det nog
Citera
2013-07-30, 21:51
För många år sen (ca 2002-2003) spelade jag en del golf. Jag tog först grönt kort och sedan spelade jag ner mig under 36 i handikapp så jag fick skriva ett nytt teoriprov och fick då vitt kort. Kort därefter slutade jag.

Jag blev nu lite sugen på att ta upp golfen igen. Utrustningen jag hade då, inkl intyg/kort på att jag hade vitt kort, är borta. Om jag vill börja spela igen, måste jag börja om från början eller finns det nått "bevis" i nån databas nånstans för att jag en gång tagit vitt kort?
Citera
2013-07-30, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandblov
För många år sen (ca 2002-2003) spelade jag en del golf. Jag tog först grönt kort och sedan spelade jag ner mig under 36 i handikapp så jag fick skriva ett nytt teoriprov och fick då vitt kort. Kort därefter slutade jag.

Jag blev nu lite sugen på att ta upp golfen igen. Utrustningen jag hade då, inkl intyg/kort på att jag hade vitt kort, är borta. Om jag vill börja spela igen, måste jag börja om från början eller finns det nått "bevis" i nån databas nånstans för att jag en gång tagit vitt kort?

Om du har tur kan det finnas kvar i din gamla klubbs datasystem! Så hör med dem
Citera
2013-07-30, 21:54
Citat:
Ursprungligen postat av Basseluring
Om du har tur kan det finnas kvar i din gamla klubbs datasystem! Så hör med dem

Okej tack! Och om dom inte har det så är det kört? Finns inte i nån nationell databas?
Citera
2013-07-30, 21:59
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandblov
Okej tack! Och om dom inte har det så är det kört? Finns inte i nån nationell databas?

Har de inte det får du möjligen börja om men är väldigt beroende på vilken klubb du är hos.
Citera
2013-07-30, 22:34
Medlem
Undrar om någon har spelat på Arvika GK som kan ge lite allmänna tips? Ska dit och tävla i helgen.
Citera
2013-07-30, 22:49
Medlem
Whatevahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money22

Lite synd att banan har en hel del blinda slag, men avsaknaden av greenbunkrar måste känts bra?
Går det att ha konstiga flaggplaceringar på den banan? Eller hur tänker du där?

Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor
Skövde är riktigt rolig, men man behöver ett par rundor innan man kan scora riktigt på banan. Har gjort mina största sänkningar där på 46 och 45 poäng Banan passar mig också som slår långt och snett

Hur klarar du att spela din hemmabana om du slår långt och snett? Enda gången jag spelat den var jag i mitt livs driverform och den knäckte mig totalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in